RAFAL10 Zgłoś #21 Napisano 11 Czerwca 2010 Ja sam zmieniałem prawie rok temu komplet przód i tył, tarcze i klocki firmy ATE i jestem zadowolony. Z początku się dość grzały, ale to chyba normalne, teraz wszystko w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #22 Napisano 11 Czerwca 2010 Dzięki koledzy za radę. Rafał masz wentylowane tarcze z przodu? Masz gdzieś zapisane numery klocków jakie kupiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #23 Napisano 11 Czerwca 2010 Tak, mam wentylowane tarcze z przodu. Jutro mogę podejść do garażu i zobaczę, bo może jeszcze pudełka z nich będą, ale nie wiem. W sklepie dobrali bez problemu z katalogu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #24 Napisano 11 Czerwca 2010 Tak, mam wentylowane tarcze z przodu. Jutro mogę podejść do garażu i zobaczę, bo może jeszcze pudełka z nich będą, ale nie wiem. W sklepie dobrali bez problemu z katalogu. Sprawdź jeśli możesz, tarcze i klocki chce zamówić przez internet, bo w lokalnym sklepie zapłacę podwójnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #25 Napisano 12 Czerwca 2010 (edytowane) Klocki ATE, które mam na przód mają numer: 13.0460-2957.2. Inne numery tych klocków: 602957; 20168. Najważniejszy ten pierwszy numer. Polecam katalog na Intercarsie, tam też te numery możesz sprawdzić: http://sklep.intercars.com.pl. Edytowane 12 Czerwca 2010 przez RAFAL10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wierzba Zgłoś #26 Napisano 13 Czerwca 2010 witam ja mam pytanko... mam w moim pasku B4, silnik 1Z tarcze nie wentylowane... czy podejda tarcze wentylowane czy trzeba bedzie zaciski zmieniac?? pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #27 Napisano 13 Czerwca 2010 Zaciski zostają, trzeba tylko zmienić jarzma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
register Zgłoś #28 Napisano 13 Czerwca 2010 Panowie, Potrzebuje do AFN'a kombi na przód klocki, wybrałem ATE i teraz nie wiem, które będą pasowały 13.0460-2957.2 lub 13.0460-2958.2 proszę o podpowiedź. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #29 Napisano 14 Czerwca 2010 Wierzba, w Warsztacie jest cały temat dotyczący Twojego pytania: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58016. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wierzba Zgłoś #30 Napisano 14 Czerwca 2010 ok dzieki wielkie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #31 Napisano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Podłączę się do wątku, bo i ja się zbieram do wymiany kpl. z przodu. Dzisiaj w ramach "suchej zaprawy" i obejrzenia stanu rozebrałem całość. Wygląda jakby wszystko się trzymało , przewody niepopękane, gumki całe... Ale mam zamiar tym autem jeszcze pojeździć, i chciałbym Was zapytać, co jeszcze przydałoby się ew. wymienić Czy jest jakiś zestaw naprawczy (tak jak na tył) Wydaje się, że z przodu zaciski są dużo prostsze, więc roboty pewnie mniej (i mniej skomplikowana), a koszt takiego zestawu pewnie niewielki Może warto by to zrobić ... Zwłaszcza, że zamierzam i tak wszystko wyjąć, oczyścić i pomalować ... W poniedziałek będę w IC więc zrobię zakupy: - tarcza wentylowana (256/20 mm ) - klocki - płyn DOT4 - ew. zestaw naprawczy (średnica tłoczka to 53 mm ) I jeszcze jedna sprawa, nie całkiem w temacie, ale ... W zeszłym roku wymieniałem obydwa zewnętrzne przeguby. Ale po niedługim czasie zaczęło mi znów coś strzelać Dzisiaj dopatrzyłem się, że prawa manszeta jest rozerwana, więc zapewne przegub ponownie do wymiany Z lewej strony manszeta jest delikatnie spękana i trochę usmarowana, więc pewnie też warto by wymienić choć samą manszetę. Jako, że panowie w IC często zadają dziwne pytania, to podajcie mi co muszę wiedzieć kupująć: - kpl. przegub prawy zewnętrzny - manszeta + smar + zaciski lewego przedniego przegubu Jaki producent :?: (w zeszłym roku kupowałem w zwykłym sklepie moto i chyba nie było dodatkowych pytań, ale w IC te dodatkowe pytania zawsze padają Proszę o porady i jednocześnie dziękuję za nie Aaaa - jeszcze jedno - jak wyciągnąć z oprawy czujnik ABS Edytowane 23 Czerwca 2010 przez Remek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #32 Napisano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Są zestawy naprawcze i do zacisku i do prowadzenia zacisku. Jeżeli zacisk dobrze działa i się wciśnie tłoczek bez problemu i nie ma wycieków i osłona cała tłoczka to bym nie robił tego, chyba, że chcesz. Co do prowadzenia zacisku to są zestawy: gumka na prowadnik, prowadnik + śruba i smar. A czujnik z przodu to się odkręca śrubę i bierze się przecinak, kleszcze, młotek i do roboty . Zwykle trzeba go rozwalić i wyjąć w kawałkach. Można go też czymś wąskim podpychać od strony tarczy. Uwaga on jest w takiej tulejce aluminiowej, którą też trzeba wyjąć. Zestawy naprawcze osłony przegubu to robi dobre firma Spidan, ale są droższe od innych. U mnie w sklepie, ale nie IC, wystarczy powiedzieć jaki samochód i dobierają wszystko z katalogu. Czasem coś muszę wybrać jak były różne wersje czegoś. Co do tarczy, to się mówi jakie auto (silnik jeżeli standard) i że tarcza wentylowana i chyba to wszystko Powodzenia. Edytowane 23 Czerwca 2010 przez RAFAL10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #33 Napisano 11 Lipca 2010 Witam. Od pewnego czasu zauważyłem że hamulce w moim pasku są bardzo,ale to bardzo słabe więc na czasie sprawdziłem klocki z przodu i się okazało że już w niedługim czasie czeka mnie wymiana klocków,przy okazji zmierzyłem tarcze i mają 18mm.grubości i teraz pytanie ile mają grubości nowe tarcze i czy wymieniać przy okazji zmiany klocków i tarcze??? Dodam że tarcze wentylowane a passat to 2,0 (ADY) 95r.jak w profilu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #34 Napisano 11 Lipca 2010 Witam.Od pewnego czasu zauważyłem że hamulce w moim pasku są bardzo,ale to bardzo słabe więc na czasie sprawdziłem klocki z przodu i się okazało że już w niedługim czasie czeka mnie wymiana klocków,przy okazji zmierzyłem tarcze i mają 18mm.grubości i teraz pytanie ile mają grubości nowe tarcze i czy wymieniać przy okazji zmiany klocków i tarcze??? Dodam że tarcze wentylowane a passat to 2,0 (ADY) 95r.jak w profilu 20 to grubość tarczy a rozmiar 256 4/100 nr 321 615 301 D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #35 Napisano 11 Lipca 2010 (edytowane) Dzięki Rafale Nowa ma 20mm.a moje mają 18mm.czyli 2mm.starte i teraz czy wymieniać czy jeszcze nie??? Niby przy hamowaniu nic jeszcze nie bije,ale hamulce są tragiczne tylko czy to nie jest już wina klocków? Jak coś to jaki komplet wybrać bo z tego co widzę to wszyscy chwalą sobie ATE. Edytowane 11 Lipca 2010 przez dark24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #36 Napisano 11 Lipca 2010 no bo ate to jedna z najlepszych firm produkujących chample a tarcze na razie zostawiłby tylko sprawdź czy nie mają bicia i wymień klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #37 Napisano 11 Lipca 2010 Nowa ma 20mm.a moje mają 18mm.czyli 2mm.starte i teraz czy wymieniać czy jeszcze nie??? Wymieniaj, bo te 18 mm, to jest graniczne zużycie tarcz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #38 Napisano 11 Lipca 2010 Bicia przy hamowaniu nie zauważyłem żeby było,klocki też nie są jeszcze takie tragiczne no,ale w sumie to już są dosyć cienkie jak na klocki i hamulce są bardzo słabe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #39 Napisano 11 Lipca 2010 Bicia przy hamowaniu nie zauważyłem żeby było To nie jest ważne, wymiar tarczy o 2 mm mniejszy od wymiaru nominalnego kwalifikuje taką tarczę do wymiany, i wcale nie chodzi tutaj o bicia przy hamowaniu, tylko o zapobiegnięcie ewentualnemu zblokowaniu koła. Jak klocek mocno się zetrze a i tarcza nie jest już gruba, to klocek może wpaść między tarczę a jarzmo i zablokuje koło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #40 Napisano 11 Lipca 2010 Trzeba będzie przemyśleć tą zmianę tych tarcz jak już się klocki całkiem skończą,może to poprawi hamulce bo teraz są strasznie słabe,szczególnie jak się hamuje z większych prędkości Muszę sprawdzić ile taki komplecik tarcze+klocki będzie mnie kosztował oczywiście ATE skoro najlepsze bo chce mieć hamulce jak hamulce,żeby mi to hamowało a nie tylko przyhamowywało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach