Skocz do zawartości
popol

N75 czy coś innego?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czytałem na forum o tym zaworze i problemach z nim związanych. Nie znalazłem odpowiedzi więc piszę wątek. Przy większym dociśnięciu gazu turbina nie załączała się, więc pojechałem na komputer, który wykazał błąd zaworu N75. Kupiłem na Allegro, mechanik wymienił, skasował błąd i.... pojeździłem 3 miesiące. Znowu brak mocy, komputer, błąd zaworu N75, więc stwierdziłem, że może ten z Allegro to tania używka i zamówiłem w serwisie oryginał. Mechanior wymienił, skasował błąd i.... pojeździłem 2 dni i znowu to samo. Ten sam błąd :eek: więc pytam się Was co jest? 2 zawory walnięte? Nie możliwe, a może coś jeszcze? Podpowiedzcie młodemu koledze, bo szkoda nerwów na domysły.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym wersie jest napisany numer błędu, a w drugim wersie jest rozszerzenie tego błędu. Najlepiej żebyś zrobił fotkę. Może turbina przeładowuje i wywala błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak kolega pisze przede mną - pokaż nam co to za błąd wyskakuje, bardzo możliwe, że coś innego powoduje notlaufy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem akurat na wyjeździe ale szwagier mówi że ma mechanika z komputerem. Jutro pojadę na diagnostykę i zobaczymy co wyjdzie.

 

Tylko czy zwykłym urządzeniem diagnostycznym pokaże takie błędy, czy musi być VAG?

Edytowane przez popol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie podstawowe pytanie, czy mechanik zwykłym kompem sprawdzi mi tak kody błędów aby były szczegółowe, czy powie tylko że uszkodzony zawór N75? Jak za takie coś mam zapłacić 50zł to wole dołożyć i sam kupić kabel i program Vaga. Jak myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze znajdz na forum kogos ze swojej okolicy co ma vaga, na poczatek to bedzie najlepsze rozwiazanie.

 

Sprawdz wszystkie rury i wezyki podcisnieniowe na sam poczatek, ogolnie zobacz co z tym kablem i kostka co dochodza do n75, moze z nim cos jest nie tak.

 

jesli ci sie uda to rozpedz sie gdzies na trasie i przeciagnij go dluuuuzsza chwile po obrotach tak do 4 tysi na 4 biegu naprzyklad. Moze to kierownice sie zacinaja ale uwazam ze to chyba jednak nie to.

 

VAG i dobrze wykonane logi nas sam poczatek, to podstawa.

Poczytaj dzial VAG diagnostyka i analizy logow, moze znajdziesz cos dla siebie a przy okazji sie doszkolisz, pozdrawiam i czekamy na dalsze informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak za takie coś mam zapłacić 50zł to wole dołożyć i sam kupić kabel i program Vaga. Jak myślicie?

 

to jest najlepsze rozwiązanie. pojedziesz raz - 50zł, a jak będziesz znowu chciał sprawdzić to kolejne 50zł...znacznie lepiej kupić sobie VAGa i samemu badać;) bynajmniej ja tak zrobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego popol ja mam taki kabelek i jestem z lidzbarka czesto bywam w dz-wie jak chcesz to ci uzycze kabla z lapkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi i chęć pomocy. Jak już wspomniałem jestem daleko od domu przez długi weekend ale szwagier ma tu kolegów z odpowiednim sprzętem, więc jestem już po sprawdzeniu auta - za darmo :)

Wyskakuje 1 błąd: turbina przeładowuje (w wielkim skrócie)

Z tego co mechanik mówił powstaje zbyt duże ciśnienie oraz turbina za wcześnie się załącza powinna ok 2200 do 3200, a jest 1300 do 2300. Sugestie ma takie: do czyszczenia interkulery, wymiana czujnika dolotu i uszczelki-nie wytłumaczę precyzyjnie (patrząc na silnik lewy górny róg taki zawór-tłoczek metalowy okrągły) ale pojawił tam się duży ślad oleju, więc to raczej na pewno. Teraz pozostaje mi znaleźć odpowiedni warsztat, który dokona czyszczenia i zobaczymy. Co do Vaga już korespondowałem z odpowiednią osobą na forum i po dopływie gotówki kupię na pewno.

Co sądzicie o mojej historii i opinii mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Intercooler można wyczyścić jak Ci się chce, turbina na 1000% musi iść do czyszczenia skoro wyskakuje błąd 17965 i skoro mechanik to zdiagnozował. Ten bajer o którym mówisz to pewnie zawór EGR <recyrkulacji spalin> Właśnie on lubi się pocić. Da się go wyczyścić, ale nie wiadomo ile jeszcze pociągnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności