Mirrek_10 Zgłoś #21 Napisano 1 Kwietnia 2014 Koło kierownicy powinno być ustawione na równo, mechanik ma specjalne urządzenie. Masz prawo na zwrócenie uwagi przecież za to płacisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #22 Napisano 21 Września 2014 Pany, takie pytanko odnośnie zbieżności kół tylnych. W maju wymieniałem caly zawias z przodu, po czym pojechałem na zbieżność. Facet na SKP ustawił po czym przyniósł wydruk. Z przodu wszystko ładnie pięknie. Z tylu zaś mam lewe koło 0^17', prawe 0^03', (tolerancja jest 0^03' - 0^13') gdy zapytałem czemu tego nie ustawili usłyszałem odpowiedź, ze zbieżność całkowita jest w normie 0^20'(tolerancja 0^06'-0^26') i oni by tego nie ruszali, gdyz mocowania sa zapieczone, a oni sie boją, że przy odkręcaniu mogą urwać którąś śrubę i bedzie większy kłopot. A różnica na poszczególnych kołach może wynikać z luzów na tulejach tylnej belki. Czy objawem ich dalszego zużycia może byc lekkie ściąganie auta wlasnie w lewą stronę? Opon nie drze narazie. W przednim zawieszeniu luzów brak (byłem ostatnio na przeglądzie w innej SKP). - - - - - aktualizacja - - - - - Poniżej zdjęcie wykresu z maja jak była ustawiana zbieżność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #23 Napisano 21 Września 2014 Takie kąty tylnej belki powodują ściąganie auta w lewo, aczkolwiek nie powinno być to wyczuwalne podczas jazdy prawym pasem (pochylenie drogi na prawo i kąt znoszenia będą się równoważyć). Ustawienie tylnej belki będzie polegało w Twoim przypadku na przesunięciu lewego mocowania belki do tyłu o 1,5mm lub prawego mocowania w przód o 1,5mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #24 Napisano 1 Października 2014 Myślę od razu nad wymianą tuleji i zastanawiam się czy lepiej zastosować zwykłą metalowo-gumową czy poliuretanowe. Myślę nad takimi: poliuretany Olkusz. Kupował ktoś już od nich? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #25 Napisano 1 Października 2014 Myślę od razu nad wymianą tuleji i zastanawiam się czy lepiej zastosować zwykłą metalowo-gumową czy poliuretanowe. Myślę nad takimi: poliuretany Olkusz. Kupował ktoś już od nich? Może i nie miałem takich tulei na aucie ale bym raczej nie wstawił. Myślę że komfort przy tym bardzo ucierpi. Jak dla mnie takie tuleje nadają się do paska kombi z przeznaczeniem na przewóz gabarytów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #26 Napisano 1 Października 2014 Może i gabarytów nie wożę, ale już dodatkowe ok. 50kg w postaci butli z gazem już tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #27 Napisano 1 Października 2014 A po co polibusze w tylnej belce ? Tam nie ma dużych obciążeń, zwykłe tuleje lemfordera wytrzymają 300 tysięcy bez żadnego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fmistrz Zgłoś #28 Napisano 1 Października 2014 witam kupiłem passata i muszę wymienić opony bo strasznie wyją chińczyki. I tu pojawia się problem, ponieważ nie mogę odkręcić kół gdyż brakuje klucza do śrub zabezpieczających, co zrobić w takiej sytuacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #29 Napisano 1 Października 2014 Dospawać zwykłą śrubę lub kawałek pręta zagietego do śruby zabezpieczającej i powinno puścić. - - - - - aktualizacja - - - - - Andrzej, no właśnie tak rozważam co będzie lepsze. Ceny nowych tuleji to od ok.70-300zł/szt. - - - - - aktualizacja - - - - - A poliuretany po 120zł/szt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fmistrz Zgłoś #30 Napisano 1 Października 2014 niestety nie mam spawarki, nie ma jakiegoś innego sposobu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #31 Napisano 1 Października 2014 Jeśli masz felgi stalowe i dobre dojście do śrub możesz spróbować ścisnąć kluczem do rur i odkręcać. Większy problem jest przy alusach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fmistrz Zgłoś #32 Napisano 1 Października 2014 no niestety są 16 alu - - - - - aktualizacja - - - - - strasznie mnie irytuje to buczenie i nie mogę sobie poradzić z tematem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #33 Napisano 1 Października 2014 Podejdź na jakiś warsztat w pobliżu i myślę że drogo nie wezmą za odkęcenie tych śrub. Tylko zaopatrz się w zwykłe na zastępstwo lub w drugi komplet zabezpieczających. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kbc85 Zgłoś #34 Napisano 1 Października 2014 Koledzy przy gwincie ustawia się tak samo geometrię jak przy serii czy są jakieś wytyczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #35 Napisano 2 Października 2014 Teoretycznie powinno ustawiać się tak samo tylko nie wiem czy nie będziesz musiał, a właściwie to pasek czy nie będzie musiał wstać max do góry. Przy pozycji leżącej mogą zmienić się lekko kąty pochylenia koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fmistrz Zgłoś #36 Napisano 6 Października 2014 cały czas męczę się z tą śrubą, daje zdjęcie, może ktoś podpowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #37 Napisano 6 Października 2014 Każdy lepszy wulkanizator ma różnego rodzaju końcówki i ci to odkręci. Ostatecznie możesz jechać do ASO i kupić taką końcówkę... lub pożyczyć na moment i samemu odkręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kj9120 Zgłoś #38 Napisano 6 Października 2014 a podpowie może ktoś gdzie w łodzi można dobrze i porządnie ustawić geometrię, tak żeby być pewnym że wszystko jest ok?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skladak Zgłoś #39 Napisano 7 Października 2014 Witam, nie bardzo się tu odnajduje więc wpiszę się tutaj(ewentualnie przekierujcie mnie do odpowiedniego postu). Mam passata z napędem 4x4. Pytanie czy mogę mieć na osiach inne opony? Np. na przodzie gooodyear a na tyle michelin? Ma to wpływ na praće napędu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #40 Napisano 7 Października 2014 Teoretycznie możesz, chociaż zaleca się aby opony były jednakowe. Na prace systemu Torsen nie powinno mieć to większego wpływu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach