bambusik Zgłoś #1 Napisano 12 Czerwca 2009 Witam! Mam problem w passacie B4, TDI 90 KM, dokładniej chodzi mi o brak mocy. Nie wiem gdzie leży przyczyna:( jeśli chodzi o samą jednostkę to pracuje idealnie, żadnych wycieków zupełnie nic, silnik pracuje idealnie wręcz ''śpiewa'' ale nie ma mocy. Z pierwszego biegu nie zrobic nawet przysłowiowego zrywa, jednym słowem nic nie ciągnie. Dopiero przy trzech tysiącach obrotów dopiero coś czuć, ale to też nic ( Byłem u mechanika podłaczył pod komputer i nie wykazało żadnej usterki, więc spytałem się to co jest nie tak, a on mi odpowiedział tylko, że nie wie i nic więcej zrobić nie może prócz wzięcia 70 zł za 3 minutową usługę( Wiem,że posiadacie z pewnością wiekszą wiedzę niż on i ja razem wzięci...Co jest tego przyczyną?? Z góry dziekuję za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #2 Napisano 12 Czerwca 2009 pisze to co piszą najczęsciej, zawór N75 lub przepływomierz, ale pierwsze co to pod kompa:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #3 Napisano 12 Czerwca 2009 sprawdź filtry. I napisz coś więcej czy kopci przy przyspieszaniu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #4 Napisano 12 Czerwca 2009 A więc tak: ku mojemu i zdziwieniu mechanika auto nie kopci prawie wcale. Na kompie byłem jak wcześniej wspomniałem... co do kopcenia to prawie nic nie kopci nawet na dużych obrotach...Filtr powietrza wyciagnąłem, przejechałem sie kawalek i bez zmian:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #5 Napisano 12 Czerwca 2009 sprawdź filtr paliwa jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #6 Napisano 12 Czerwca 2009 (edytowane) Co do filtra paliwa nie sprawdzałem, ale to chyba była by ostateczna przyczyna, tak mi się bynajmniej wydaje. Po rozmowie z innym mechanikiem, postawił podobna diagnozę jak kolega wcześniej w tym temacie : zawór się nie otwiera, bądź przepływomierz...ale sam nie wiem co robić teraz Edytowane 12 Czerwca 2009 przez bambusik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #7 Napisano 12 Czerwca 2009 Najlepiej znajdź mechanika, który zrobi logi dynamiczne. Samo podpięcie kompa i sprawdzenie błędów niewiele daje. Możesz spróbować też odpiąć przepływomierz. Jeżeli nic się nie zmieni, lub auto zacznie lepiej przyspieszać, to prawdopodobnie jego wina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #8 Napisano 12 Czerwca 2009 No właśnie...tylko problem gdzie takiego mechanika znaleźć...Mieszkam w Starogardzie Gdańskim, okolice Tczewa...ma ktoś może jakieś namiary?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spiroman Zgłoś #9 Napisano 12 Czerwca 2009 Zaworek N75 po przekręceniu stacyjki słychać że tyka umieszczony jest w okolicy pompy hamulcowej nad nią. Jesli tykania nie słychać to pękła/przetarła się sprężynka w nim szerzej opisana sprawa jest na golf forum. Może być także kierownica od turbiny zardzewiała i się blokuje powinna gładko pracować metoda wyciągnięcie turbiny i czyszczenie opisane także na golf forum. Przepływomierz sprawdzisz w bloku wartości mierzonych Meas. Blocks grupa 10 wartości pole 1 830mg/h pole drugie 1030 mbar pole 3 1850 mbar. Test przy silnika 3000 obrotów/min. Jeżeli wartość pole pierwsze jest stała lub poniżej 830 mg/h przepływomierz jest do wymiany. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #10 Napisano 12 Czerwca 2009 Czyli od czego zacząć?? Może skombinuje inny przepływomierz,założę i zobaczę co będzie się działo...Jeśli zabiorę się za tę czynność to przepływomierz mam wymienić z całą osłonką filtra?? Pytam się gdyż nie znam dokładnej budowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #11 Napisano 12 Czerwca 2009 .Jeśli zabiorę się za tę czynność to przepływomierz mam wymienić z całą osłonką filtra?? Nie, przepływomierz jest przykręcany do obudowy filtra, a z grugiej strony jest opaska zaciskowa. Jeżeli masz przepływomierz Boscha, to możesz wymienić sam wkład. Jeśli Pierburg, musisz wymienić cały przepływomierz. Możesz na początek spróbować wyczyścić przepływomierz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #12 Napisano 13 Czerwca 2009 Rozumiem, ale czy po wymienieniu tego przepływomierza, będę musiał ustawiać coś przez komputer?? Czy zwyczajnie wkładam i jeśli to ta przyczyna to powinien działać? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #13 Napisano 13 Czerwca 2009 nic nie trzeba ustawiać.podpinasz wtyczke i wypinasz i patrzysz czy jest różnica;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #14 Napisano 13 Czerwca 2009 spróbować też odpiąć przepływomierz. Jeżeli nic się nie zmieni, lub auto zacznie lepiej przyspieszać, to prawdopodobnie jego wina. tak tylko spróbuj podmienić, jak koledzy wyzej pisali tylko wpiąc i jedziesz dalej, z tym zaworkirm bym sie kłocił, czasami cykaja czasmi nie a chodza dobrze, filtr paliwa, od tego tzreba była zacząc:D turbina w 1Z nie ma zmiennej geometri łopatek także nie ma co zardzewieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #15 Napisano 13 Czerwca 2009 Byłem dzisiaj u mechanika, takiego który wydaje mi się,że ma wiedzę większą niż Ci wszyscy z którymi rozmawiałem wcześniej, którzy po otworzeniu maski już wystawiali diagnozę, że padnięta jest turbina. Dzisiejsza wizyta wiele wyjaśniła. Facet otworzył maskę i od razu przeszedł do konkretów. Odkręcił ten zaworek który uruchamia turbinę, wsadził taki zaworek od swojego passata, ale po przejechaniu okazało się, że nic to nie zmieniło, więc nie poddał się i podmienił przepływomierz. Po podmiance okazało się,że auto rwie jak szalone:) ożyło, ciągnie niesamowicie. Koleś wyciągnął swój przepływomierz a co do mojego to powiedział, że go naprawi, poszedł do garażu coś tam podłubał, podmuchał, coś nawet lutował, po czym włożył i działa teraz jak należy:))(co on mógł takiego z nim zrobić,nadmienię, że za tę usługe wziął 100zł),powiedział mi jeszcze,że ten zaworek otwierający turbine nie działa i trzeba go wymienić, ale auta na tym starym, rzekomo nie działającym wkręca się nieźle, ale wyszła inna usterka sprzęgło do wymiany:((. Wcześniej jak był taki zamulony sprzęgło już łapało na samym końcu, a teraz jak silnik ożył to przy 2000ob./min się ślizga:(, więc jestem zmuszony by to wymienić ( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #16 Napisano 13 Czerwca 2009 Z tego co wiem przepływomierzy się nie naprawia. Ewentualnie można je wyczyścić i taki zabieg często pomaga. Skoro mówisz, że coś lutował, to podejrzewam, że wstawił diodę, która "udaje", że przepływka jest sprawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #17 Napisano 13 Czerwca 2009 ...ale jak udaje?? Ona jest sprawna, auta śmiga należycie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #18 Napisano 13 Czerwca 2009 Śmiga dobrze, bo dioda podaje do kompa maksymalne wartości przepływomierza i komp nie tnie dawek. W takim przypadku przepływomierz wogóle nie mierzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #19 Napisano 13 Czerwca 2009 A można troche więcej na temat tej diody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #20 Napisano 13 Czerwca 2009 Kolego, możesz jaśniej co do tej diody?? Można w takim razie tak jeździć?? Czy będą jakieś nieprzewidziane skutki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach