Skocz do zawartości
Gość dawidt

zapala mi sie kontrolka czerwona od oleju i dwa sygnaly

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dawidt

mam problem wymienilem czujnik temperatury ,czarny niebieski czujnik od sterowania .samochod mi sie nie grzeje wentylator sie zalacza ale kontrolka oleju mi sie zapala i sygnaly dwa pikniecia pomocy bo niewiem co moze byc :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze wtyczki zle włozone albo jakies kabelik robia stykaja sie sprawdz auto VAGiem i daj błedy na froum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dawidt stan oleju oczywiście sprawdzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dawidt

ok podjade dam do sprawdzenia odezwe sie na forum

 

---------- Post added at 16:33 ---------- Previous post was at 16:31 ----------

 

olej sprawdzony ale mi sie wydaje ze troche jest za zadki tak mi sie wydaje i dlugo niezmieniany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to dlatego kontrolka ic sie pali od oleju pompa nie moze wytworzyc odpowiedniego cisnienia i silnik jest nie dostatecznie smarowany zmien olej i zobacz czy wtedy bedzie sie paliła ta lampka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dawidt

i tak zrobie dzieki filter jaki mam kupic slyszalem ze filtrona to kibel jest vw mana sie sprawuje czy polsyntetic moge wlac do niego czy dalej mineralny lotosa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wlac taki jak miał ale to zalezy od przebiegu silnika a ja kupuje filtrona i nie narzekam reklamacji nie miałem wiec jest oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jaki masz przebieg w swoim autku? jeżeli lany był mineralny nie lałbym półsyntetyka możesz sobie tylko pogorszyć sytuacje. Ja w swoim 1.9 AAZ (przebieg 400 tysiaków) jeździłem na mineralce Mobil 15W40 i było gicik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej sprawdzony ale mi sie wydaje ze troche jest za zadki tak mi sie wydaje i dlugo niezmieniany

 

W 19-letnim aucie olej powinno się zmieniać co 10 tys. km.

Ja jeżdżę na Super M Mobil 15W-40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slyszalem ze filtrona to kibel

W Corolli, w poprzednim B2 i teraz do dwóch B4 TDi wstawiam cały czas Filtrona i nie narzekam.

polsyntetic moge wlac do niego czy dalej mineralny lotosa

W żadnym wypadku nie wolno Ci przejść na lepszy olej. Zalej go jak poprzednio minerałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem tego zdania jak był mineralny to zalewać dalej mineralnym,zalanie teraz półsyntetykiem po mineralnym mija się z celem i może tylko zaszkodzić motorowi.A co do filtrów Filtrona to też zakładałem juz w nie jednym aucie i wszystko było ok.Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry, nie dobry. Ja trafiłem akurat na dupnego Filtrona. Teraz kupiłem Knechta za 19 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie trafiłeś na jakiegoś dupnego Filtrona,ale nie jest powiedziane że ktoś nie trafi na dupnego Knechta i też może powiedzieć wtedy że do niczego różnie to z tym bywa tego nie wyczujesz że ten bedzie lepszy od innego,ja na przykład nie mialem żadnych problemów z filtronem chociaż raz mialem taki przypadek że filt paliwa pękł w asterce i paliwko sobie uciekało a że było to w zimie to na śniegu zbytnio nie było tego widać a astra coraz więcej i więcej paliła aż w końcu pomyślałem że to nie możliwe żeby aż tyle paliła i zacząłem szukać i właśnie się okazało że filtr pęknięty i sobie cieknie ale jaka tego była przyczyna że pękł to nie wiem może woda w benzynie i go rozsadziło bo akurat wtedy był konkretny mróz,a może jakiś felerny był tego nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, ludzie. filtr filtrona kosztuje 13-15 zł, knechta 21zł. w filtronie już nie raz przy zakładaniu wyłaziła mi uszczelka a w knechta nie. kiedyś mi zaworek w pompie oleju sie zblokował i filtr filtrona mi rozsadziło. a tak przy okazji to zalecana jest wymiana oleju co 7500km według zaleceń producenta. trzebaby też sprawdzić czujniki. najprościej to wykręcić go i podłłączyc miernik uniwersalny. przyłożyć i dmuchnąć w niego mocno sprężarką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypnę się pod temat ja też mam kłopot z buzerem w liczniku odzywa się tylko buzer jak mam silnik gorący albo jak jadę w trasie.Mam dylemat jakim zalać olejem silnik,auto kupiłem w lipcu 2008 zaraz po sprowadzeniu z Niemiec.Olej miał zmieniony w niemieckim serwisie VW był zalany Castrolem tylko nie wiadomo jakim bo była tylko naklejka na słupku bocznym informująca o dacie i przebiegu oraz nazwie oleju,nie wiadomo jakim był zalanym olejem mineralnym, syntetykiem,czy półsyntetykiem.Zbliża mi się wymiana oleju i mam dylemat czym zalać czy zostać przy mineralnym bo takim zalałem (Mobil 1540)czy zalać go 10W40 lub 15W50,oleju bierze mi około 300ml na 1000km a auto ma przebieg 158500 km(przebieg jest prawdziwy bo sprawdziłem w polskim serwisie vw ).Mam pytanie koledzy czy olej 15W50 to olej mineralny czy półsyntetyk bo szukałem w internecie i można przeczytać różne opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalej valvoline 10w40 i nie zastanawiaj sie nad niczym, bo tylko metlik sobie robisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę polecić Liqui Moly 10W40 - sam teraz taki wlałem, i jest to z tego co czytałem jeden z lepszych półsyntetyków na rynku. Aha, wcześniej miałem mineralny. Zobaczymy co dalej - przed zmianą zastosowałem "płukankę" do silnika, również Liqui Moly. Póki co, po 1000 km, nie widzę nic złego.

A olej 15W40, w/g najczęściej przyjętego określenia, jest olejem mineralnym.

aaa.... przebieg mam ponad 200 tys. (a ile naprawdę, kto to wie ? :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Souler a ty jakim olejem valovoline zalałeś bo są po dwa rodzaje 10W40 do PB i ON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się sygnał włącza przy zbyt niskim poziomie oleju (dowiedziałem się o tym, jak mi wywaliło olej przez pękniętą uszczelkę pod odmą :D ) Wymień olej na nowy, mineralny. Ja używam filtrów HART i oleju Castrol dla Diesel'a 15W40. Jeśli to nie pomoże to sprawdź czujnik ciśnienia oleju a w ostateczności pompę oleju. Może ją szlag trafił i nie daje dobrego ciśnienia.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stary temat ale przedstawię problem tu . jadę sobie dzis z pogrzebu z żona nagle jeden sygnał i kontrolka oleju się zapaliła i komunikat OLSTAND PRUFEN(sprawdź poziom oleju) zatrzymuje auto na najbliższym parkingu sprawdzam no stan minimalny(wymiana 10tys temu olej do pd)do domu tysiąc metrów wiec myślę ze dojadę uzupełnię poszukam wycieków.przez ten 1 km kontrolka nie zapaliła się.wiec poczekałem 4h sprawdzam olej po tym czasie i jest minimalnie mniej niż przy wymianie było wlane.także nie wiem czy coś nie tak czy to win polskich dróg i po prostu na wybojach olej se latał po misce i czujnik źle wyczul ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności