tomiB5gd Zgłoś #1 Napisano 1 Lipca 2009 tak jak w tylule mam zagadke w obu autach (pasio B5 i golf mk4) a wiec instalacja z drzwi wychodzi (5 kabelkow) wchodzi do lusterek i pod obudowa tez jest 5 kabelkow pod wkladami sa maty grzewcze podlaczone 2 kabelki ale w skrzynce z bezpiecznikami nie ma bezpiecznika odpowiadajacego za podgrzewanie lusterek rowniez w obu autach nie posiadam wlacznikow do grzania (w starszych VW podobno wlacznik grzania tylnej szyby odpowiadal za ogrzewanie lusterek) i teraz jak to sprawdzic ? po nr.vin da sie to odczytac? jaki jest kod grzanych luster? jaki bezpiecznik wlozyc zeby dzialalo? z gory dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 1 Lipca 2009 Skoro jest instalacja to muszą być podgrzewane, możesz je mieć włączane przyciskiem ogrzewania szyby, bądź joystickiem od regulacji lusterek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomiB5gd Zgłoś #3 Napisano 1 Lipca 2009 joystickiem od regulacji lusterek a tu kuku mam stare VW i w obu mam talerzykowa regulacje lusterek. no z tym podgrzewaniem tylnej szyby to wiem ale dziwi mnie ten brak bezpiecznikow. P.S. wie ktos jak powiny byc podlaczone przewody pod maty braz to masa bialy to plus ale w ktore miejsca na wkladzie je wpiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djcarol Zgłoś #4 Napisano 1 Lipca 2009 Też miałem kiedyś to samo pytanie.. każda B5tka ma podgrzewane, u Ciebie podpięte to jest pod przycisk od podgrzewania tylnej szyby. A skoro nie działają to trzeba wymienić albo same maty albo całe szkła, tak jak ja to zrobiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #5 Napisano 1 Lipca 2009 Jaki masz przełącznik do regulacji lusterek Joystik czy przyciski?W tym roczniku powinny być przyciski i ogrzewanie lusterek włączane z ogrzewaniem tylnej szyby,więc i bezpiecznik ten sam co od szyby.Najprawdopodobniej padły maty.Zdejmij wkład lusterka odłącz przewody od maty,podłącz kontrolkę lub miernik lub żaróweczkę,włącz ogrzewanie tylnej szyby,jeśli na przewodzie od maty będzie napięcie to na 100% padły maty. ---------- Post added at 21:00 ---------- Previous post was at 20:57 ---------- P.S. wie ktos jak powiny byc podlaczone przewody pod maty Nie ma znaczenia jak je podłączysz pod maty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomiB5gd Zgłoś #6 Napisano 1 Lipca 2009 Skoro jest instalacja to muszą być podgrzewane nie konieczne. np. w golfie ostatnio odkrylem instalacje z wtyczka do gniazda zapalniczki w bagazniku (orginalnie zaslepiona w fabryce vw) ale nie bylo gniazda ani miejsca w boczku. w kodach wyposazenia w ksiazce tez o tym ani slowa. kupilem na allegro orginalne gniazdo bagaznikowe i teraz mam 12V w bagazniku pod loduweczke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 1 Lipca 2009 (edytowane) ale w ktore miejsca na wkladzie je wpiac Wkład powinien mieć wlutowane końcówki do podpięcia kabli, nie da się ich nie zauważyć. a tu kuku mam stare VW i w obu mam talerzykowa regulacje lusterek Napisałem; bądź joystickiem od regulacji lusterek. Ze względu na rocznik pasia i brak info o golfie To pozostaje tylko włącznik ogrzewania szyby. Czyli bezpiecznik też od ogrzewania szyby Edytowane 1 Lipca 2009 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomiB5gd Zgłoś #8 Napisano 1 Lipca 2009 Jaki masz przełącznik do regulacji lusterek Joystik czy przyciski?W tym roczniku powinny być przyciski i ogrzewanie lusterek włączane z ogrzewaniem tylnej szyby,więc i bezpiecznik ten sam co od szyby.Najprawdopodobniej padły maty.Zdejmij wkład lusterka odłącz przewody od maty,podłącz kontrolkę lub miernik lub żaróweczkę,włącz ogrzewanie tylnej szyby,jeśli na przewodzie od maty będzie napięcie to na 100% padły maty. ok ale jesli zmienilem przyciski od podgrzewania tylnej szyby(pasek bo zmienialem kolor podswietlenia, a w golfie bo sie zepsul) to czy to byl jakis spycjalny wlacznik razem z wlaczaniem ogrzewania lusterek czy kazdy inny moze wlaczac ta funkcje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 1 Lipca 2009 w golfie ostatnio odkrylem instalacje z wtyczka do gniazda zapalniczki w bagazniku (orginalnie zaslepiona w fabryce vw) ale nie bylo gniazda ani miejsca w boczku. Ta wtyczka to nie to samo co lusterka. A o ile dobrze doczytałem to pisałeś że masz podpięte kable do wkładów luster. Poza tym, jeśli lusterka są regulowane elektrycznie to na 100% są podgrzewane, chyba że ktoś niepowołany maczał tam swoje paluchy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomiB5gd Zgłoś #10 Napisano 1 Lipca 2009 (edytowane) Wkład powinien mieć wlutowane końcówki do podpięcia kabli, nie da się ich nie zauważyć. chodzilo mi ktory z bolcow jest + a ktory odpowiada za mase ---------- Post added at 21:12 ---------- Previous post was at 21:09 ---------- Ta wtyczka to nie to samo co lusterka. A o ile dobrze doczytałem to pisałeś że masz podpięte kable do wkładów luster. Poza tym, jeśli lusterka są regulowane elektrycznie to na 100% są podgrzewane, chyba że ktoś niepowołany maczał tam swoje paluchy. nierozwaznie powypinalem bez zanotowania ktory gdzie byl ale generalnie o tako odp. mi chodzilo ze jak jest instalacja i sa elektryczne to musza grzac wielkie dzieki wszystkim. Edytowane 1 Lipca 2009 przez tomiB5gd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmmark Zgłoś #11 Napisano 21 Listopada 2009 Sprawdz rezystancję mat. Powinny mieć około 15om. Ja kupiłem nowe maty na allegro i wszystko grzeje. Jak uruchomisz vaga i sprawdzisz moduł komfortu to też ci pokaże czy masz uszkodzone maty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cedro23 Zgłoś #12 Napisano 21 Listopada 2009 czy dobrze zrozumiałem przedmówców? Jak mam do wkładów podłaczone kabelki a nie posiadam włącznika przy przełaczniku lusterek do ich podgrzewania to znaczy że moje lusterka będą się podgrzewać przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomiB5gd Zgłoś #13 Napisano 21 Listopada 2009 (edytowane) czy dobrze zrozumiałem przedmówców?Jak mam do wkładów podłaczone kabelki a nie posiadam włącznika przy przełaczniku lusterek do ich podgrzewania to znaczy że moje lusterka będą się podgrzewać przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby? dokladnie tak. tylko patrzac po roczniku passata prawdopodobnie masz maty od pogrzewania juz do wyminany. mmmark ale kotleta odgrzales (mialem to naprawione po 2dniach od napisania posta) mimo wszystko dzieki za dobre checi mozna sprawdzac napiecie podlanczac vaga, ale naj prosciej sprawdzic czy dzialaja wlaczaja podgrzwanie tak na 2-3minuty i dotknac wkladow reka cieple=dzialaja zimne= przepalone maty ja w obu autach wymienilem cale wklady na niebieskie asferczyne (wszystkie duze) z kazdej strony. Koszt za 4 wklady 180zl. Ale jak byl pierwszy snieg to chwilunia i lusterka suchutkie i wszystko widac Edytowane 21 Listopada 2009 przez tomiB5gd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #14 Napisano 22 Listopada 2009 chodzilo mi ktory z bolcow jest + a ktory odpowiada za mase Mata to opornik, który grzeje. I jak w każdym elemencie pasywnym jest mu obojętne gdzie nu wtykniesz + a gdzie - Czy tak wtykniesz, czy tak będzie grzała. A co? Obawiasz się, że jak zmienisz biegunowość będzie mata chłodziła? Nie będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomiB5gd Zgłoś #15 Napisano 22 Listopada 2009 Mata to opornik, który grzeje. I jak w każdym elemencie pasywnym jest mu obojętne gdzie nu wtykniesz + a gdzie - Czy tak wtykniesz, czy tak będzie grzała. A co? Obawiasz się, że jak zmienisz biegunowość będzie mata chłodziła? Nie będzie fakt pytanie bylo bez sensu. Ale wtedy bylem na etapie zmiany podswietlenia i tam rozroznianie +/- mialo znaczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santi77 Zgłoś #16 Napisano 22 Listopada 2009 mam pytanie jak włączyć podgrzewanie lusterek?? czy poprzez włączenie ogrzewania tylnej szyby ?? sterowanie lusterkami mam joystickiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 22 Listopada 2009 sterowanie lusterkami mam joystickiemUstawiasz joystick pomiędzy L a R i grzeją ci lusterka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santi77 Zgłoś #18 Napisano 22 Listopada 2009 dzięki za podpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #19 Napisano 22 Listopada 2009 fakt pytanie bylo bez sensu. Ale wtedy bylem na etapie zmiany podswietlenia i tam rozroznianie +/- mialo znaczenie Tylko w przypadku diod (element aktywny). Pasywny jak żarówka (w sumie to też oporik jakby nie patrzeć) świeci bez względu na biegunowość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomiB5gd Zgłoś #20 Napisano 22 Listopada 2009 diod no wlasnie diody z zielonych na niebiesko/czerwone w liczniku przelutowywalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach