nakon9 Zgłoś #1 Napisano 8 Sierpnia 2009 Witam, w moim pasku mam taki problem: jak jadę po lekko nierównej powierzchni (też na biegu jałowym) to po najechaniu na nierówność dudni cała karoseria. Kiedy jadę po równej drodze podobne niskiej częstotliwości drgania też się przenoszą. Dźwięk jest podobny do tego kiedy jest uszkodzony łącznik elastyczny (głuchy i nieprzyjemny). Mam wrażenie jakby cała karoseria była z kołem połączona na sztywno. Ciśnienie w nowych oponach jest odpowiednie. Koła wyważone. Wydaje mi się że łożyska są ok. Wiecie czy można to jakoś wyeliminować? Ostatnio wygłuszałem cały bagażnik ale za bardzo nie pomogło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal0785 Zgłoś #2 Napisano 8 Sierpnia 2009 sprawdzałeś, czy nie masz już luzu na łożyskach przednich amortyzatorów? Jak są wyklepane, to na nierównościach stukanie luźnego łożyska przenosi się na budę. Przy dlugotrwałej jeździe z uszkodzonymi łożyskami możesz doprowadzić do wybicia kielichów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #3 Napisano 8 Sierpnia 2009 Luźny tłumik. Wejdź pod auto i sprawdź czy tłumik nie obija się o karoserię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #4 Napisano 10 Sierpnia 2009 Dzisiaj znalazłem przyczynę dudnienia. Uderzyłem rękką od spodu w zbiornik paliwa i słychać że coś jest poluzowane i wpada głośno w rezonans. Zbiornik wygląda na dobrze przymocowany. Odkręciłem w bagażniku tą czarną okrągłą zaślepkę nad bakiem. Zastanawiam się czy przyczyną jest jakiś element w zbiorniku czy nad nim.... A może tak jest we wszystkich passatach? Jak to u Was wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 10 Sierpnia 2009 Jeśli poziom paliwa dobrze wskazuje to zbiornik nie powinien być przyczyną. Zatankuj go do pełna i wtedy przejedz się. Może sprawdź czy sprężyny amortyzatorów nie są pęknięte albo tak jak wcześniej napisano o łożyskach amortyzatorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #6 Napisano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) Sprężyny wyglądają na dobre. Zaraz sprawdzę je dokładnie. Tłumik też jest ok. Hałas dochodzi z tyłu. Jak uderzę mocno w bok tylnego koła to słychać właśnie to głośne drganie. Zbiornik zatankuje i zobaczę jak będzie bo teraz poziom paliwa jest bliski rezerwy. Dokładnie go obstukałem i wydaje mi się, że coś w środku jest obluzowane i leży na dnie. Może pływak, ale wskaźnik działa dobrze... Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez nakon9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach