Skocz do zawartości
Gucek

Problem z tiptronikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o pomoc.Czasami mam problem ze zmiana dzwigni z Parking.Jest opor.Nie wiem od czego to zalezy.Moze ktos mial juz takie objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja też mam czasami opór jak przerzuca z P. Z tego co się dowiedziałem jest to normalne i zależne od tego jak zaparkowałeś. Spróbuj jak czujesz opór najpierw spuścić hamulec ręczny (oczywiście puść też nożny). U mnie to pomaga. Może któryś z kolegów fachowców Ci bardziej to wyjaśni.

Dodam jeszcze, że w tej sprawie konsultowałem się z najlepszy fachowcem od VW w Koszalinie i powiedział, że tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Ja też tak miałem, zanim zacząłem prawidłowo parkować.

Naciskam hamulec nożny i wrzucam N, następnie zaciągam ręczny, puszczam hamulec nożny, samochód się stabilizuje, naciskam nożny i wrzucam P. W ten sposób nigdy nie mam problemu z oporem przy ponownym uruchomieniu i przejściu z P na D.

 

pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm panowie a czy w naszych tiptronikach podczas pracy silnika bez wciśniętego hamulca nożnego można zmienic lewartek skrzyni. Za P jest R czyli wsteczny a wbicie jego jest adekwatne z wciśnięciem hamulca (do Tomka z Koszalina,a Tomek U. miał racje to normalne)

P czyli blokada przednich kół jak hamulec ręczny na tył, po ruszaniu z parkingu tak jest bo nie zawsze auto jest idealnie w poziomie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm panowie a czy w naszych tiptronikach podczas pracy silnika bez wciśniętego hamulca nożnego można zmienic lewartek skrzyni. Za P jest R czyli wsteczny a wbicie jego jest adekwatne z wciśnięciem hamulca

 

Może przejśc z Tipa na D bez wciskania hamulca , inne chwyty sa niedozwolone.

 

U mnie tez jest taki objaw jak pisał autor tematu, przed ruszeniem zrzucam najpierw reczny i wtedy jest ok. A zjawiskotonazywa sie blokada mechanizmu różnicowego i jesli auto przez zaparkowaniem zostanie zostawione bez wyrównania połozenia lub na górce to takie zjawisko jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super!!!! popieram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też tak miałem, zanim zacząłem prawidłowo parkować.

Naciskam hamulec nożny i wrzucam N, następnie zaciągam ręczny, puszczam hamulec nożny, samochód się stabilizuje, naciskam nożny i wrzucam P. W ten sposób nigdy nie mam problemu z oporem przy ponownym uruchomieniu i przejściu z P na D.

 

pozdrawiam

Piotr

dokładnie robiłem tak jak kolega napisał i nigdy nie miałem żadnych oporów przy późniejszym przejściu z P na R lub D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkim za rady,postaram sie zwrocic uwage na sposob parkowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Korzystając z waszych doswiadczeń chciałbym poradzic sie co może byc przyczyną że w moim triptronicu przestało dziłać przełaczanie +/- Działa tylko automat.Jak przełaczam z D na prawo na ręczne zmienianie to przesuwanie manetki +/- nie przełącza biegów.Jeszcze wczoraj było OK.

Co robić?Mam 130 TDI z 2005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tu http://www.automat.pl/news.php .

 

Przyczyn tego może być kilka elektozawór a oraz b, padnięty potencjometr ustawienia kąta otwarcia przepustnicy...konwerter...

 

Już nie wiem ale Vag napewno Ci dokładniej powie.

Jedź szybko na Vaga, zdiagnozuj i w miarę możliwości napraw usterke bo jazda z uszkodzoną skrzynią to mord skrzyni!!!!!

 

Przejżyj jeszcze to może coś znajdziesz http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=46090&highlight=tryb+awaryjny

Powodzenia i napisz co wyszło ku przestrodze innym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wyczytałem, że mogły sie zrypac styki pod wajcha i wtedy cos nie laczy, ile w tym prawdy nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje koledzy,jutro jade do elektronika.Myślę że to bedzie drobiazg:637:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności