pentel Zgłoś #1 Napisano 22 Lipca 2009 (edytowane) Witam, nie znalazłem odpowiedniego tematu więc zakładam nowy. Tym razem problem występuje w moim 2 passacie model b4 z 95 roku silnik 1,9 tdi 90km z climatronic'em. Chce przygotować autko do sprzedaży i wypadało by aby auto nie miało żadnych wad ukrytych lub tez żeby kupujący wiedział o co chodzi. Problem występuje od dłuższego czasu ale według zasady^^- nic sie nie dzieje, można jeździć - nic z tym nie robiłem. Otóż gdy wyłącze silnik po jeżdzie z włączoną klimą czasem wydobywa sie dziwny dźwięk z prawej strony z nadmuchu, słychać go jakies 5 / 10 sek po zgaszeniu silnika i brzmi on... cieżko go okreslić ale jest to charakterystyczne buczenie jak by sprężyny którą byśmy nagieli i gwałtownie puścili- jak by drgania. Po wyłączeniu silnika trwa ono jakieś 20 30 sek a nawet i więcej i stopniowo sie wycisza. Odnotowałem że problem pojawia sie po dłuższej jeżdzie z włączoną klimatyzacją , nie zależnie czy przed zgaszeniem silnika wyłącze klimatyzacje czy nie. Ostatnio „problem” wystąpił po 50 km ciągłej jazdy, gdy zatrzymałem się na światłach , na włączonym silniku znowu irytujący dzwięk pobuczał sobie przez 10 sek i koniec, remontowali wtedy drogi więc wyłączyłem silnik bo szykował się dłuższy postój, a potem niespodzianka, gdy zapaliło się żółte chciałem go odpalić, silnik zaskoczył i zachwile zgasł i tak 3 razy aż się w końcu normalnie się uruchomił, . Nie mam pojęcia co to może być, sprężarka? Podkreślę jeszcze raz że dzwięk wydobywa sie z kanału przy oknie pasażera bądz z tych okolic. Nie zauważyłem żadnych innych dolegliwości czy tez nie sprawności występujących z tym problemem. Panowie jaka diagnoza? Żyć z tym dalej, czy też pchać się w koszta przed sprzedażą? Edytowane 22 Lipca 2009 przez pentel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #2 Napisano 22 Lipca 2009 Zawór rozprężny klimatyzacji? Po wyłączeniu rozpręża ściśnięty gaz w układzie, ale z drugiej strony piszesz, że nawet jak nie włączasz climy to też się to dzieje. A zwór rozprężny jest właśnie w tych okolicach - od strony silnika gdzie wchodzą rurki klimy do kabiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2009 Hej, Obstawiam piszczący wentylator parownika fabrycznie jest nasmarowany ale moglo się zdażyć, że samr popłynął- nasmaruj i posłuchaj powinno pomóc. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pentel Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2009 żle mnie zrozumiałeś. Problem występuje zawsze po włączonej klimie. Ile taki zawór/ naprawa kosztuje? Coś poważnego?diabel_102 wątpie zeby to był wentylator to nie jest pisk tylko drżenie spręzyny ale wezme to pod uwage. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #5 Napisano 22 Lipca 2009 Wymiana zaworu to chyba ponad 100zł (nowy - ale nie mam pewności) za sam zawór + wymiana + koszt odessania/napełnienia klimy. A może jest za mało/za dużo czynnika (o trochę), może ma wpływ na to stary osuszacz - nie wiem. Niech się ew. wypowie ktoś od klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach