Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu kupione ako 74Ah CENTRA i pada. pobierana moc na postoju z załączonym alarmem to 0,60 A a przy wyłączonym alarmie to 0,2 A . Czy to alarm rozładowuje ako? jaka powinna być pobierana moc na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę dużo to 0,2A, ale nie powinno jakoś drastycznie szybko akumulatora zabijać. Co znaczy wyłączony alarm i jaki alarm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłączony alarm czyli że zamknę samochód z kluczyka.A alarm był w aucie jak kupiłem firmy seo perfrct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam kilka pytań;

 

1. Czy to normalne że podczas rozruchu 1.9 TDI B5 130 KM AVF wygasają mi się na sekundę wszystkie diody i podświetlenie w aucie siada, oczywiście radio też gaśnie aby po chwili zaskoczyć?

2. Jak odsiarczyć ewentualnie aku ?

3. Mama ma Cordobę z 98 roku 1.6 8v, stara ale poczciwa, problem w tym że na mrozie pojawia się problem z aku. Przeczytałem cały wątek i zrobię pomiary jednak ile ona powinna zżerać mA w stanie spoczynku ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy to normalne że podczas rozruchu 1.9 TDI B5 130 KM AVF wygasają mi się na sekundę wszystkie diody i podświetlenie w aucie siada, oczywiście radio też gaśnie aby po chwili zaskoczyć?

Rozumiem, że radio się nie zaprogramowuje, zegar i licznik kilometrów się nie zeruje. Jeśli dobrze się domyśliłem o co ci chodzi, to normalne to jest.

Jak odsiarczyć ewentualnie aku ?

Poprzez cykliczne ładowanie i rozładowywanie. oczywiście długość cykli ma znaczenie oraz prąd rozładowywania i ładowania. Potem trzeba wypłukać akumulator i wymienić elektrolit. Wniosek z tego taki, idź kup nowe aku.

Mama ma Cordobę z 98 roku 1.6 8v, stara ale poczciwa, problem w tym że na mrozie pojawia się problem z aku. Przeczytałem cały wątek i zrobię pomiary jednak ile ona powinna zżerać mA w stanie spoczynku ?

Jak każdy samochód, ok 100mA.

Wyłączony alarm czyli że zamknę samochód z kluczyka.A alarm był w aucie jak kupiłem firmy seo perfrct

A jak zamkniesz samochód z pilota, to pobiera ci 0,6A???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to normalne że na załączonym alarmie pobiera 0,6A. A czy to może rozładować ako przez 24h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0,6A czyli przez godzinę "zużywa" 0,6 Ah.

24 h *0,6 Ah = 14,4 Ah - "zużycie" na dobę

 

Jak masz akumulator 80 Ah to:

80/14,4 = 5,5

 

Czyli w 5,5 doby zużywa akumulator do 0 (oczywiście teoretycznie)

Problemy z uruchomieniem będziesz miał tak szacuję w połowie tego czasu (jeśli akumulator w dobrym stanie i masz 80 Ah)

 

Wniosek - zdecydowanie za duże zużycie...

Edytowane przez zielonysmok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak @traba, nic mi się nie zeruje podczas uruchamiania.

 

Dziś zrobiłem pomiary dla obydwu aut i tak to wygląda.

 

PASSAT

 

STAN SPOCZYNKU - 12,1V, PRĄD W STANIE SPOCZYNKU 0.43A (alarm fabryczny, alarm, dołożony, nie zaryglowany)

NAPIĘCIE ŁADOWANIA - 14,3V bez obciążeń, z maksymalnym dociążeniem 14,1V (klima, nawiew, radio, podgrzewanie, wszystkie światła itd)

Przy włączeniu podgrzewania świec napięcie 11,5V, przy rozruchu napięcie 10,1V

 

SEAT

 

STAN SPOCZYNKU 12,1V, PRĄD W STANIE SPOCZYNKU 0,1A

NAPIĘCIE ŁADOWANIA 14.4V

 

Co do Seata to dziś odłączyłem jednen z głośników bo chyba miał zwarcie do masy ponieważ wystarczyło przyłożyć tylko jeden biegun do głośnika i już grał... może to karało aku.

Poza tym co sądzicie o tych wartościach pomiarów ? Co jest za duże ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

seat ma ok, passat 4x za wysokie, ale to może być wina niezamkniętego alarmu.

Czyli w 5,5 doby zużywa akumulator do 0 (oczywiście teoretycznie)

Teoretycznie tak, praktycznie szybciej. Mróz koło -10, akumulator niepierwszej świeżości to pojemność już mocno nie ta co napisana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ako roczne 74Ah centra prąd na akumulatorze po 24h postoju w garażu to 11,7 v przekręcam kluczykiem i kontrolki przygasają nie odpala w chwili próby odpalenia prąd na aku spadł do 5,4v.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ako roczne 74Ah centra prąd na akumulatorze po 24h postoju w garażu to 11,7 v przekręcam kluczykiem i kontrolki przygasają nie odpala w chwili próby odpalenia prąd na aku spadł do 5,4v.

Pomierz jaki prąd płynie w trakcie postoju samochodu. W sumie to dla świętego spokoju. Pewnie akumulator kupowałeś na jesień lub przy pierwszych mrozach. Ale jak mówiłem jeszcze prąd jaki pobiera w spoczynku auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wstawiłem nowe ako , auto stało 14 godz. i bardzo ciężko ale odpaliło. Wydaję mi się że to rozrusznik ale jak to zdiagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pomierz to co mówiłem. Upewnij się, że nic nie pobiera prądu na lewo jak samochód stoi.

A rozrusznik najlepiej to się sprawdza poprzez rozebranie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobór prądu to 0,4A, jak wyciągnę bezpiecznik od radia to spada do 0,14A ale to i tak dużo . Trzeba szukać dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pobór prądu to 0,4A, jak wyciągnę bezpiecznik od radia to spada do 0,14A ale to i tak dużo . Trzeba szukać dalej

0,1A jest ok. Przepnij radio, zamień gotowość ze stacyjki z torem zasilania końcówki mocy. I powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak powinno być ustawione TIM żeby nie pobierało prądu w nawigacji MFD bo mi radio pobiera dużo prądu( czy powinno być wyłączone czy na 120 coś pobiera prądu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że masz zwykłe radio. Przeczytaj ten wątek uważnie, coś mi się zdaje, że był problem radia z navi poruszany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem ustawienia navi i pobór prądu spadł z 0,40A do 0,14A. Zobaczymy jak bedzie se teraz zachowywało ako.

A czy 0,14 A to dużo do tego wyposażenia plus alarm i diody alarmu?

270720101182.jpg

Edytowane przez dziorasix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinno być git, teraz masz prad ponad 3x mniejszy, czyli 3x dłużej powinien ci ku wytrzymać, teoretycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mamy winowajce akumulator po 4godz postoju sprawdzanie pod obciążeniem daje 6v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności