dziorasix Zgłoś #361 Napisano 13 Grudnia 2010 Rok temu kupione ako 74Ah CENTRA i pada. pobierana moc na postoju z załączonym alarmem to 0,60 A a przy wyłączonym alarmie to 0,2 A . Czy to alarm rozładowuje ako? jaka powinna być pobierana moc na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #362 Napisano 13 Grudnia 2010 Trochę dużo to 0,2A, ale nie powinno jakoś drastycznie szybko akumulatora zabijać. Co znaczy wyłączony alarm i jaki alarm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziorasix Zgłoś #363 Napisano 13 Grudnia 2010 Wyłączony alarm czyli że zamknę samochód z kluczyka.A alarm był w aucie jak kupiłem firmy seo perfrct Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xt6000 Zgłoś #364 Napisano 14 Grudnia 2010 Witam. Mam kilka pytań; 1. Czy to normalne że podczas rozruchu 1.9 TDI B5 130 KM AVF wygasają mi się na sekundę wszystkie diody i podświetlenie w aucie siada, oczywiście radio też gaśnie aby po chwili zaskoczyć? 2. Jak odsiarczyć ewentualnie aku ? 3. Mama ma Cordobę z 98 roku 1.6 8v, stara ale poczciwa, problem w tym że na mrozie pojawia się problem z aku. Przeczytałem cały wątek i zrobię pomiary jednak ile ona powinna zżerać mA w stanie spoczynku ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #365 Napisano 14 Grudnia 2010 1. Czy to normalne że podczas rozruchu 1.9 TDI B5 130 KM AVF wygasają mi się na sekundę wszystkie diody i podświetlenie w aucie siada, oczywiście radio też gaśnie aby po chwili zaskoczyć? Rozumiem, że radio się nie zaprogramowuje, zegar i licznik kilometrów się nie zeruje. Jeśli dobrze się domyśliłem o co ci chodzi, to normalne to jest. Jak odsiarczyć ewentualnie aku ? Poprzez cykliczne ładowanie i rozładowywanie. oczywiście długość cykli ma znaczenie oraz prąd rozładowywania i ładowania. Potem trzeba wypłukać akumulator i wymienić elektrolit. Wniosek z tego taki, idź kup nowe aku. Mama ma Cordobę z 98 roku 1.6 8v, stara ale poczciwa, problem w tym że na mrozie pojawia się problem z aku. Przeczytałem cały wątek i zrobię pomiary jednak ile ona powinna zżerać mA w stanie spoczynku ? Jak każdy samochód, ok 100mA. Wyłączony alarm czyli że zamknę samochód z kluczyka.A alarm był w aucie jak kupiłem firmy seo perfrct A jak zamkniesz samochód z pilota, to pobiera ci 0,6A??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziorasix Zgłoś #366 Napisano 14 Grudnia 2010 Czyli to normalne że na załączonym alarmie pobiera 0,6A. A czy to może rozładować ako przez 24h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #367 Napisano 14 Grudnia 2010 (edytowane) 0,6A czyli przez godzinę "zużywa" 0,6 Ah. 24 h *0,6 Ah = 14,4 Ah - "zużycie" na dobę Jak masz akumulator 80 Ah to: 80/14,4 = 5,5 Czyli w 5,5 doby zużywa akumulator do 0 (oczywiście teoretycznie) Problemy z uruchomieniem będziesz miał tak szacuję w połowie tego czasu (jeśli akumulator w dobrym stanie i masz 80 Ah) Wniosek - zdecydowanie za duże zużycie... Edytowane 14 Grudnia 2010 przez zielonysmok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xt6000 Zgłoś #368 Napisano 14 Grudnia 2010 Tak @traba, nic mi się nie zeruje podczas uruchamiania. Dziś zrobiłem pomiary dla obydwu aut i tak to wygląda. PASSAT STAN SPOCZYNKU - 12,1V, PRĄD W STANIE SPOCZYNKU 0.43A (alarm fabryczny, alarm, dołożony, nie zaryglowany) NAPIĘCIE ŁADOWANIA - 14,3V bez obciążeń, z maksymalnym dociążeniem 14,1V (klima, nawiew, radio, podgrzewanie, wszystkie światła itd) Przy włączeniu podgrzewania świec napięcie 11,5V, przy rozruchu napięcie 10,1V SEAT STAN SPOCZYNKU 12,1V, PRĄD W STANIE SPOCZYNKU 0,1A NAPIĘCIE ŁADOWANIA 14.4V Co do Seata to dziś odłączyłem jednen z głośników bo chyba miał zwarcie do masy ponieważ wystarczyło przyłożyć tylko jeden biegun do głośnika i już grał... może to karało aku. Poza tym co sądzicie o tych wartościach pomiarów ? Co jest za duże ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #369 Napisano 15 Grudnia 2010 seat ma ok, passat 4x za wysokie, ale to może być wina niezamkniętego alarmu. Czyli w 5,5 doby zużywa akumulator do 0 (oczywiście teoretycznie) Teoretycznie tak, praktycznie szybciej. Mróz koło -10, akumulator niepierwszej świeżości to pojemność już mocno nie ta co napisana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziorasix Zgłoś #370 Napisano 16 Grudnia 2010 Ako roczne 74Ah centra prąd na akumulatorze po 24h postoju w garażu to 11,7 v przekręcam kluczykiem i kontrolki przygasają nie odpala w chwili próby odpalenia prąd na aku spadł do 5,4v. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #371 Napisano 16 Grudnia 2010 Ako roczne 74Ah centra prąd na akumulatorze po 24h postoju w garażu to 11,7 v przekręcam kluczykiem i kontrolki przygasają nie odpala w chwili próby odpalenia prąd na aku spadł do 5,4v. Pomierz jaki prąd płynie w trakcie postoju samochodu. W sumie to dla świętego spokoju. Pewnie akumulator kupowałeś na jesień lub przy pierwszych mrozach. Ale jak mówiłem jeszcze prąd jaki pobiera w spoczynku auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziorasix Zgłoś #372 Napisano 18 Grudnia 2010 Dziś wstawiłem nowe ako , auto stało 14 godz. i bardzo ciężko ale odpaliło. Wydaję mi się że to rozrusznik ale jak to zdiagnozować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #373 Napisano 18 Grudnia 2010 Najpierw pomierz to co mówiłem. Upewnij się, że nic nie pobiera prądu na lewo jak samochód stoi. A rozrusznik najlepiej to się sprawdza poprzez rozebranie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziorasix Zgłoś #374 Napisano 18 Grudnia 2010 Pobór prądu to 0,4A, jak wyciągnę bezpiecznik od radia to spada do 0,14A ale to i tak dużo . Trzeba szukać dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #375 Napisano 18 Grudnia 2010 Pobór prądu to 0,4A, jak wyciągnę bezpiecznik od radia to spada do 0,14A ale to i tak dużo . Trzeba szukać dalej 0,1A jest ok. Przepnij radio, zamień gotowość ze stacyjki z torem zasilania końcówki mocy. I powinno być ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziorasix Zgłoś #376 Napisano 19 Grudnia 2010 jak powinno być ustawione TIM żeby nie pobierało prądu w nawigacji MFD bo mi radio pobiera dużo prądu( czy powinno być wyłączone czy na 120 coś pobiera prądu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #377 Napisano 19 Grudnia 2010 Myślałem, że masz zwykłe radio. Przeczytaj ten wątek uważnie, coś mi się zdaje, że był problem radia z navi poruszany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziorasix Zgłoś #378 Napisano 20 Grudnia 2010 (edytowane) Zmieniłem ustawienia navi i pobór prądu spadł z 0,40A do 0,14A. Zobaczymy jak bedzie se teraz zachowywało ako. A czy 0,14 A to dużo do tego wyposażenia plus alarm i diody alarmu? Edytowane 20 Grudnia 2010 przez dziorasix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #379 Napisano 20 Grudnia 2010 powinno być git, teraz masz prad ponad 3x mniejszy, czyli 3x dłużej powinien ci ku wytrzymać, teoretycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziorasix Zgłoś #380 Napisano 21 Grudnia 2010 mamy winowajce akumulator po 4godz postoju sprawdzanie pod obciążeniem daje 6v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach