kokos363 Zgłoś #1 Napisano 4 Czerwca 2009 Witam, mam problem, w moim Pasku (B4 1,9 TDI 95rok) siedza 4 tarcze i nie wiem dlaczego ale auto slabiej hamuje niz mojego ojca w ktorym sa bebny z tyłu. Co moze byc? Dodam ze tyl chyba slabo bierze a klocki sa tam w dobrym stanie z przodu tez sa eleganckie. Gdy zaciągne na wzniesieniu hamulec reczny to samochod powoli sie stacza i musze wlączac bieg. Tarcze tez sa w bdb stanie. Nie wiem czy to ma znaczenie ale gdy jade i kilka razy przydusze hamulec tak jakby hamuje pulsacyjnie to auto jakby wogole nie hamowalo, chyba sie zapowietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #2 Napisano 4 Czerwca 2009 a poziom płynu w jakim jest stanie ? Pewien jesteś że masz tarcze i klocki w dobrym stanie ? Chyba że Ci nawala pompa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2009 jakies 3tys temu zostal wymieniany przedow i plyn hamulcowy, dzisiaj sprawdzalem klocki i tarcze ta sa prawie wcale nie zuzyte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2009 No więc pewnie masz zapowietrzone hamulce. A skoro wymienany był płyn i jeden przewód, to możliwe że inne przewody elastyczne się zatkały, z tego powodu, iż nowy płyn rozpuścił stary szlam i poprzytykał przewody, co może powodować zapowietrzenie. Chociaż z drugiej strony gdyby były przewody przytkane to prędzej by nie wracał tłoczek i non stop zaciskał... Sprawdź czy nie są zapowietrzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #5 Napisano 4 Czerwca 2009 W jaki sposob to sprawdzic? Narazie sie ucze budowy auta ale szybo lapie o co biega jutro zdejme kolo i zobacze co sie dzieje przy zacisku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #6 Napisano 5 Czerwca 2009 Zamontuj nowe tarcze i klocki a bedzie poprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg1971 Zgłoś #7 Napisano 5 Czerwca 2009 Czy tarcze i klocki sprawdzałeś z obu stron? Czy tarcze są błyszczące? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walek0 Zgłoś #8 Napisano 6 Czerwca 2009 Witam .Awaria jest bardzo prosta do stwierdzenia po prostu zapiekły się cylinderki w zaciskach hamulcowych. Musisz kupić tylko 2 zestawy naprawcze do zacisków i pastę która zapobiega zapiekaniu się elementów pracujących w wysokich temperaturach (nawet jest taka do tłoczków hamulcowych). Trzeba rozmontować ,wyczyścić i zamontować i po sprawie oczywiście jak tarcze i klocki hamulcowe nie budzą zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #9 Napisano 6 Czerwca 2009 jakby układ był zapowietrzony to pedał hamulca chyba powinien być twardy jak skała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #10 Napisano 6 Czerwca 2009 Dzisiaj sprawdzalem te hamulce i okazalo sie ze w prawy zacisku cos tloczek sie blokuje bo gdy zaciagne reczny to kolo tam niby trzyma ale slabo ale gdy puszcze to cos slabo tloczek odbija bo jest lekko zacisniety hamulec ale po wcisnieciu hamulca noznego wszytsko jest ok. Lewe kolo hamuje elegancko na recznym wiec teraz mam reczny tylko na lewa strone a prawa jest odlaczona i po niedzieli zabiore sie za to bo bedzie trzeba spuscic plyn zeby rozebrac zacisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #11 Napisano 6 Czerwca 2009 Jak okład by był zapowietrzony to pedał by był "kapciowaty" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #12 Napisano 6 Czerwca 2009 z tego co wiem to jak układ jest zapowietrzony to pedał jest miękki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 6 Czerwca 2009 jakby układ był zapowietrzony to pedał hamulca chyba powinien być twardy jak skała. Właśnie ze nie, będzie wpadał w podłogę bez żadnego oporu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #14 Napisano 7 Czerwca 2009 no srawdź czy zaciski pracują jak trzeba a pózniej proponuje zacząć od wymiany klocków na jakieś porządne. Ja jak kupiłem auto miałem wrażenie że hamuje sam przód i wymieniłem tył na textar, zrobiło się lepiej a po wymianie przodu na textar zrobiła się bajka. Z ate też byłem zadowolony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RIS Zgłoś #15 Napisano 8 Czerwca 2009 Jak masz klocki i tarcze OK, to tak jak koledzy powyżej napisali. trzeba rozruszać cylinderki,najpewniej z tyłu.Miałem u siebie to samo. zestaw naprawczy,wolna sobota,manual z forum i heble jak w Bolidzie F1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #16 Napisano 21 Czerwca 2009 i dobre klocki panowie przede wszystkim. Co mnie zaskoczyło co textar hamuje u mnie lepiej niż droższy ATE Teraz mam textar na każdym kole i jestem pewny że nie jedna osoba byłaby zaskoczona jak auto potrafi się zatrzymać. I broń Boże nie robie ty nikomu reklamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach