Gość karol983 Zgłoś #1 Napisano 17 Czerwca 2009 Witam nie znalazłem podobnego wątku. Czy ktoś zakładał intercoler do passata b4 z silnikiem 1,9 TD?? Proszę o porady jaki najlepszy IC i jaki wybrać żeby łatwo było założyć. Może taki od silniki 1,6 TDi(SB) albo może lepszy od silnika 1,9 TDI. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek1990 Zgłoś #2 Napisano 17 Czerwca 2009 moim zdaniem lepiej podpasuje od TDi wkoncu ma swoje miejsce w B4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #3 Napisano 18 Czerwca 2009 ja mam założony ten od 1.6td (wcześniej miałem ten silnik ale że się popsuł to kupiłem 1.9td, U mnie było o tyle dobrze, że mam przełożoną turbinę z 1.6 td więc nie musiałem wymieniać rur od ic tylko wszystko podłączyć ze sobą i już. W twoim przypadku będzie trzeba chyba przełożyć kolanko które jest na kolektorze dolotowym (myślę że nie ma z tym problemu). Ten ic od tdi może być bardziej wydajny ale nie wiem jak z montażem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #4 Napisano 18 Czerwca 2009 A może ktoś dokładnie objaśnić jak przebiega założenie IC??? I co dokładnie muszę kupić, że IC i nowe kolanko to wiem napewno, a co dalej??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #5 Napisano 18 Czerwca 2009 kupujesz ic, kolanko, rury do ic, montujesz sobie ic w dogodnym miejscu - za przednim zderzakiem od strony kierowcy, albo np jak masz więcej zapału, to przed chłodnicą (wtedy masz fmic), jak zamontujesz dobrze ic to pozostaje tylko podłączyć rury do ic, zakładasz to kolanko do dolotu, skręcasz wszystko np na opaski i śmigasz. Najgorzej może być z tymi rurami żeby ci średnica pasowała i żeby je jakoś ułożyć, dopasować, upchnąć pod maską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #6 Napisano 18 Czerwca 2009 jesli chcesz mam caly zestaw od b4 tdi. bedzie pasowal bez przerobek. Zestaw kompletnych rur i icek. Od 1Z. Wiecej na gg. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marpol Zgłoś #7 Napisano 18 Czerwca 2009 witam panow tez mam 1.9 td jakis czas temu myslalem o zalozeniu ic i mechanik mi odradzil powiedzial ze glowica moze tego nie wytrzymac i sie skonczy po jakims czasie nie wiem czy to prawda ale zrezygnowalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #8 Napisano 19 Czerwca 2009 witam panow tez mam 1.9 td jakis czas temu myslalem o zalozeniu ic i mechanik mi odradzil powiedzial ze glowica moze tego nie wytrzymac i sie skonczy po jakims czasie nie wiem czy to prawda ale zrezygnowalem .... to dobry mechanik z niego. Niby czym ma się skończyć, hę? - świerzym chłodniejszym powietrzem???. Zresztą co ma icek do głowicy. karol983 bierz na spokojnie ICka od Łukasza i się niczym nie przejmuj (ja tak właśnie zrobiłem ), a tu masz fotoporade odnośnie przekładki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124866 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #9 Napisano 19 Czerwca 2009 (edytowane) Wielkie dzieki za rady. Paweł a jak sie samochód zachowuje po włożeniu IC?? Edytowane 19 Czerwca 2009 przez karol983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #10 Napisano 19 Czerwca 2009 Zaznacz tekst, który chcesz zacytować i naciśnij ten przycisk. Cytat zostanie umieszczony w oknie szybkiej odpowiedzi. a robiłeś już jakieś mody? Jaki jest cel zakładania przez Ciebie IC do Twojego silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #11 Napisano 20 Czerwca 2009 a to potrzebne są jakieś mody żeby zakładać ic?? Ja nie mam żadnych modów i mam ic i co znaczy że to źle?? Na pewno jak będzie chłodniej to auto lepiej ciągnie, bo powietrze jest lepiej schłodzone, jeśli jest cieplej, ciągnie trochę słabiej ale wtedy tym bardziej ic się przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #12 Napisano 20 Czerwca 2009 Paweł a jak sie samochód zachowuje po włożeniu IC Jeszcze nie wiem bo dopiero co zakupilem od zuczka i jeszcze nie "doszedł", ale to jest tak jak mcgregor88 pisze. Możesz naspokojnie sobie zakładać - choć niektórzy mogą uważać, że bez dodatkowych modów na podniesienie moocy to szkoda szmocy/kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #13 Napisano 20 Czerwca 2009 oczywiście, że nie trzeba żadnych modów aby montować IC, ale po co robić sobie dodatkową pracę która defacto średnio pomoże silnikowi AAZ. Te motory są tak zaprojektowane, że bez IC choćby się waliło i paliło ma być na blacie 90*C. Co do tego, że jak chłodniej to lepiej ciągnie to czy z IC czy bez tak jest ponieważ w powietrzu które dostaje się do komory spalania jest więcej tlenu, a jak wiadomo więcej tlenu = możliwość spalenia większej ilości paliwa. I takie zadanie ma właśnie intercooler, żeby jeszcze bardziej schłodzić ciepłe powietrze które dostaje się do komory spalania. No ale po co nam powietrze skoro nie mamy odpowiedniej ilości paliwa, jego dawka się nie zmienia? Kompletnie po NIC! Montaż IC w AAZ da nam jedynie tyle, że w upalne dni przy ostrym dociskaniu na trasie silnik nie będzie się tak grzał, a dodatkowo zwiększasz objętość układu doładowania a co za tym idzie odrobine (w zależności od wielkości IC) powiększy się turbodziura. Reasumując: jeżeli bym montował IC w AAZ to bym już lekko ruszył ciśnienie doładowania + mod boost pina w pompie wtryskowej + IC i +-100 HP na pokładzie. Pracy nie wiele, a banan na twarzy gwarantowany ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 20 Czerwca 2009 Parę uwag, po 1, IC nie ma ŻADNEGO wpływu na temperaturę silnika 2, a dodatkowo zwiększasz objętość układu doładowania a co za tym idzie odrobine (w zależności od wielkości IC) powiększy się turbodziura Zgadza się - jednak jest to praktycznie nieodczuwalne ---------- Post added at 09:35 ---------- Previous post was at 09:27 ---------- a jeszcze dodam, panom montującym IC w B3/4 przyda się coś takiego http://img40.imageshack.us/img40/1001/im000346.jpg http://img30.imageshack.us/img30/4210/im000347.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #15 Napisano 20 Czerwca 2009 (edytowane) powiem tak, w teorii może i tak, ale w praktyce hmm... mój Golf MK3 AAZ + Turbo KKK K24 + mod boost pina niestety bez intercoolera po tych modyfikacjach po ostrej jeździe w upalne dni temp silnika skakała o jakieś 2 - 4*C wyżej. Powodem tego było prawdopodobnie zastosowanie większej turbosprężarki. Edit (przypomniał mi się jeszcze jeden fajny przykład) Audi RS6 4.2 biturbo 530 HP + FMIC, sprężarki standard przy ostrym 'pałowaniu' silnik "puchnie", podnosi się jego temp. o parę stopni, powodem tego jest cooler centralny, układ V i dwie turbiny które z jednego coolera nie mogą ssać powietrza o identycznych temperaturach. Reasumując: Intercooler nie ma wpływu na temp silnika, ale przy założeniu że jest montowany do standard parametrów. Przy zwiększaniu mocy np. w AAZ IC jest wskazany właśnie by temp silnika pozostała bez zmian (po modach może wystąpić zjawisko spalania detonacyjnego). Więc nie do końca mogę się z Tobą zgodzić, iż IC nie ma ŻADNEGO wpływu na temp pracy silnika. Edytowane 20 Czerwca 2009 przez Lagier Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #16 Napisano 20 Czerwca 2009 Ma czy nie ma, ale moim zdaniem w gorące dni na pewno będzie z nim lepiej, więc jesli ktoś ma chwile czasu i parę groszy to na jego miejscu bym montował Powietrze sprężane przez sprężarkę nagrzewa się + turbo jest napędzane spalinami więc nagrzewa się dodatkowo z czego wynika ze powietrze ma mniejszą gęstość. Jeśli schłodzisz powietrze zwiększy się jego gęstość, czyli jest jego więcej, możliwe jest spalenie większej ilości paliwa i po butowaniu w gorące dni auto tak nie puchnie. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #17 Napisano 20 Czerwca 2009 a jeszcze dodam, panom montującym IC w B3/4 przyda się coś takiego Dziś na uczelni sprawdziłem sobie nadkole u kolegi. Ma B4'94 TDI i... nie ma krateczki. Ciekawe. Ja zastosuje tak jak ci pisałem, zwykłą kratke wentylacyjną z PCV i ją przykręce/nituje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #18 Napisano 20 Czerwca 2009 A czy nie lepiej wyciąć zwykłą dziure w tym miejscu???IC-ek i tak ma prowadzenie powietrza poprzez plastiki. Można ewentualnie tą dziurę zatkać siatką(tzw. tuningową).\ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #19 Napisano 20 Czerwca 2009 (po modach może wystąpić zjawisko spalania detonacyjnego) Spalanie detonacyjne w dieslu,hmm ciekawa teoria niestety owe spalanie występuje tylko w silnikach benzynowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 21 Czerwca 2009 Musi być kratka z raszkami w dół (tak jak na foto), inaczej z pod koła będą leciały kamienie, błoto i woda prosto na IC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach