HubeRRo Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2009 Firma Micheln robiła w swej karierze wiele dziwnych kół, ale to, naprawde może zrewolucjonizować rynek samochodowy. Mowa o TWhill'u czyli bezdętkowym kole, które ma szanse zmienić świat! Michalin zapowiada, że będzie jeszcze większą rewolucją niż stworzenie (ponad pół wieku temu) opon radialnych. Jego jego pozornie prosta i elegancka konstrukcja jest całkowicie otwarta, odbiegając od klasycznych opon, jednocześnie zapewniając większą nośność i komfort podróżny. Innowacyjna budowa pozwala na 60% redukcję ilości gumy niezbędnej do wykonania opony, oraz otwiera nowe możliwości w konstrukcji bieżnika. Sekret opony to szereg sprężystych pierścieni pokrytych warstwa gumy z bieżnikiem, zamocowany do felgi przy pomocy elastycznych szprych. Dalsze prace mają na celu zwiększenie wytrzymałości całej opony i uodpornienie jej na rożne warunki atmosferyczne. Umożliwienie szybkiej i skutecznej wymiany zewnętrznej warstwy opony (bieżnik). A także dynamiczna zmianę szerokości opony (podczas przyspieszania będzie się zwężać redukując opory toczenia, a przy hamowaniu rozszerzać zwiększając skuteczność). Pierwsze oficjalne doniesienia pojawiły się w 2006 kiedy firma, rozpoczęła publiczne testy. Zaraz po tym do sieci przeciekły filmiki z testów. Pod koniec 2008 roku kanał Discowery zrobił jeden odcinek jakiegoś programu, poświęcony tym oponom. Niestety w sieci nadal jest bardzo mało informacji. A główny 'winowajca - Michelin - nadal milczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matt111 Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2009 noo nieżle tylko troche dziwnie tak bez opony, ciekawe jak wejdzie takie coś do produkcji ile będzie kosztować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2009 Sekret opony to szereg sprężystych pierścieni pokrytych warstwa gumy z bieżnikiem, zamocowany do felgi przy pomocy elastycznych szprych. widziałem już te koła z 2 lata temu dobry wynalazek , ale nie na nasze piękne polskie drogi. Dziur i nierówności jest tyle, że elastyczne szprychy nie zdążą się wyprostować/wrócić do poprzedniego stanu zanim koło wjedzie w kolejny ubytek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #4 Napisano 18 Września 2009 Temat już kiedyś widziałem, notabene auto ze zdjęcia jak na początku to Audi A4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #5 Napisano 18 Września 2009 W Olsztynie te auto testowe nie jeździło A szkoda fabryka na miejscu i dziur masa. Test na mieście bezpłatny i jak wiele emocji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach