Bart Zgłoś #1 Napisano 18 Czerwca 2009 Witam, Jestem nowym uzytkownikiem forum. Przegladalem dotychczasowe tematy ale nie znalazlem niestety rozwiazania mojego problemu. Otoz od pewnego czasu przy szybkim ruszaniu lub wcisnieciu pedalu gazu (np. maksymalnie) przy niskich obrotach przez 1-1.5 sekundy nic sie nie dzieje, po czym samochod prawidlowo przyspiesza. Mam skrzynie Tiptronic, 1.9 TDI 130, 2002 r. Poza tym samochod pracuje absolutnie prawidlowo. Co moze byc przyczyna? Na marginesie - jakie macie spalanie w miescie z taka skrzynia? W instrukcji jest napisane cos okolo 10,4. Mi pali 9-9,5. Dzieki za pomoc. Bartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #2 Napisano 18 Czerwca 2009 to raczej normalka w tiptronicu Zawsze jest jakieś opóźniona reakcja na gaz. A jaki masz kickdown < czyli jedziesz normalnie/powoli i nagle mu ciśniesz w podłogę - tak jakbyś zabierał się za wyprzedzanie> Czy dobrze redukuje biegi czy z dużym opóźnieniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hsv Zgłoś #3 Napisano 18 Czerwca 2009 spoko,ja mam to samo w moim aucie i mowia ,ze to normalka;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bart Zgłoś #4 Napisano 18 Czerwca 2009 Mi rowniez "fachowcy" powiedzieli, ze to normalne. Problem tylko w tym ze samochod zachowuje sie tak od kilku dni - wczesniej przyspieszal momentalnie. Chodzi mi bowiem o sytuacje gdy maksymalnie wcisnie sie pedal gazu. Przy wyprzedzaniu dzieje sie to samo - tzn. zanim samochod zareaguje i zredukuje bieg mija zauwazalna chwila. Wydaje mi sie, ze nie jest to zbyt bezpieczne gdy w sytuacji awaryjnej chce sie jak najszybciej ruszyc a tu nic, samochod przez sekunde stoi - nie chce mi sie wierzyc, ze jest to normalne. Pozdrawiam, Bartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejp Zgłoś #5 Napisano 18 Czerwca 2009 Podjedź do serwisu skrzyn automatycznych i niech ci podłączą pod kompa zobaczą czy coś jest nie tak. Jeśli zdecydowanie do oporu wciskasz pedał gazu i nie reaguje przez chwile to moim zdaniem "myśli" za długo nad redukcją biegu. U mnie też jest to odczuwalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #6 Napisano 19 Czerwca 2009 zawsze jest jakas roznica czasowa meidzy wcisnieciem gazu a momentalnym rozpedzaniem ale 1-1,5 sekundy to rzeczywiscie za dlugo.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotfuzz Zgłoś #7 Napisano 19 Czerwca 2009 jak kolega wyżej, zawsze jest opóźnienie, bo to automat. Jedynie przy kickdownie opóźnienie jest minimalne ale nigdy nie pokusiłem się o pomiary setnych sekundy czy sekund taka skrzynia, poza tym passat to nie rajdówka a komfortowe auto do komfortowego przemieszczania się Jak czytam posty o przyspieszaniu automatem z 3,5 tys. obrotów to mi ręce opadają a później bieda, że skrzynia pada, że auto dojechane etc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #8 Napisano 19 Czerwca 2009 Jak czytam posty o przyspieszaniu automatem z 3,5 tys. obrotów to mi ręce opadają a później bieda, że skrzynia pada, że auto dojechane etc... Kolejny znawca.... Opadają ci ręce bo co???? Auto nie jest do głaskania i kochania ( jak to niektórzy tutaj mają ) tylko do jeżdzenia! I cisnę go zawsze kiedy potrzebuje nie zwazając na obroty. Gdyby coś miało by się stać to fabryka zrobiłaby odciecie przy 3,5 tyś obr. W końcu automat "myśli" i sam sobie zmienia kiedy uważa za stosowne. Więc jeżeli twój styl jazdy to nieprzekraczanie 3,5 obrotów, to nie jojc że inni jeżdzą inaczej. A jak się coś zepsuje to nie dlatego ze cisnąłeś. Poprostu było do dupy skoro sie zepsuło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotfuzz Zgłoś #9 Napisano 19 Czerwca 2009 Kolejny znawca....Opadają ci ręce bo co???? Auto nie jest do głaskania i kochania ( jak to niektórzy tutaj mają ) tylko do jeżdzenia! I cisnę go zawsze kiedy potrzebuje nie zwazając na obroty. Gdyby coś miało by się stać to fabryka zrobiłaby odciecie przy 3,5 tyś obr. W końcu automat "myśli" i sam sobie zmienia kiedy uważa za stosowne. Więc jeżeli twój styl jazdy to nieprzekraczanie 3,5 obrotów, to nie jojc że inni jeżdzą inaczej. A jak się coś zepsuje to nie dlatego ze cisnąłeś. Poprostu było do dupy skoro sie zepsuło Kolego nie o to mi chodziło; jest tu temat jak tu wycisnąć z V6 jak najwięcej i startować od 3,5 tys. obrotów a nie jeździć, ja również jak potrzebuję to lecę 5 tys. obrotów, a "przyspieszać" miałem na myśli "startować" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #10 Napisano 19 Czerwca 2009 Aaaaa, sorry:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 19 Czerwca 2009 Czy wy czytaliście dokładnie post o problemie ? Samochód stoi, pedał podłoga a on jeszcze sekundę stoi i dopiero rusza....Nie jest to normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejp Zgłoś #12 Napisano 19 Czerwca 2009 Samochód nie może stać bo zawsze będzie się toczył na "Drive" Więc problem jest z przyśpieszeniem. Niech kolega spróbuje jeszcze na tiptronicu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #13 Napisano 21 Lipca 2010 odświeże troche temat... mam również od kilku dni taki problem że jak wcisnę pedał gazu do oporu z niskich obrotów tj. 1000 obrotów np chce szybko ruszyc spod swiateł to moge o tym zapomnieć do jakichs 1800 obrotów nie dzieje sie praktycznie nic dopiero jak silnik przekroczy 2000 obrotów to auto rwie jak oszalałe, w czasie jazdy na trasie jest wszystko idealnie, zmienia biegi płynnie nawet od nizszych obrotów tj 1600 - 1800 obrotów i szybko sie wtedy wkreca... problem jest tylko przy ruszaniu... dodam ze miałem wymianiane szklanki bo juz troche postukiwały... i własnie zauwazalnie po tej naprawie ten problem powstał...prosze o wszelkie sugestie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #14 Napisano 15 Stycznia 2014 Odgrzeje i to sporo ale mam dokładnie taki sam problem więc nie bijcie:D No ale wracam do tematu, ostatnio zauważyłem że podczas przyspieszania jak i ruszania z miejsca jest wyczuwalne opóźnienie czyli tak około 1sec albo trochę wiecej. Kiedyś tak nie miałem i auto jeździło i ruszyło dynamicznie, a teraz lekki strach bo było już kilka sytuacji że ledwo udało się 'uciec' wspomne tylko że miałem ostatnio wymianiane sprzęgło i czy to może być problem? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #15 Napisano 15 Stycznia 2014 auto jeździło i ruszyło dynamicznie, a teraz lekki strach Przepływomierz masowy powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #16 Napisano 15 Stycznia 2014 Mógłbyś napisać kolego coś więcej? Jest do wymiany czy trzeba to wyczyścić czy wyciągać skrzynie? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #17 Napisano 15 Stycznia 2014 Do sprawdzenia najlepiej przez logi a jest on na dolocie powietrza zaraz na wylocie z filtra powietrza. ja czyściłem i zepsułem:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #18 Napisano 15 Stycznia 2014 Mógłbyś napisać kolego coś więcej? Jest do wymiany czy trzeba to wyczyścić czy wyciągać skrzynie? ? Podpinasz kabelek, VAG-COM i logujesz. http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowac-w-silnikach-TDI Jak wartości będą zaniżone to będziesz miał pewność. Niestety pozostaje tylko wymiana. Przepływomierz można rozebrać, delikatnie pędzelkiem wymyć w acetonie, ale to pomaga na krótką chwilę. Nie polecam jednak czyścić przepływomierza profilaktycznie, bo łatwo uszkodzić. Mogę się oczywiście mylić, ale zauważyłem, że tak się zaczyna awaria przepływomierza. Z czasem pewnie zacznie jeszcze szarpać i dławić się przy większym obciążeniu. A jak problem będzie rozwiązany, to jeszcze całkowicie profilaktycznie mycie przepustnicy i adaptacja i będzie latał :bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #19 Napisano 15 Stycznia 2014 No to mam zajęcie bede musial to po sprawdzać dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trotyll Zgłoś #20 Napisano 15 Stycznia 2014 Miałem podobnie, wciskasz pedał do połowy a auto "stoi", wciskasz więcej i rwie do przodu jak głupie. Była wydmuchana uszczelka pomiędzy turbiną i kolektorem wydechowym stąd to opóźnienie - turbo chyba później wchodziło na obroty. Po wymianie jak ta lala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach