Skocz do zawartości
martines

Podstawa stabilizatora - guma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jadąc po bruku prosto z prawego koła wydobywa się takie tłumione walenie. Byłem na szarpakach, obmacałem wachacze i żaden nie ma luzu ani grama. Podejrzewam że wybił się ten gumowy pierścień na stabilizatorze zwany podstawą stabilizatora. Czy ktoś miał z tym doczynienia dużo przy tym rozbierania? Jak sprawdzić szybko czy to ten element się wyrobił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jakie są objawy. Ja jadąc prosto jak gwałtownie skręcam prawo lewo w przednim zawieszeniu po prawej stronie coś stuka. Pojechałem na stacje kontroli pojazdów na szarpaki i nic nie wykazało wszystkie wahacze ponoć ok. Sprawdziłem amortyzatory każdy po 75%. Co możne by powodem takich stuków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

martines

 

Wymiana łożyska gumowego stabilizatora jest banalnie prosta- odkręcasz dwie nakrętki M8 ,zdejmujesz obejmę,wyciągasz zużyty element gumowy - montujesz w odwrotnej kolejności.Cena gumowego łożyska ok.27zł/szt w ASO.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a jakie są objawy. Ja jadąc prosto jak gwałtownie skręcam prawo lewo w przednim zawieszeniu po prawej stronie coś stuka. Pojechałem na stacje kontroli pojazdów na szarpaki i nic nie wykazało wszystkie wahacze ponoć ok. Sprawdziłem amortyzatory każdy po 75%. Co możne by powodem takich stuków.

przegub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50304

 

Ja też wymieniałem te gumy i nic to nie dało. Z doświadczenia wiem, że one sie tak łatwo nie wybijają. Mi dopiero w 4-tym warsztacie znaleźli który to wachacz stuka. Taki urok tych zawieszeń, że czasami trudno znaleźć który to wachacz:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arek, aby mieć pewność na 100% czy masz luzy na wahaczach,to trzeba byłoby je rozpiąć; ewentualnie sprawdzić "organoleptycznie" trzymając za końcówkę wahacza, a druga osoba porusza nadwoziem góra-dół.Szarpaki wykażą tylko bardzo zużyte sworznie wahaczy,które ewidentnie tłuką na każdej nierówności.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności