Skocz do zawartości
babajaga

nie równa praca na wolnych obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

prosze o podpowiedz moze ktoś się spotkał już z czymś takim : po zmianie rozrządu, pasków i wymianie uszczelki pod głowicą auto przestało równo pracować na wolnych obrotach ... jest to benzyna 1.8 20v. mechanik stwierdził że mialem rozrząd przesunięty o 2 zęby i ustwił tak jak powinno być prawidłowo . pytanie czy to może być przyczną ? wykluczam inne rzeczy takie jak węzyki podcisnienia, wszelkie nie szczelnosci, komputer również nic nie pokazuje. prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A niema gdzies przebicia na kablach od swiec sprawdz swiece przepustnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przebicia nie ma ale nie wiem nic o tej przepustnicy jezeli to ona to jak to naprawic ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz, sonda lambda, brudna przepustnica...to najczęstsze przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podlacz kompa jesli pokaze ci czujnik obrotow walka rozrzadu jedz do innego niech sprawdzi rozrzad, skoro miales przestawiony o 2 zeby to musialo auto nie chodzic dobrze a skoro chodzilo dobrze moze mechanik sie walnol, podlacz raz jeszcze bo nie zawsze pokaze odrazu, przewaznie wywala czujnik obr walku granica przekroczona..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprubuj zrobic adaptacje przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik cieczy tzw G62, u mnie on był przyczyną. Miałem podobne objawy, wymiana (koszt 36zł) pomogła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przebicia nie ma ale nie wiem nic o tej przepustnicy jezeli to ona to jak to naprawic ...

 

Wyjmij przepustnice wyczyść ja dokładnie , wyczyść tez potencjometr biegu jałowego ( odkręć śrubki plastikowej obudowy i tam jest ten potencjometr ) użyj do czyszczeni preparatu przeznaczonego do czyszczeni potencjometrów. Powinno pomóc .

 

Co do adaptacji to nie jest ona konieczna , ponieważ robi się samoczynnie. Pod warunkiem ze jest sprawna.

Sposób czyszczeni przepustnicy jej demontażu znajdziesz informacje na forum.

 

Miejsce zaznaczone na zdjęciu spryskaj preparatem i pozostaw na chwilę , potem poskręcaj i zamontuj .

DSC_0980 (Large).jpg

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje wszystkim za pomoc ale okazalo się że to był problem z podcicnieniem, taka mała czarna graszka przy kolektorze moj mechanik narazie to ominął i auto działa pękło cos tam w środku tej gruchy ( tyo jakaś pompka podciśnienia ) . nie wiem jak ta część sie nazywa fachowo jak ktos wie to proszę napisać i jak to działa dziękuje serdecznie i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest "zespół napędu regulacji" Odpowiada za regulacje masy powietrza dostarczanej przez kolektor do silnika. Połamało Ci się albo dźwignia obracająca suwak obrotowy , albo pękła gumowa membrana która jest w tej gruszce.

Przechwytywanie.JPG

Przechwytywanie2.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mi połamał się suwak obrotowy. Narobiło to trochę bałaganu w cylindrach. Czy auto bez suwaka będzie chodziło prawidłowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie polamala sie dzwignia obracajaca suwak moj mechanik jednak obszedl caly ten mechanizm i auto pracuje bardzo ladnie spalanie tez w normie . tak wiec jezdze z ulamana dzwignia juz ok 5 miesiecy i wszystko dziala ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam spory problem (tak sadze) wkladam kluczyk do stacyjki i rpzekrecam ale nie zapalam i zaczyna mi kostka non stop pukac, stukac czy klikac... mniejsza o wiekszosc o to nei wszystko, sadze ze jest ona zwiazana z paliwem bo klika sobie i pompa paliwowa nei moze zalapac, otwieram maske a tam ajkis rpzewod sie delikatnei trzesie i pozatym tam gdzie linka gazu jest przymocowana do tego kuleczka na gurze jest taka blaszka i ona terz cyka i nie chce zalapac no ale jak juz uda mi sie odpalic samochod dodajac gazu to wszystko gra wiec nei mam pojecia co jest grane.

 

Aha dodam tylko ze zaczelo mi sie to dziac po przegladzie, bo kilka dni temu an rpzeglad oddalem samochod i jak odebralem spoko ale po jakims czasie zacelo mi sie tak dziac i to w tym samym dniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy kiedy przekręcasz stacyjkę i próbujesz odpalić silnik rozrusznik zaczyna pracować czy też występuje samo "klikanie"?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chce odpalic to rozrusznik dziala normalnie tylko musze gazu dodac zeby odpalil, wczoraj tez zauważyłem że na zimnym ciezko mu z obrotami. Spadaja powolutku obroty az domomentu ze o malo co mi niezgasl ale jak sie nagrzeje to zaczyna pracowac normalnie jezeli chodzi o prace podczas jazdy, bo jak na poczatku problem odpalania jest za kazdym razem.

Edytowane przez Chalim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam spory problem (tak sadze) wkladam kluczyk do stacyjki i rpzekrecam ale nie zapalam i zaczyna mi kostka non stop pukac, stukac czy klikac... mniejsza o wiekszosc o to nei wszystko, sadze ze jest ona zwiazana z paliwem bo klika sobie i pompa paliwowa nei moze zalapac, otwieram maske a tam ajkis rpzewod sie delikatnei trzesie i pozatym tam gdzie linka gazu jest przymocowana do tego kuleczka na gurze jest taka blaszka i ona terz cyka i nie chce zalapac no ale jak juz uda mi sie odpalic samochod dodajac gazu to wszystko gra wiec nei mam pojecia co jest grane.

 

Aha dodam tylko ze zaczelo mi sie to dziac po przegladzie, bo kilka dni temu an rpzeglad oddalem samochod i jak odebralem spoko ale po jakims czasie zacelo mi sie tak dziac i to w tym samym dniu.

chłopie co ty miałeś z jezyka polskiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na sam początek jedz podłączyć auto pod vag-a to dużo nie kosztuje a często rozwiązuje problem.. oczywiście jeśli trafisz na dobrego diagnostę który potrafi dobrze weryfikować informacje w programie "vag":)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki problem i okazało się ze miałem do wymiany NASTAWNIK PRZEPUSTNICY po wymianie części jak ręką odioł.

 

w przypadku silnika 2,8 v6 30v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu to jest nastepojacy...

1. Do czego służy i za co jest odpowiedzialna ta częśc? W tym urzadzeniu mam zlamane takei cos plasikowe :/ (wyglada jak naped kola w starej lokomotywie, ktos kto tam zagladal wie o co chodzi)

 

2. To jest przepustnica i na jej wierzchu jest taka jakby blaszka (na zielono zaznaczona) i ona mi cyka chce załączyc ale nie może bo za chwilkę się cofa i tak ciągle, podczas gdy przekręce kluczyk w stacyjce ale bez odpalenia.

627bc6996b5d6b7c.html

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2010-02/d8afa36f.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2010-02/6301ccf8.jpg

 

Na ciepłym odpala całkiem zgrabnie (a raczej na gorącym), tylko z zimnym mam ogromny problem bo po przekręceniu zapłonu i dodaniu gazu odpali ale bez tego to marne szanse a nawet bliskie zerowym. Jak już odpalę i silnik jest zimny to obroty spadają tak nisko ze gaśnie mi silnik, ale nie dzieje się to raptownie tylko tak stopniowo powoli wskazówka w dol :/ po kolejnej probie już jest trochę lepiej i nie muszę trzymac nogi an gazie żeby obroty były prawidłowe i może sam pracowac, jak się rozgrzeje to pracuje już normalnie. Oprócz tego problem jest też nieopodal kierownicy w kostce pod nią która jak sadze ma coś wspolnego z pompa paliwa i która również nie może załapac i pstryka ciągle (jak odpalę samochód to wszystko w porządku).

 

Na tym zdjęciu problem występuje w okolicy numeru 8 oraz pod pokrywka oznaczona numerem 26, pod 26 jest właśnie ten złamany plastik co powinien ciągnąc żeby się obracało to coś za tym.

4e231c8583da534.html

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2010-02/9757c9f5.png

 

Proszę o rade co w tym przypadku należało by zrobic bądz jaka może byc tego przyczyna. Dziekuję.

 

Pytanie dodatkowe to czy mogla się złamac ta częśc na ostatnim zdjęciu z powodu tej usterki czy ta usterka jest spowodowana złamaniem się tej części?

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2010-02/8671d931.jpg

 

Na filmiku przedstawione jest zachowanie się przyrządów ale oprócz tego ze ta blaszka skacze i jest ciężko na zimnym odpalic to tam gdzie jest połamane to na ciepłym działa powolutku i z czasem przestaje a na zimnym jak szalone coś pompuje. Przewód gumowy pokazałem bo ten po prawej podczas tego klekotania podskakuje.

 

Filmik:

............................................................................................................................

Wymieniłem "zespół napędu regulacji" ale problem nie ustąpił i dodatkowe pytanie czy to może się dziac jeżeli czujnik temperatury jest walnięty? Zauważyłem że mi nie pokazuje wskazówka temperatury, chociaż dzisiaj było na 90C a potem spadło do zera i podniosło się do jakiś 10C i znowu spadło... zamówiłem nowy czujnik i jutro wymienię a jak to wszystko nie pomoże to rozkładam ręce i może w tygodniu pod ten komputer podłącze. O ile "Hajsy" będą i czas.

 

Jak wymieniałem tą cześc to podczas odłączania przewodu gumowego słychac było syk zasysanego powietrza? czy to normalne? czy może jakaś niedrożnośc?

............................................................................................................................

Wymieniłem czujnik temperatury i wskazówka puki co już działa prawidłowo no ale problem wraz jest z tym pstrykaniem, w przyszłym tygodniu albo trochę później postaram się podłączyc pod komputer i zobaczę co on mi pokarze... :/

 

Podłączyłem i oto Kody Błędów:

17967 - Throttle Body fault in Basic Settings x2 P1559

01249 - Injector cly1 n30 out put open Intermitant

01250 - Injector cly2 n31 out put open Intermitant

01251 - Injector cly3 n32 out put open Intermitant

01252 - Injector cly4 n33 out put open Intermitant

00543 - Maximum engine speed exceed Engine warranty VOID

16705 - Engine RPM Sensor G28 not a plusible Signal P0321 inter mittent

............................................................................................................................

Wyjąłem dzisiaj Przepustnice (nie było wcale tak trudno) i wyczyściłem ją ale problem nie ustąpił a zauważyłem że te kółko blaszane w środku ma szczeliny po bokach czego chyba raczej byc nie powinno.

Czy samo wyczyszczenie i zamontowanie na nowo nie wystarczy? Czy błąd dalej mi złe dane podaje i komputer świruje? Na czym polega Adaptacja przepustnicy, co to robi, czy to ustawia właśnie tą blaszkę w odpowiedniej pozycji?

Edytowane przez Chalim
Załączam Filmik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam troszeczkę inny problem niż kolega, a mianowicie silnik zimny odpala normalnie ‘’jak dotej pory’’ natomiast gdy jadę i chce się zatrzymać to obroty bardzo szleją spadają do 0, tak jakby obroty biegu ‘’jałowego’’- bo jeżeli lekko naduszę pedał gazu to z obrotami nic się niedzieje ale gdy go puszcze to lipa -gaśnie. Bardzo proszę o pomoc z góry dziekuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności