Skocz do zawartości
Grzesiek13

Wymiana oleju , a wskazania komputera?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Inspekcja wykasowana tylko chcialbym zmienic 730 na 365 bo wymiany co 15000 nie LL wiec 730 nie ma sensu . Jestem po wymianie i czy zmieniajac teraz z 730 na 365 te 365 bedzie liczone od nowa czy odejmie sie tyle co jest mniej teraz z 730 ? Czy nie pomiesza sie tak ze km zostana na 13200 a dni zaczna sie odnowa od 365 dni ? Kiedy to najlepiej zrobic zeby km zgadzaly sie z dniami ?

 

Trokadero napewno skorzystam pewnie wiele wiesz i potrafisz tym vag zdzialac , sprawdzic . Odezwe sie .

 

Pozdrawiam dzieki za odpowiedzi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy wymieniajac olej wczesniej (nie czekajac na komunikaty na wyswietlaczu) niz 15000 tys przebiegu na tym oleju i kasujac inspekcje przyciskami nic sie nie stanie. Np po wymianie oleju jest zrobione 5000 tys km do faktycznej wymiany i komunikatu pozostaje 10000 tys km i wtedy wymiana oleju na nowy z kasowaniem inspekcji przyciskami . Czy tak mozna zrobic bezproblemowo ?

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wymieniajac olej wczesniej (nie czekajac na komunikaty na wyswietlaczu) niz 15000 tys przebiegu na tym oleju i kasujac inspekcje przyciskami nic sie nie stanie. Np po wymianie oleju jest zrobione 5000 tys km do faktycznej wymiany i komunikatu pozostaje 10000 tys km i wtedy wymiana oleju na nowy z kasowaniem inspekcji przyciskami . Czy tak mozna zrobic bezproblemowo ?

Pzd.

Kasując inspekcję kasujesz licznik, który ponownie od początku zaczyna odliczać 15tys km lub 1 rok. Nic się nie stanie.

Szkoda tylko, że nie można sobie ustawić innych nastawów np. 10tys km. jak ktoś jeździ na bardzo ktrótkich odcinkach itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda tylko, że nie można sobie ustawić innych nastawów np. 10tys km. jak ktoś jeździ na bardzo ktrótkich odcinkach itp.

 

Można to zmienić VAGiem/VCDSem/VASem/VCP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam

Albo sprawdzac przyciskami ile km do 15000 i wczesniej wymienic wtedy kiedy sie chce . A nastepnie wykasowac inspekcje przyciskami i gitara wedlug tego co piszecie nic sie nie stanie.

A co myslicie na temat pytan w moim poscie w tym watku z 24/01/10. Czy mozna zmieniac dni inspekcji z 2 lat na rok w czasie 15000 czy przy wymianie oleju i kasowaniu inspekcji bedzie najlepiej ? Bo jak byla kasowana przyciskami to z LL zmienilo sie na 15000 a odliczane dni zostaly jako 765 .

Pzd. Dzieki za odpowiedzi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mozna zmieniac dni inspekcji z 2 lat na rok w czasie 15000 czy przy wymianie oleju i kasowaniu inspekcji bedzie najlepiej ? Bo jak byla kasowana przyciskami to z LL zmienilo sie na 15000 a odliczane dni zostaly jako 765 .

 

Dokładnie tak samo było w moim Passacie. VCDSem udało się to zmienić. Co najlepsze inspekcja nie skasowała się do wartości 372 dni, tylko wyświetliła się mi wartość 372 pomniejszona o ilość dni od ostatniego skasowania inspekcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można to zmienić VAGiem/VCDSem/VASem/VCP.
Nie wiedziałem, że jest taka możliwość, mógłbyś to bardziej opisać?

Chciałbym zmienić właśnie na okres 10tys km i zostawić 1 rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dokładnie tak samo było w moim Passacie. VCDSem udało się to zmienić. Co najlepsze inspekcja nie skasowała się do wartości 372 dni, tylko wyświetliła się mi wartość 372 pomniejszona o ilość dni od ostatniego skasowania inspekcji.

 

Czyli ilosc dni z 2lat na 1rok mozna zmieniac w trakcie 15000 . Wlasnie myslalem ze zmieniajac wtrakcie popierdziela sie dni do km. Dni zmienia sie na pelny okres a km bedzie mniej niz 15000 do wymiany oleju . A tego bym niechcial ,ale z tego co piszesz bedzie dobrze OK.

 

Pzd . Dzieki za info.

 

---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:26 ----------

 

Nie wiedziałem, że jest taka możliwość, mógłbyś to bardziej opisać?

Chciałbym zmienić właśnie na okres 10tys km i zostawić 1 rok.

 

Jak masz w silniku olej LL to wymiana oleju 15000 tys. km. to wsam raz , tak mysle .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz w silniku olej LL to wymiana oleju 15000 tys. km. to wsam raz , tak mysle .

Od nowości wymieniałem co 15tys. km i było dobrze. Sposób w jaki od teraz będzie użytkowane auto wymaga częstszych wymian. Wolę to zrobić co 10 tys. km niż jeździc na mocno zużytym oleju - to wiele nie kosztuje a na pewno nie zaszkodzi i pozwoli na dłuższą eksploatację jednostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Od nowości wymieniałem co 15tys. km i było dobrze. Sposób w jaki od teraz będzie użytkowane auto wymaga częstszych wymian. Wolę to zrobić co 10 tys. km niż jeździc na mocno zużytym oleju - to wiele nie kosztuje a na pewno nie zaszkodzi i pozwoli na dłuższą eksploatację jednostki.

 

Oczywiscie , rozumiem sposob uzytkowania trzeba brac pod uwage .

Podobno krotkie trasy/miasto czesciej,a dlugie trasy normalnie .

Pzd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz w silniku olej LL to wymiana oleju 15000 tys. km. to wsam raz , tak mysle .

Co 15k km to się wymienia zwykły olej, a nie dopłaca do LongLife.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby zmienić wskazania międzyprzeglądowe VCDSem należy:

 

1. Połączyć się z licznikiem (17 - Instruments),

2. Wybrać opcję adaptacji (10 - Adaptation),

3. Wpisać kanał numer 45,

4. Wpisać w kanale adaptacyjnym nr 45 wartość "1", przetestować i zapisać (nawet jeśli wcześniej było tam "1"),

5. Wpisać kanał numer 42,

6. Wpisać co ile ma być wykonywany przegląd (w km) x 100 (czyli dla 15000km trzeba wpisać wartość 150, dla 10000km wartość 100 itp.), przetestować i zapisać (nawet jeśli wcześniej była wpisana taka sama wartość),

7. Wpisać kanał numer 43,

8. Zrobić to samo co pisze w punkcie numer 6 (czyli jeszcze raz wpisać przebieg),

9. Wpisać kanał numer 44,

10. Wpisać ilość dni do następnego przeglądu (standardowo 372), przetestować i zapisać nawet wtedy, gdy wartość jest taka sama jak wcześniej,

11. Wpisać kanał numer 49,

12. Zrobić to samo co pisze w punkcie 10 (czyli jeszcze raz wpisać czas (w dniach) po jakim ma być wykonana inspekcja,

13. Rozłączyć się z licznikiem,

14. Włączyć i wyłączyć zapłon,

15. Sprawdzić wskazania licznika.

 

Ważne jest, aby postępować według podanej wyżej kolejności kanałów adaptacyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Co 15k km to się wymienia zwykły olej, a nie dopłaca do LongLife

 

Robisz jak chcesz , ale wiekszosc tu przechodzi z LL na 15000 i tak radzi innym . To nie sa straszne koszty zeby na tym oszczedzac . Polska specyfika drog jest calkiem inna niz w europie . Wiadomo brak autostrad , zapchane krutkie drogi ,czesta jazda po miescie i olej szybciej jest przepracowany niz na dlugich trasach europy . I z tych wzgledow wszyscy radza wymieniac olej czesciej . Olej LL jest lepszy od zwyklego kwestja skad i po ile kupowany oraz gdzie wymieniany, wszyscy maja wybor . A na LL w polskich warunkach robi sie jakies 20-25 tys km. Ja kupuje olej LL 5L za 233PLN , powiedz ile zaoszczedze to pomysle jeszcze , ale pewnie i tak sie nie skusze na zwykly. Bezpieczniej sie czuje z LL.

Pzd

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aby zmienić wskazania międzyprzeglądowe VCDSem należy:

Wielkie dzięki Adam.

 

Odnośnie częstotliwości wymiany, to każdy ma wolność wyboru. Jak się chce, to można wymieniać olej i co 50tys. km. Tylko ja jestem zdania, że nieżeli cię nie stać na ten samochód, to go nie kupuj a nie wyciułać ostatnie grosze na auto i później jeździć po najtańszych warsztatach i oszczędzać na czym się da. Później na forum rodzą się tematy: "pomóźcie, bo nie wiem co się zepsuło" itp. To nie jest auto tanie w ekploatacji, bo nie miało takim być. nie mozna na nim oszczędzać, bo prędzej czy później dość drastycznie może się to zemścić.

Użytkuję ten samochód już bardzo długo, od nowości serwisowany był według zaleceń producenta w ASO i mimo, że ponoć mam najbardziej awaryjny silnik BKP z 2006 roku nigdy nie zawiódł - obce mi są wszelkie ogólnie opisywane z nim problemy. Ciekawe dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Oszczedzac mozna , tymbardziej ze ceny w ASO sa brane z sufitu . Sa warsztaty gdzie sie znaja na takich autach ale nie cenia sie tak wysoko (byli pracownicy ASO) i inni .Tematy bo nie wiem co mi sie zepsulo beda i tak bo z tego co tu czytam to sa sytuacje ze panowie w ASO czasami tez nie wiedza co wymienic i eksperymentuja .Ciekawe czy sam takiego tematu nie pisales .Pewnie jak ktos spi na kasie to niech ja wali ASO ale pytanie dlaczego jak spi na kasie nie jezdzi porsze czy czyms takim. Pozatym jak ktos ma kase i wymienic wysieraczki jedzie do ASO to nie siedzi na forum tylko jezdzi naprawia i nie interesuje sie tak autem .Trzeba pomyslec realnie zeby z byle czym nie jechac do ASO.Zemscic i tak sie moze bo producent wylicza auto do gwarancji . Ale jak jezdzisz i dbasz tak masz ilosc wydanej kasy sie nie liczy , tylko trafnosc ocen i wyborow . Wiedza sie liczy i poto tu jestes by realnie , ekonomicznie oceniac sprawy ? Wolnosc dla wszystkich . Na forum sa rady odnosnie auta to ty co tu robisz zbierasz porady dla ASO .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe czy sam takiego tematu nie pisales

Pisałem :). Ale jak to mówia nie myli się ten, kto nic nie robi. Jest taki wątek odnośnie ASO - kto co poleca i gdzie były duże wtopy. Obawiam się, że mimo wszystko tych wtop w ASO jest znacznie mniej niż w innych warsztatach.

Inna sprawa, ze ceny są dość wysokie za samą robociznę, w oryginalne części warto inwestować, bo nie są wiele droższe od zamienników, za to prezentują się w znacznej większości lepiej jakościowo.

Oczywiście jeżeli ktoś ma sprawdzony serwis poza ASO to jak najbardziej należy z niego korzystać, mi chodzi o sytuacje, gdzie za wszelką cenę oszczędza się nie zważajac na inne aspekty.

 

Pozatym jak ktos ma kase i wymienic wysieraczki jedzie do ASO to nie siedzi na forum tylko jezdzi naprawia i nie interesuje sie tak autem

Kiepski przykład, akurat wycieraczki do B6 poza ASO nie kosztują mniej a te oryginalne starczają spokojnie na rok ;).

 

Na forum sa rady odnosnie auta to ty co tu robisz zbierasz porady dla ASO .

:niekumam Kompletnie nie rozumiem o co w tym zdaniu chodzi, interpunkcja się kłania.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wiesz mozesz jezdzic i walic kase tym z ASO za bzdury , ja najpierw pomysle zanim pojade . Wydaje mi sie ze wiekszosc facetow dba o swoje cacka wystarczajaco . Dlamnie gosc moze lac kujawski a ja bede lal LL co 15000 bo tak mi sie podoba , poprostu napisal tak jakby nie czytal tematow o wymianie oleju i inspekcjach .Pozatym ile by mi zostalo kasy jakbym kupowal zwykly olej , napewno niewiele. Uznalem ze spisz na kasie i walisz ja tym z ASO a tacy raczej nie pisza na forum bo i po co. Wydaja kase na imprezy , a na samochodach sie nie znaja i jak cos tylko to ASO. Pozatym zrozumialem ze wszystko naprawiasz w ASO , wiec po co pisac na forum . Na forum jest wiele informacji jak cos zrobic samemu , wiec ci co naprawiaja tylko w serwisach traca tu czas .

A interpunkcje mam gdzies , teraz rozumiesz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz mozesz jezdzic i walic kase tym z ASO za bzdury

Jak na razie wiele kasy nie wywaliłem, bo jeżdżę tylko na przeglądy, które kosztują mnie ok. 550pln za "mały przegląd" i ok. 1100pln za "duży przegląd". W sumie w ASO wydałem na to auto niewiele ponad 4tys. pln przez 4 lata wliczajac raz wyumianę klocków hamulcowych z przodu. Nie uważam żeby to były wywalone pieniądze. U 'Pana Czesia" pewnie kosztowałoby to mniej więcej połowę, a tak mam całą historię auta w systemie VW oraz wypełniona książkę serwisową. W przypadku odsprzedaży na pewno takie atuty będą miały dość spory wpływ na jego wartość, w przypadku aut serwisowanych poza ASO cieżko jest cokolwiek udowodnić. Na pewno na tym nie stracę.

 

A interpunkcje mam gdzies , teraz rozumiesz .

Szkołę pewnie też miałeś gdzieś ;).

Jak chcesz być rozumianym, to albo pisz poprawnie, albo nie pisz wcale.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Te szkoles ,kujonem nie bylem tak jak ty , a zabraniac to ty mozesz. Nikt ci nie kazal czytac i odpisywac . Jak nie czaisz to nie zczaisz , kapiszi . Dobra wiesz jak cos sam zrobie przy aucie to jestem zadowolony , bo ty chyba boisz sie ubrudzic. Ok przeglady w historii masz , ale jak naprawy robisz u pana Czesia to ich nie masz w historii . Pamietaj ze nie wszyscy tak robia jak ty i sa zadowoleni . Jak jestes taki madry to powiedz widziales z bliska co ci z ASO robili z twoja bryka i czy to co pisza robili i starali sie przy tym.W ASO pracuja tacy sami ludzie jak gdzieindziej .Bo ja jak jade (mam takie jedno ASO) to jestem przy aucie , nie maja nic przeciw i widze co robia ha.

Pozatym zakoncz zasmiecac ten wontek . Pa pa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te szkoles ,kujonem nie bylem tak jak ty , a zabraniac to ty mozesz. Nikt ci nie kazal czytac i odpisywac . Jak nie czaisz to nie zczaisz , kapiszi .

Taaaaaaa, mądrego to i warto posłuchać. Fajny slang ;).

 

Dobra wiesz jak cos sam zrobie przy aucie to jestem zadowolony , bo ty chyba boisz sie ubrudzic.

Mi się po prostu nie chce a drugi powód opisywałem, a ubrudzić się nie boję, bo przez kilka lat próbowałem jeździć w rajdach samochodowych, sam z kolegą przygotowując i serwisując auto :).

 

Ok przeglady w historii masz , ale jak naprawy robisz u pana Czesia to ich nie masz w historii . Pamietaj ze nie wszyscy tak robia jak ty i sa zadowoleni .

Ale przeciaż ja nikogo do tego nie zmuszam, piszę tylko, że oszczędność nie jest aż taka wielka. Dodatkowo nigdy poza ASO nic nie naprawiałem a w tym była tylko jedna naprawa gwarancyjna. Jak to mówią celem zawsze jest zadowolenie klienta ;). Po prostu uważam, że jak ktoś kupi kiedyś ode mnie auto, to na wydruku w ASO znajdzie każdy szczegół jaki wydarzył się na przestrzeni tych lat, które go miałem.

 

Jak jestes taki madry to powiedz widziales z bliska co ci z ASO robili z twoja bryka i czy to co pisza robili i starali sie przy tym.W ASO pracuja tacy sami ludzie jak gdzieindziej .Bo ja jak jade (mam takie jedno ASO) to jestem przy aucie , nie maja nic przeciw i widze co robia ha.

Ha, i tu Cię zaskoczę, bo za każdym razem jestem przy swoim aucie - znając podejście niektórych często przypadkowych pracowników serwisu, nie zostawiłbym samochodu na ich pożarcie :).

 

Pozatym zakoncz zasmiecac ten wontek . Pa pa

Oczywiście, kończę OT w tym wontku :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności