martines Zgłoś #1 Napisano 26 Czerwca 2009 Witam. Od niedawna jadąc po bruku prosto z prawego koła wydobywa się takie tłumione walenie. Byłem na szarpakach, obmacałem wachacze i żaden nie ma luzu ani grama. Podejrzewam że wybił się ten gumowy pierścień na stabilizatorze zwany podstawą stabilizatora. Czy ktoś miał z tym doczynienia dużo przy tym rozbierania? Jak sprawdzić szybko czy to ten element się wyrobił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #2 Napisano 26 Czerwca 2009 Kolego a jakie są objawy. Ja jadąc prosto jak gwałtownie skręcam prawo lewo w przednim zawieszeniu po prawej stronie coś stuka. Pojechałem na stacje kontroli pojazdów na szarpaki i nic nie wykazało wszystkie wahacze ponoć ok. Sprawdziłem amortyzatory każdy po 75%. Co możne by powodem takich stuków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 26 Czerwca 2009 martines Wymiana łożyska gumowego stabilizatora jest banalnie prosta- odkręcasz dwie nakrętki M8 ,zdejmujesz obejmę,wyciągasz zużyty element gumowy - montujesz w odwrotnej kolejności.Cena gumowego łożyska ok.27zł/szt w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 26 Czerwca 2009 Kolego a jakie są objawy. Ja jadąc prosto jak gwałtownie skręcam prawo lewo w przednim zawieszeniu po prawej stronie coś stuka. Pojechałem na stacje kontroli pojazdów na szarpaki i nic nie wykazało wszystkie wahacze ponoć ok. Sprawdziłem amortyzatory każdy po 75%. Co możne by powodem takich stuków. przegub Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komin14 Zgłoś #5 Napisano 26 Czerwca 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50304 Ja też wymieniałem te gumy i nic to nie dało. Z doświadczenia wiem, że one sie tak łatwo nie wybijają. Mi dopiero w 4-tym warsztacie znaleźli który to wachacz stuka. Taki urok tych zawieszeń, że czasami trudno znaleźć który to wachacz:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2009 Arek, aby mieć pewność na 100% czy masz luzy na wahaczach,to trzeba byłoby je rozpiąć; ewentualnie sprawdzić "organoleptycznie" trzymając za końcówkę wahacza, a druga osoba porusza nadwoziem góra-dół.Szarpaki wykażą tylko bardzo zużyte sworznie wahaczy,które ewidentnie tłuką na każdej nierówności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach