Njah Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2009 Witam, Od pewnego czasu zauważyłem ubytki płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego. Nie są duże, ale w dłuższym okresie czasu zauważalne. Wzrokowo przeglądając auto od spodu okazało się, że chłodniczka oleju jest cała różowa – pokryta pozostałościami płynu chłodniczego. Czeka mnie najprawdopodobniej jej wymiana. W związku z tym mam pytanie, czy kupować nową (podobno koszty mogą być dość spore) i jakiej firmy? Jakiej firmy chłodniczki były montowane oryginalnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2009 Njah 078 117021A - chłodnica oleju m.in. AHL ;cena OE ok.570zł 038 117070A - pierścień uszczelniający 59x5 ; cena OE ok. 9zł. Wiem, że w/w chłodnicę oleju produkuje m.in. FEBI , ale czy to jest produkt na pierwszy montaż, tego nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Njah Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2009 A jak z zamiennikami? Warto się zainteresować, czy marnie z ich jakością? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro2225 Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2009 chłodniczka oleju nie ma nic wspólnego z ubytkiem plynu chłodzącego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2009 (edytowane) A jak z zamiennikami? Warto się zainteresować, czy marnie z ich jakością? Zamienniki 078 117021A : Nissens 90606 (cena w InterCars 363zł) Topran 109778 (cena w InterCars 210zł) Valeo 817989 Vemo V15-60-611. Nissens jest uznanym producentem chłodnic jak również chł. klimatyzacji.Ja wybrałbym produkt tego producenta.Proponuję dobrze poszukać odpowiedniego sklepu lub hurtowni przed dokonaniem zakupu (cena) Topran - producent Hans Pries. ---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:11 ---------- chłodniczka oleju nie ma nic wspólnego z ubytkiem plynu chłodzącego :confused:Chłodniczka oleju w podstawie filtra oleju jest w układzie chłodzenia silnika . Edytowane 21 Maja 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scuda Zgłoś #6 Napisano 28 Lipca 2010 Ale to niekoniecznie musi byc chlodniczka walnieta. Moze byc waz doprowadzajacy plyn chlodniczy przy kroccu uwalony i puszczac wode. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #7 Napisano 29 Lipca 2010 U mnie na tych 2kroccach powstał taki różowo brązowy nalot, po wyczyszczeniu okazało się że powstały wrzery na tych kroccach i stąd nieszczelnosc. Sprawę załatwiłem klejem epoksydowym i jest jak dotąd ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach