Damianawt Zgłoś #1 Napisano 12 Sierpnia 2009 Witam Mam z tym błędem problem od samego momentu zakupu samochodu passat 1.8t awt 2003r. Przeczytałem wszystkie posty ale nikt chyba nie miał takiego objawu jak ja tzn. łapanie błędu checka podczas jazdy, może to być trasa 10kilometrowa a także 20km. Błąd wchodzi zarówno podczas jazdy jak i pracy na biegu jałowym (np. podczas zatrzymywania na światłach). Jeszcze w czasie gwarancji samochodu była wymieniana pompa powietrza 3 krotnie (ja sam jako 4raz wymieniałem i sprawna- w teście pod vagiem pracuję i czasem słyszę podczas rozruchu jak się załącza). Dodatkowo raz były wymieniane przewody od tejże pompy - nie wiem które. Więcej żadnych innych błędów silnik nie łapię, jedynie z obiegu wtórnego powietrza. Potrafi się to zdarzyć raz na 500km lub 1000km, różnie to bywa. Może ktoś z Was miał takowy przypadek a może ktoś wie gdzie należy się dotknąć? Za wszystkie podpowiedzi które pomogły by rozwiązać mój problem chcę z góry podziękować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 12 Sierpnia 2009 Damian, witamy na forum. Uzupełnij proszę swój profil, żeby przy następnym Twoim poście/temacie nie było wątpliwości jakiego auta dotyczy problem. lista rzeczy do sprawdzenia przy błędzie, o którym piszesz: http://wiki.ross-tech.com/index.php/16795/P0411/001041 Check Fuel Pump Relay (J17) Check Hoses/Pipes to/between Components Check Secondary Air Injection Hoses/Pipes for Carbonization Check Secondary Air Injection Pump (V101) Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299) Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) skoro pompa wyeliminowana, to sprawdź te plastikowe rurki, którymi powietrze wędruje do kolektora wydechowego... one są strasznie kruche i lubią się łamać. Także błędnie funkcjonujący (lub zacinający się) solenoid N112 może odpowiadać za problem, który opisujesz... //edit: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=300577 ^^ tutaj jest problem rozgryziony ^^ [na przyszłść: szukaj błędu 16795, nikt nie posługuje się tymi oznaczeniami Pxxxxx] zaworek wykonawczy (combi valve - srebrny zawór zlokalizowany na wysokości głowicy w tylnej części silnika) pilnuje, żeby spaliny nie dostawały się do obiegu secondary air flow. Zawór ten sterowany jest z solenoidu n112 zlokalizowanego pod kolektorem ssącym. Wszystkie podciśnienia muszą być w idealnym stanie, żeby nie było problemów zacznij od wymiany tych rurek podciśnieniowych, które są pod kolektorem ssącym i łączą m.in. n112 z "combi valve". Nie będzie to proste, bo zawór n112 jest w całści zasłonięty kolektorem ssącym i trzeba się trochę nagimnastykować żeby zobaczyć jak on jest podłączony i którędy biegną rurki podciśnieniowe. Nie mniej jest to jak najbardziej wykonalne bez zdejmowania kolektora ssącego (czasem dla wygody można odkrecić zbiorniczek wyrównawczy cieczy chłodzącej i postawic go "w pionie" po odpięciu wtyczki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianawt Zgłoś #3 Napisano 12 Sierpnia 2009 dziękuję Panie Marek :637: Czy jeśli nie pomoże wymiana tych rurek, to czy można sam zawór zdemontować bez osprzętu? Należy go rozkręcić, wyczyścić, sprawdzić czy też wymienić? Z tego co wyczytałem ta pompa ma działać jedynie w poczatkowej fazie rozruchu samochodu ale jak domyślam się pozostały osprzet pilnuje parametrów spalin podczas jazdy nie wykorzystując samej pompy a jedynie podciśnienia? ok, to pomalutku powymieniam wężyki, dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 13 Sierpnia 2009 na forum audi napisali taką fajną rzecz "If the Intake side of the valve [mowa o combi valve, nie n112] is black, exhaust has entered the secondary air injection system". Możesz spróbować zdjąć ten wąż dochodzący do srebrnego zaworka i sprawdzić czy wlot jest usyfiony będzie wiadomo, kogo winić (w sensie czy faktycznie chodzi o ten problem, w którym spaliny dotarły do "drugiego obiegu powietrza" w związku z brakiem podciśnienia spowodowanym taką czy inną nieszczelnością lub niesprawnością n112). btw. może ktoś z etką pokaże jak wygląda schemacik podłączenia tego całego n112 i zaworu combi valve (i może wtedy jakaś nazwa się pojawi, bo na razie jakoś to wszystko po omacku opisuję )?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianawt Zgłoś #5 Napisano 1 Września 2009 (edytowane) Marek wymieniłem na razie przewód łączący zawór nr 5 z 15 oraz sprawdziłem przewód podciśnienia zaworka benzyny, zobaczymy teraz. Co byś zaproponowal dalej jeśli się okaże że nie to? Edytowane 1 Września 2009 przez Damianawt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #6 Napisano 1 Września 2009 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Delongi Zgłoś #7 Napisano 20 Czerwca 2010 Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu proszę o pomoc z lokalizacji N112 i combi valve z silniku 2.0 benz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2010 po nitce do kłębka - combi valve będzie Ci łatwo zlokalizować - spory, trochę mniejszy od pięści zawór wykonany z blachy czy aluminium, srebrny, w tylnej części głowicy (przy grodzi silnika). W 1.8T jest widoczny z góry patrząc od strony kierowcy... nie wiem jak w AZM. Spróbuj... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
utasz Zgłoś #9 Napisano 27 Grudnia 2011 (edytowane) witam ciag dalszy walki z bledem 16795 wyczyscilem zawor kombinowany i ta rurke za nim byla zawalona praktycznie zero przeswitu ale blad wyskakiwal dalej w tescie vagiem blok 77 raz bylo ok a raz bylo not ok mialem mozliwosc wymiany calej pompy wtornej nowki za male pieniadze bo moja faktycznie byla juz na wykonczeniu nie chodzila juz jak odkurzacz a jak startujacy mysliwec f-16 pomyslalem ze stawia za duzy opor i przekaznik nie daje rady i wywala blad ale niestety dalej wywala blad tylko ze teraz w tescie vagiem bloku 77 caly czas jest system not ok wymienilem tez rurke ktora doprowadza powietrze z filtra bo przy zdejmowaniu pekla zastapilem ja gumowym wezem silikonowy wezyki miedzy kombinowanym a 112 wymienilem moze jeszcze jakies pomysly ????? Edytowane 27 Grudnia 2011 przez utasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wympal Zgłoś #10 Napisano 15 Kwietnia 2014 Witam wszystkich. Podepnę się pod temat. Mam paska 1.8t awt z 2001. Kilka dni po skasowaniu wypluwa mi błąd P0411, na ciepłym silniku. Silnik startuje i chodzi bez problemów. Sprawdzałem pompę/dmuchawę powietrza i jest ok, włącza się zaraz po uruchomieniu zimnego silnika i dmucha odpowiednio. Sam przewód od pompy do combi-zaworu jest czysty i suchy w środku. Po przyłożeniu ręki do końcówki tegoż przewodu po zdjeciu z pompy, przy pracującym silniku czuć pulsowanie powietrza ale ani nie jest to ciśnenie ani też podciśnienie. Solenoid N112 słyszalnie klika i w monecie wyłaczenia pompy/dmuchawy powierza obroty silnika spadają na chwilkę jakby go lekko przyduszało. Wymieniłem przewód podciśnieniowy z N112 do combi-zaworu bo wyglądał tak sobie, reszta przewodów w układzie przynajmniej na oko wygląda dobrze. Niech mnie ktoś nakieruje proszę gdzie powinieniem szukać problemu bo przynajmniej "na oko i ucho" wszystkie elementy systemu wtórnego obiegu powietrza chodzą dobrze. Dodam jeszcze, że wypluwa mi nieznacznie olej przez wlot bagnetu niemniej na zimnym silniku ani z korka wlewu oleju ani też z bagnetu nadmiernego dymienia nie zauważyłem ale co się dzieje pod maską przy szybkiej jeździe nie dam rady sprawdzić. Czy ten olej może wypluwać przez uszkodzony N112 albo combi-zawór? Dzięki z góry, jeśli dubluję temat to proszę wybaczyć ale wyczytałem i ile mogłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #11 Napisano 15 Kwietnia 2014 Sprawdz czy kombi zawór sie otwiera przes zassanie cienkim wężykiem, możliwe że jest cały czas otwarty jesli pulsuje powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wympal Zgłoś #12 Napisano 5 Maja 2014 Wyjąłem kombi zawór, był zasyfiony w środku ale wlot od pompy powietrza był czysty. Otwiera się i trzyma podciśnienie ale mi wygląda na to, że się nie otwiera podczas pracy bo w momencie startu i podczas pracy pompy też silnik pracuje pod dużym obciążeniem. Teraz będę testował N112...nie jestem pewien czy nie mylę kliknięcia solenoidu z dźwiękiem przekaźnika. amatorka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach