toku74 Zgłoś #21 Napisano 22 Stycznia 2014 leblow, czy Ty wymieniałeś u siebie /widzę że masz ABS na tej s..rwiałej pompie -to tylko uwaga to tych pomp/ przewody tylne? Chyba nie. Od razu podpowiem. O używanych zapomnij. W serwisie na metry do samodzielnego zarobienia. Trzeba zainwestować. Kupić na metry rurkę miedzianą /4,75mm2/ minimum 5 metrów, ale to będzie mało. Do tego końcówki gwintowane. Maszynka do zarabiania końcówek. Znając życie nie odkręcisz tych przewodów od elastycznych przy tylnej belce, bo końcówki elastycznych też skorodowane. Jak tamte skorodowane to do wymiany przewody na belce. Nie pamiętam, czy te z ABS mają korektor. Jak mają to kolejne przewody do wymiany. Koszt części to kwota ok. 250zł, albo i lepiej, ale raczej lepiej. Sama robocizna - wyciągnij stary w jak najlepszym stanie żeby był na wzór, dognij nowy i go wstaw to inna para kaloszy. Wież mi jakbyś się za to wziął, to zobaczyłbyś, że to 500 zł wolałbyś zapłacić niż się z tym p...dolić. To nie krutki przedni co go zrobisz w 10min. No chyba, że go puścisz byle jak i byle gdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #22 Napisano 23 Stycznia 2014 Nie obrażaj ABSu przed 93', uważam że to bardzo innowacyjne rozwiązanie, awaryjność na poczciwym poziomie, te układy mają ponad 20 lat oby te nowe tyle wytrzymały. Przewody od korektora są krótkie, jakoś nigdy nie miałem problemu aby je rozkręcić, dobre klucze i cierpliwość i nie ma bata, nakrętki-śruby mogą spokojnie zostać stare. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #23 Napisano 24 Stycznia 2014 (edytowane) Z tego co zrozumiałem z opisu, to chodzi o długie od pompy do korektora. One już nie takie któtkie. Ta pompa na tamten czas tak jak mówisz, ale ogólnie znacznie odbiega konstrukcją od "powszechnie" stosowanych. Jej naprawa.... można o tym zapomnieć zwłaszcza w przypadku czujnika ciśnienia w pierwszej serii. Zresztą w ogóle naprawa jej to temat chyba na osobne forum jeżeli się to komuś udało. Zreszta tak się zastanawiałem, że skoro takie "innowacyjne rozwiązanie" to dlaczego dzisiaj już zapomniane i nie stosowane. Do tego stosowane jedynie w VW, nawet nie w Audi. Tak na marginesie: na "tamte" czasy widzi mi się z kolei rozwiązanie między innymi w Audi 80 B4. Pompa ABS z EDS. Rewelacyjnie "proste" i skuteczne połączenie obu systemów. Szkoda,m że nie stosowane w Passacie. Nie próbowałem, ale fajnie byłoby zaadoptować do Paska. Ps: te nowe też wytrzymują ponad 20 lat. No może poza francuskimi, ale to raczej i tak przez wodę. Edytowane 24 Stycznia 2014 przez toku74 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #24 Napisano 24 Stycznia 2014 Tak na marginesie: na "tamte" czasy widzi mi się z kolei rozwiązanie między innymi w Audi 80 B4. Pompa ABS z EDS. Rewelacyjnie "proste" i skuteczne połączenie obu systemów. Szkoda,m że nie stosowane w Passacie. Nie wiem jakie pompy były stosowane ale ABS z EDSem miały VRki... i syncro chyba też miało EDS... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fauer Zgłoś #25 Napisano 24 Stycznia 2014 Nie wiem jakie pompy były stosowane ale ABS z EDSem miały VRki... i syncro chyba też miało EDS... Zgadza się. U mnie takowa występuje i już była wymieniana,bo się spociła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach