Skocz do zawartości
kokos363

Słabe hamulce tarczowe Passat B4 1,9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem, w moim Pasku (B4 1,9 TDI 95rok) siedza 4 tarcze i nie wiem dlaczego ale auto slabiej hamuje niz mojego ojca w ktorym sa bebny z tyłu. Co moze byc? Dodam ze tyl chyba slabo bierze a klocki sa tam w dobrym stanie z przodu tez sa eleganckie. Gdy zaciągne na wzniesieniu hamulec reczny to samochod powoli sie stacza i musze wlączac bieg. Tarcze tez sa w bdb stanie. Nie wiem czy to ma znaczenie ale gdy jade i kilka razy przydusze hamulec tak jakby hamuje pulsacyjnie to auto jakby wogole nie hamowalo, chyba sie zapowietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a poziom płynu w jakim jest stanie ? :D

Pewien jesteś że masz tarcze i klocki w dobrym stanie ?

Chyba że Ci nawala pompa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakies 3tys temu zostal wymieniany przedow i plyn hamulcowy, dzisiaj sprawdzalem klocki i tarcze ta sa prawie wcale nie zuzyte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc pewnie masz zapowietrzone hamulce.

A skoro wymienany był płyn i jeden przewód, to możliwe że inne przewody elastyczne się zatkały, z tego powodu, iż nowy płyn rozpuścił stary szlam i poprzytykał przewody, co może powodować zapowietrzenie.

Chociaż z drugiej strony gdyby były przewody przytkane to prędzej by nie wracał tłoczek i non stop zaciskał...

Sprawdź czy nie są zapowietrzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposob to sprawdzic? Narazie sie ucze budowy auta ale szybo lapie o co biega ;) jutro zdejme kolo i zobacze co sie dzieje przy zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Zamontuj nowe tarcze i klocki a bedzie poprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy tarcze i klocki sprawdzałeś z obu stron? Czy tarcze są błyszczące?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .Awaria jest bardzo prosta do stwierdzenia po prostu zapiekły się cylinderki w zaciskach hamulcowych. Musisz kupić tylko 2 zestawy naprawcze do zacisków i pastę która zapobiega zapiekaniu się elementów pracujących w wysokich temperaturach (nawet jest taka do tłoczków hamulcowych). Trzeba rozmontować ,wyczyścić i zamontować i po sprawie oczywiście jak tarcze i klocki hamulcowe nie budzą zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby układ był zapowietrzony to pedał hamulca chyba powinien być twardy jak skała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzalem te hamulce i okazalo sie ze w prawy zacisku cos tloczek sie blokuje bo gdy zaciagne reczny to kolo tam niby trzyma ale slabo ale gdy puszcze to cos slabo tloczek odbija bo jest lekko zacisniety hamulec ale po wcisnieciu hamulca noznego wszytsko jest ok. Lewe kolo hamuje elegancko na recznym wiec teraz mam reczny tylko na lewa strone a prawa jest odlaczona i po niedzieli zabiore sie za to bo bedzie trzeba spuscic plyn zeby rozebrac zacisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak okład by był zapowietrzony to pedał by był "kapciowaty" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

z tego co wiem to jak układ jest zapowietrzony to pedał jest miękki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakby układ był zapowietrzony to pedał hamulca chyba powinien być twardy jak skała.

Właśnie ze nie, będzie wpadał w podłogę bez żadnego oporu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no srawdź czy zaciski pracują jak trzeba a pózniej proponuje zacząć od wymiany klocków na jakieś porządne. Ja jak kupiłem auto miałem wrażenie że hamuje sam przód i wymieniłem tył na textar, zrobiło się lepiej a po wymianie przodu na textar zrobiła się bajka. Z ate też byłem zadowolony...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RIS

Jak masz klocki i tarcze OK, to tak jak koledzy powyżej napisali. trzeba rozruszać cylinderki,najpewniej z tyłu.Miałem u siebie to samo.

zestaw naprawczy,wolna sobota,manual z forum i heble jak w Bolidzie F1 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i dobre klocki panowie przede wszystkim. Co mnie zaskoczyło co textar hamuje u mnie lepiej niż droższy ATE :) Teraz mam textar na każdym kole i jestem pewny że nie jedna osoba byłaby zaskoczona jak auto potrafi się zatrzymać. I broń Boże nie robie ty nikomu reklamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności