Skocz do zawartości
Gość Andrzej m.

Gaz strzela w kolektorze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej m.

Witam!

Cholera mnie juz bierze. Instalacja II generacja ma 3 miesiace. Gaz strzelal raz na kilka dni. Teraz gdy zrobilo sie zimno jest gorzej, potrafi i kilka razy dziennie. Pol biedy jak strzeli delikatnie, ale od czasu do czasu walnie tak ze trzeba maske podnosic i rury poprawiac. Gazownik powiedzial ze silniki 2litrowe w paskach sa trudne do zagazowania i czasami lubia kichnac. Prawda to? Czy ktos z was ma moze zagazowanego Passata z 2 litrowym 8 zaworowym silnikiem? Wymienilem juz prawie wszystko (swiece i przewody NGK, kopolke i palec, filtr powietrza). Wiem wiem, czas juz wymienic gazownika :-). Facet ustawial go juz ze 3 razy na analizatorze spalin, cudowal nawet z ograniczaniem doplywu powietrza do silnika. Ja mimo wszystko stawialbym na sklad mieszanki, silnik lekko faluje na jalowym na gazie i czasem potrafi przy ruszaniu z miejsca zdlawic sie (czesto przy tym strzelajac). Co sadzicie o zamontowaniu zwyklej sruby zamiast silnika krokowego?

 

Pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uzupelnij swoj profil o dane auta i miejscowosc z ktorej pochodzisz :)

 

a co do LPG w 2E to Ci gazownik lekka bzdurke wcisnal. Silnik ten na LPG bardzo ladnie smiga, kolega ma w Corrado i sobie bardzo chwali ekonomike i elastycznosc wlasnie na LPG. Fakt, kichal mu pare razy, ale co sie okazalo, przewody mial niezbyt ;)

 

do tego co wymieniles to jeszcze dolaczyc mozesz niesprawna sonde lambda, przez nia tez moze kichac na LPG, a swoja droga regulacja ma znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzej m.

Sonda wyglada na sprawna (napiecie zdaje sie miedzy 0,2 a 0,9). Dzis jade do gazownika. Podejzewam ze silnik krokowy ma zbyt duzy zakres pracy. Wyglada to tak, jakby silnik dawal sygnal o bogatsza mieszanke, silniczek krokowy zwieksza doplyw gazu, ale robi to albo zbyt gwaltownie, albo po prostu daja go zbyt duzo. Nastepnie sada wykrywa mieszanke zbyt bogta, i kaze "przykrecic srube". I znowu, dzieje sie to albo zbyt gwaltownie albo zbyt mocno. I tu pewnie lezy przyczyna falowania obrotow na biegu jalowym. Strzelanie wystepuje tylko przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu - tez pasuje. Tylko czy te dziady potrafia przeprogramowac komputer do gazu, tak aby zmienic sterowanie silniczkiem krokowym? Watpie. Jak wroce od tych pastwiarzy to cos napisze.

 

Pozdrawiam

Andrzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

a co do LPG w 2E to Ci gazownik lekka bzdurke wcisnal

Zgadza sie :?

 

Silnik ten na LPG bardzo ladnie smiga

Zgadza sie!!!Mam wlasnie taki :D

 

Wyglada to tak, jakby silnik dawal sygnal o bogatsza mieszanke, silniczek krokowy zwieksza doplyw gazu, ale robi to albo zbyt gwaltownie, albo po prostu daja go zbyt duzo. Nastepnie sada wykrywa mieszanke zbyt bogta, i kaze "przykrecic srube". I znowu, dzieje sie to albo zbyt gwaltownie albo zbyt mocno.

Nie mam silnika krokowego od LPG ale jak mieszalem sruba na reduktorze od skladu mieszanki i ustawilem zbyt bogata to wlasnie tak jak piszesz,maska w gore i sprawdzanie,ktory przewod wypadl(zostal wydarty,wystrzelony)!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PLASTER
:!: miałem tak -----i już nie mam.ja wymieniłem czujnik hallotronowy i jest GIT.A poza tym kit Ci wciskają 2E to śmiga na LPG że .....po prostu elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

miałem ten sam problem ,od czasu do czasu strzał

aż się nieraz bałem przełączać na gaz

stara gadka gazowników a to świece, a to przewody, a to gaz nie taki ,a to itp

i tak jeĽdziłem kiedy w końcu przyszło na wymianę paska rozrzadu i mechanior w trakcie ocenił że siering mi puszcza i trzeba wymienic.

Po skończonej robocie odpalam przełaczam na gaz i strzał ,powtarzam kilka razy to samo .Okazuje się że zapłon przestawił jak wymieniał simering, no i na benzynie muł .

Odp. przyspieaszony zapłon zero strzału (bez żadnych wymian świec,przewodów,itp) u mnie tak było i pomogło ponad 10 tyś i nie wiem co to strzał

 

Mój pasio B3 91r 2,0 8v GT oczywiście kombi

PS. spóbo może pomoże :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

co za bajki gazownicy wciskaja...ale to juz tradycja ze jak cos nie tak to mowia ze sie auto nie nadaje do gazu...tylko skoro tak to czemu nie powiedzial tego od razu??

co do silnika to sam mam 2,0 8V 2E i po prostu malinka, zadnych strzalow, chodzi super, na gaz przelacza sie od razu. rowno, elastycznie, ciagnie od 1500 obr. do konca praktycznie... na benzynce tez ladnie smiga.

zalecam wiec zmiane gazownika

 

pozdrawiam

 

koko, passat 2,0 GT 2E kombi na szarej skorce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Dołącze się do porzenich wypowiedzi od ponad roku mój passacik (tzn mój od pół roku :) ) śmiga na LPG i nie było ani razu wystrzałów ani takich tam. Silnik to ośmiozaworowy 2.0 (2E). Obroty róne na biegu jałowym możesz sobie przełączać na bęzynę i nawet nie poczujesz że się przełączył podobnie w drugą stronę jak się spokojnie rusza to na gaz przełącza się niezaóważalnie (jakby mu dał w piz... to wtedy dopiero szarpnie). Ja bym na twoim miejscu po pierwsze primo :) zmienił gazownika ale przedtem go zagazował co by innym takich bzdur nie opowiadał :) a po drugie primo sprawdził sondę lambda.

 

PozdrO ArturrO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzej m.

Witam ponownie w troszke lepszym nastroju!

Dopiero niedawno znalazlem chwile i pojechalem do gazownika, tym razem juz z konkretnym zleceniem - ograniczenia pracy silnika krokowego. Gazownik podlaczyl komputer, zamiast nastaw jakie sugerowalo "automatyczne dopasowanie" ograniczajac to raz minimalne to maksymalne otwarcie silnika krokowego, obserwujac obroty doszlismy do takich ustawien, ze plywanie obrotow praktycznie ustalo. Silnik krokowy pracuje teraz w troche mniejszym zakresie, ale za to silnik (glowny) pracuje rowniutko, ciagnie plynnie, no i co najwazniejsze, jak na razie nie strzela! Wyglada na to ze najbardziej pomoglo ograniczenie minimalnego otwarcia - przedtem gdy sonda wysylala sygnaly aby zubozyc mieszanke, slinik krokowy ograniczal doplyw gazu zbyt mocno - zbyt uboga mieszanka->rosnie temperatura spalanie -> i strzal. Warto czasem sprobowac troszke pokombinowac, nie zawsze to komputerek uwaza za optymalne ustawieni jest najlepsze dla KAZDEGO silnika. Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

 

Pozdrawiam

Andrzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koksik

mnie dzisiaj tez strzelił gaz

odpaliłem samochód na benzynie ,przejechałem z 1 km i przełaczył sie na gaz potem jechał pare kilometrów ale gdy zaczełem mu przyciskać na gaz zaczeło go szarpać..dojezdzałem do swiateł i widziałem ze obroty spadają i zaraz zgasnie wiec przełaczyłem na benzyne i wtedy strzelił:(((

Czy mogła mieć na to wpływ mrozna pogoda -10 stopni???

Czy mam tez coś z instalacją???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tobi26

na pogode tego bym nie zwalal zobacz czy gazownik sciagnal ci rure ,ta co doprowadza powietrze do filtra moze byc tak ze gdy go wyrzucasz na luz podczas jazdy zdmuchuje ci gaz i robi sie nie korzystna mieszanka i potem takie objawy,a co do tego strzelania to najwiekszym bledem w naszych atkach jest montowanie silnikow krokowych na zasilaniu gazem,najlepiej sie sprawdza zwykla sruba regulacyjna,najprosciej najlepiej,a ja wogole zbieram teraz informacje co do BLOSA,to podobno jest cudenko,moze ktos cos wie to niech da znac >:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jatax

Strzelanie w kol ssący

Warto wymienić przew wys napięcia

sprawdzic kopółke i palec

ja przej na gazie ok 800 tyś km

audi 100 cygaro 2,0 i 1,8

teraz pasek 1.8 od roku

wym przew zawsze mi pomagała

nie orginalne kable wystarczą na ok 70 tyś km

A orginalne po 10 latach mogą mieć przebicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jatax

wilgotne powietrze powod przebicie miendzy przewodani wys nap

u mie prewody wysok napięcia sie nie stykają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jatax

powodem strzelania jest dopalające się paliwo w kol wydechowym

bo któraś świeca żle pali

w momencie wachnięcia zaworów ( oba są uchylone )płomień przedostaje się do kol ssącego

kt€ry jest wypełniony mieszanką no i jest Bum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ondre

witam ma taki sam silnik w pasku jak kuppiłęm go to strzelał aż do bulu i powymieniałem wszystko oprócz ???? zgadnijcie czego . POPROSTU W PEWNYM MOMĘCIE CEWKA ZAPŁONOWA USZKODZIŁA MI KOMPA .Musiałem zmienić i kompa i cewkę i po wymianei tej jak ręką odjął dławie go na gazie jak mogę i nic zero strzelania więc proponuję najpierw zajechac do dobrego elektryka i niech sprawdzi cewkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość evolution

napisz dokladnie jaka masz instalke... co do strzalow to pojawia sie w 2E jesli bedzie guma sparciala w dolocie lub nieszczelne odmy. nie zmienia faktu ze

a: sonda mimo ze pokazuje napiecie w normie oszukuje

b: regulacja jest do d***py

c" sam zapłon moze byc nie taki

d: czasami bywa ze cewka przebija, jednak wczesniej pozbylbym sie blaszek z przewodow WN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ondre

czesc wam .

 

odnośnie tematu strzelania w 2E to przerabiałem wszystko strzela mi i na zimnym silniku bo cały czas uruchamiam na gazie i regulowałem zapłon i dawkę mieszankę i pu... pa wiec kolega ma podobną sutuację w felicji jeździ do gaziora i co i nic dalej mu wali powymieniał wszystko i dalej tak samo więc powiedziałem mu zeby cewke zmienił no fakt do felci podobno koszuje ok 400 zł więc wydatek jest ale się poświęcił i bzyka bez problemu więc nie wiem jak to będzie dalej ale już prawie rok przechulałem na nowej cewce i zero zima -

-30 i paliłem na gazie teraz woda wilgoć zero strzałów więć jeżeli powymieniałeś wszystko to musi być to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega wyzej ma racje tez mi strzelalo wymienilem wszystko a jednak...

tak mi nieraz walnelo ze mi kolektor o mal sie nie rozsypal az w koncu szczelil ostatni raz i nie odpalil. na hol i do domu gdzie zastanawialem sie dlaczego nie chce mi odpalic. okazalo sie ze nie ma iskry. po wykluczeniu wszystkiego zostala cewka. sprawdzilem sposobem na zarowke do cewki prad szedl a dalej lipa.nie naleze do zamoznych wiec kupilem uzywke za 70pln. i smiga bez problemu odpala odrazu.

 

ale niestety mam inny problem,otoz od jakiegos czasu zauwazalem duze spalanie wczesniej palil 10 a teraz na 20 l przejade ok 140 km i nie wiem co go boli heh

 

w kazdym badz razie mam nadzieje ze pomoglem choc troche pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności