Skocz do zawartości
Gość cuong3210

Skrzynia biegów mam problem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cuong3210

Witam wszystkich na tym forum jestem tutaj mowy gdyż od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem passata z 97r. 1,9 TDI,ale mam mały problem. czasami po odpaleniu silnika ,albo jak stoję na światłach to nie mogę wrzucic jedynki muszę puścić sprzęgło i wcisnąć je ponownie iwrzucić jedynkę ,tak samo czasami bywa z wstecznym , czasami muszę wcisnąć dwujkę i dopiero jedynkę albo wsteczny, przy wrzucaniu tych dwuch biegów gdy nie chcą wejść czuję opór taki jakby coś chaczyło :/ co to jest? Jaka tego przyczyna co się już mi psuje? Proszę o pomoc gdyz nie wiem co będę musiał naprawiać a może tak mabyć i to jego wada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z checia poczytam rady kogos znajacego sie na rzeczy.jednak jezdzilem w zyciu wieloma samochodami i w wielu zdazalo sie tak ze poprostu cos zle ukladalo w skrzyni i tzreba bylo ze 2 razy machnac sprzeglem i dopiero wtedy bieg wchodzil dobrze.moim osobistym cichym zdaniem jesli to sie rzadko zdarza a skrzynia pracuje bez zarzutu to chyba takie rzeczy sa dopuszczalne,ale w tym jak mowilem wolalbym zeby sie wypoiwedzial ktos fachowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w B5 ale np w innych autach ktorymi jezdzilem wystepowaly tzw wodziki (metalowe cięgna) prowadzące od ramienia dzwigni biegów do skrzyni biegów. Każde takie ciegno było zakończone z dwóch stron gumową tuleją. Wystarczyło że taka jedna tuleja sie zurzywała i był czasem problem z wrzucaniem 1 lub R za pierwszym razem. Po wymianie wszystko wracało do normy. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cuong3210

Dzięki za podpowiedz co może być , wymienię te gumowe tuleje i zobaczymy . Wierze że to pomoże . Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Też mam czasami problem z wrzucaniem jedynki i wstecznego.

Wyczuwam znaczny opór i nie ma znaczenia czy auto jest rozgrzane czy zimne.

 

Co może być przyczyną? Auto ma przejechane 113.000km olej w skrzyni nie był zmieniany.

Jakie koszty?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

odpowiedź masz dwa posty wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kilex

czy ktoś kiedyś wymieniał tuleje, lub cięgno pomiędzy lewarkiem i skrzynią .

Mam luz na tulejce przy skrzyni i nie wiem czy występuje sama tuleka czy trzeba zmieniać całe cięgno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności