Skocz do zawartości
type_r7

Drżenie kierownicy przy 100km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem, że przy prędkości okolo 90 - 100 km/h

na prostej drodze, bez żadnych nierównosci następuje delikatne drżenie kierownicy.

Opony wyważone, felgii są całe... Nie stwierdzone luzów na zawieszeniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj dobrze opony może siedzi jakiś gwóżdż. A może łożysko? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie są to ori vw alu felgi to na 99% plastikowe pierścienie centrujące w feldze, przerabiałem to u siebie...

wymiana na metalowe lub lepsze aluminiowe pomoże.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm... może to łożysko...

Odnośnie opon, to po zmianie na zimówke dzieje się to samo czyli na 100% panowie nie opony...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem lozyska i juz powyzej 50 slyszysz taki szum. wiec jak mowisz ze ci drzy kierownica to napewno nie lozyska. ja mialem takk przy hamowaniu ale to mi kierowniaca latala i tez powyzej 100. i to byly drazki ale nie koniecznie musi to byc u ciebie. ale mozesz sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak się zastanawiałem co to może byc...

bo łożyska to huczą, wydają dzwięk..

a u mnie drży kierownica...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze krzywa tarcza hamulcowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki i tarcze nowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie masz felgi orginalne vw??, bo jak, nie to pierścienie centrujące w feldze, może ich po prostu nie masz? sprawdź czy koło po założeniu, ale bez dokręcania ma luzy na piaście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alu są oryginalne...

to samo się kolego dzieje, jak jeźdze na zimówce, czyli stalowej feldze i na letnie czyli na oryginalnych felgach VW...

jest to delikatne drżenie kierownicy...

z moich obserwacji wynika, że to ustępuje, kiedy jade po nierównej drodze...poprostu zawieszenie zaczyna pracowac i wytłumia te drgawki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a hamulce ci nie blokuja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie.... działają prawidłowo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to moze masz amorki albo srpezyny słabe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawne... sprawdzałem na badaniu technicznych... i były całkiem całkiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawne... sprawdzałem na badaniu technicznych... i były całkiem całkiem...

 

To sprawdź jeszcze brechą recznie bo trzepaki nie wszystko wyłapują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzales koncowki drazkow?? to moze od tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może kolego półoś krzywa albo przegub umiera???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie zastanawiam się czy przypadkiem może pół oś gdzieś lekko dostała i jest lekko skrzywiona...

Przeguby całe ... były nie dawno wymieniane, bo przy skręconych kołach było słuchac, ze pracują... i słychac stuki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie . U mnie też były bicia przy 80-ciu i więcej , nikt nie wiedział od czego , wszystko posprawdzane i nic . Już się nawet trochę przyzwyczaiłem ,przejeżdziłem z tym ok. 50tys. km.. Dopiero podczas wymiany łożyska koła przedniego prawego ( FAG ) mechanik odkrył przyczynę , i to zupełnie niechcący .Zapytał kto mi wymieniał manżetę na przegubie zewn. Zgodnie z prawdą odpowiedziałem , że jesli już była wymieniana , to zrobił to poprzedni własciciel . Okazało się że zamiast założyć specjalną opaskę do przegubów - zaciskową , założono cybant śrubowy skręcany , gdzie śruba stała się ciężarkiem powodującym owe bicia kiery i nieprzyjemny odgłos przy wiekszych predkosciach . Jedno jest pewne : wiele osób szukało i nie znalazlo , a gość ,który robił łożysko już na wstępie odkrył ''feler ''

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszą to dokladnie sprawdzic...

Podobno jeszcze mozna sprawdzic dynamiczne wyważenie kół... tylko nie wiem kto to robi w Wawie.. kolega mechanik powiedział mi, że można wyważyc kola na samochodzie i wtedy nazywa się to dynamiczne wyważenie kół...

Odnośnie manżety są nowe, bo wymieniałem ostatnio przeguby..bo sie skonczyly...

 

---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:39 ----------

 

Muszą to dokladnie sprawdzic...

Podobno jeszcze mozna sprawdzic dynamiczne wyważenie kół... tylko nie wiem kto to robi w Wawie.. kolega mechanik powiedział mi, że można wyważyc kola na samochodzie i wtedy nazywa się to dynamiczne wyważenie kół...

Odnośnie manżety są nowe, bo wymieniałem ostatnio przeguby..bo sie skonczyly...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności