Platek Zgłoś #1 Napisano 7 Czerwca 2009 Koledzy mam taki problem: w pasku z silnikiem 1,9 TDI 116KM po odpaleniu słychać straszne rzężenie pod maską, jakby metal szlifował metal. Przysłuchiwałem się bliżej ale nie mogę dokładnie zlokalizować źródła tego dźwięku. wydaje mi się że to coś z rozrządem. jak zdjąłem osłonę to wydawało mi się że to coś przy kole wałka rozrządu, ale nie jestem pewien. Ma ktoś jakieś koncepcje co to może być i jak to zlikwidować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 7 Czerwca 2009 Napinacz. Wymienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Platek Zgłoś #3 Napisano 8 Czerwca 2009 Slabo... do wymiany paska jeszcze 30tys. a tu trzeba bedzie i tak wszystko rozbierać. Bo chyba raczej nie wymieni sie bez odejmowania przodu. Dojade chociaż do mechanika zanim mi napinacz dołem wypadnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 8 Czerwca 2009 a tu trzeba bedzie i tak wszystko rozbierać. Bo chyba raczej nie wymieni sie bez odejmowania przodu. Nie będzie. Poczytaj na forum jest opisanej jak to się wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #5 Napisano 8 Czerwca 2009 prosze kolego to powinno pomóc http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33305&highlight=napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Platek Zgłoś #6 Napisano 9 Czerwca 2009 Coś mnie podkusiło żeby sie bliżej przyjrzeć temu rzężeniu. Po zdjęciu spodniej osłony silnika wszystko sie wyjaśniło... to żaden napinacz tylko sprzęgło elektromagnetyczne od klimy sie rozpadło. odkręciła sie ta ruchoma tarcza ale nie wypadła i sie tak tłukła i darła. wyjąłem ja i wszystko jest ok, no poza tym ze nie mam klimy:( o ile sie nie myle to tego juz nie da rady wymienić bez wywalania przodu:/ ale chyba sie pomęcze przez upały i wymienie z rozrządem... nestety dopiero za jakieś 30tys.km A jeszcze mam takie pytanie, bo mi chyba coś w pompie wspomagania szumi... to normalne? poziom płynu jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #7 Napisano 9 Czerwca 2009 Sprzezarke masz DENSO. Sprzegielko 8D0 260 811 Tak z ETKI wyszlo. ---------- Post added at 15:41 ---------- Previous post was at 15:36 ---------- cenowo http://sklep.gajos.com.pl/sklep.php[url=http://sklep.gajos.com.pl/sklep.php][/url] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Platek Zgłoś #8 Napisano 9 Czerwca 2009 (edytowane) Na tej wyjętej tarczy jest naklejka z numerem części: 8D0 260 805 B firmy DENSO To bedzie numer całego sprzęgła? czy tylko tej tarczy? Sprzęgło wygląda inaczej niż na tym schemacie: http://img135.imageshack.us/i/kkkkyv2.jpg/ to jest nowszy model chyba. A czy można na podstawie tego numeru określić numer sprężarki bo nie moge sie do niego dostać, jest chyba od góry. Edytowane 9 Czerwca 2009 przez Platek poprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margmi Zgłoś #9 Napisano 9 Czerwca 2009 Jesteś z mazowieckiego. Ja naprawiałem sprzęgło w Climateam na Staniewickiej w Warszawie (tarcza 140, koło pasowe 100, elektromagnes był ok). W porównaniu ze sprzęgłem w ASO (800zł) wyszło dużo taniej, a działa tak samo (dają rok gwarancji). Moja tarcza też wyglądała inaczej niż na schemacie, ale chłopaki tam mają szeroki zakres części i coś dobiorą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Platek Zgłoś #10 Napisano 9 Czerwca 2009 Do wawy mam deko daleko. a nie wiem czy nie bede musiał wymienić całej sprężary bo sie wielowypust na wałku troche zjechał, a to chyba jest wałek sprężary i wymiana samego sprzęgła nie zlikwiduje tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #11 Napisano 9 Czerwca 2009 http://img135.imageshack.us/i/kkkkyv2.jpg/ Jakbys kliknal w etce poz. 2 to by wyszlo sprzeglo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Platek Zgłoś #12 Napisano 10 Czerwca 2009 nie rozumie poprzedniego posta:632: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #13 Napisano 10 Czerwca 2009 Po wpisaniu 8D0 260 805 B.wyszło,że jest to kompresor od Skody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Platek Zgłoś #14 Napisano 19 Lipca 2009 Skombinowałem sobie ETKE i mi wyszło że te sprzęgła wycofano w 2001 i zeby uzyć zastępczo 8D0 260 805 J. Mechanik mi załatwił za grosze używaną sprężarke i wymienił tylko tą tacze bo okazało sie ze na wałku woielowypust jest ok. Niestety mechanik troche robote spaprał, ustawił tarcze za daleko i nie lapał jej elektromagnes. (wciskał kit ze nie ma środka chłodniczego i dlatego nie dzisła). Złapałem nerwa i sam na kanale poprawiłem. działa lux:) Trzeba zmierzyć luz i ustawić nie więcej niż 1mm, ja ustawiłem 0.7mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach