arkadius1201 Zgłoś #1 Napisano 18 Maja 2009 (edytowane) prośba do wszystkich właścicieli passatów proszę o poradę,mianowicie chodzi mi o osłony przegubów od strony tarcz hamulcowych oczywiście przód to tak dla informacji,oturz całkiem niedawno wymieniłem sam osłony niejest to skomplikowana czynnosć ale po przejechaniu około 300-400 kilometrów postanowiłem żucić okiem na osłony i co się okazuje że osłony gumowe są wessane niewiem dokładnie jak to opisać wygląda mniej więcej tak jak byśmy ustami zrobili rybie usta i poliki zaciągamy do środka.musiałem oczywiście odkręcić srubę od pułosi doszło powietrze i osłona wruciła do swojego kształtu dlaczego tak się dzieje proszę o poradę dadam jeszcze że w ubiegłym roku miałem ten sam przypadek ale jusz naprawiał warsztat i objawy były te same. chłopie trochę ambicji - popraw tą gramatykę i ortografię / derlysy Edytowane 18 Maja 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz Zgłoś #2 Napisano 18 Maja 2009 prośba do wszystkich właścicieli passatów proszę o poradę,mianowicie chodzi mi o osłony przegubów od strony tarcz hamulcowych oczywiście przód to tak dla informacji,oturz całkiem niedawno wymieniłem sam osłony niejest to skomplikowana czynnosć ale po przejechaniu około 300-400 kilometrów postanowiłem żucić okiem na osłony i co się okazuje że osłony gumowe są wessane niewiem dokładnie jak to opisać wygląda mniej więcej tak jak byśmy ustami zrobili rybie usta i poliki zaciągamy do środka.musiałem oczywiście odkręcić srubę od pułosi doszło powietrze i osłona wruciła do swojego kształtu dlaczego tak się dzieje proszę o poradę dadam jeszcze że w ubiegłym roku miałem ten sam przypadek ale jusz naprawiał warsztat i objawy były te same. Napisz to może tak żeby człowiek coś z tego zrozumiał ---------- Post added at 19:23 ---------- Previous post was at 19:21 ---------- Jesteśmy w tym samym wieku ,więc amnestia maturalna Cie nie dotyczy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #3 Napisano 18 Maja 2009 Osłona przegubu przy wymianie nie była równomiernie napełniona smarem i teraz masz wessane osłony. Poluzuj małe opaski na półosiach i wpuść powietrze do osłon i wtedy już powinno być wszystko w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2009 sorki ze podepne sie do tematu i troche go odswieze mam ten sam problem co kolega ktory wypowiadal sie pierwszy z tym ze ja juz poluzowalem opaski i wpuscilem powietrze zacisnalem spowrotem. i problem powrocil tzn znowu wessalo oslone prosze o rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2009 Żeby nie tworzyć nowego wątku. Właśnie zbieram się do wymiany osłony przegubu. Kupiłem w InterCarsie osłonę firmy Spidan i jest b. sztywna jakby plastikowa (jak poprzednio wymieniałem w Asterce dostałem gumowe - firmy nie pamiętam). Czy ten Spidan to dobra marka ? I czy plastikowa harmonijka jest lepsza od gumowej ??? Dzięki za uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #6 Napisano 4 Sierpnia 2009 Z tego co słyszałem Spidan produkuje na pierwszy montaż, też takie założyłem i nie mam problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #7 Napisano 4 Sierpnia 2009 ja wymienilem obie wczoraj i orginalne vw audi mialem firmy lobro i takie same tez kupilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #8 Napisano 4 Sierpnia 2009 spidan to bardzo dobra firma zawsze takie zakładam i nie miałem nigdy problemów z zassaniem, może tu jest problem z jakoscią tych co zakładacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #9 Napisano 4 Sierpnia 2009 OK , ale z jakiego materiału macie zrobione te osłony (głównie interesuje mnie Spidan) - guma czy takie twarde tworzywo ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #10 Napisano 4 Sierpnia 2009 Moim zdaniem osłony powinny być z dość elastycznego materiału czyli gumy, przecież ta osłona pracuje cały czas. Może te osłony które kupiłeś zesztywniały ze starości, sprawdź datę produkcji na nich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #11 Napisano 4 Sierpnia 2009 ja mam jak najbardziej gumowe i elastyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #12 Napisano 4 Sierpnia 2009 Mój Spidan też jest "gumowy i elastyczny" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dred007 Zgłoś #13 Napisano 4 Sierpnia 2009 Ja kupiłem ostatnio przegub SPIDAN i w kpl była właśnie ta twarda osłona, aż ze sprzedawcą się zdziwiłem. Okazało się jednak, że przegub do mojego auta w katalogu był inny niż rzeczywisty i dopasowałem inny, który miał na sklepie innej firmy, chyba Mitchell czy jakoś tak. W tym zestawie osłona była gumowa i miękka. Dążę do tego, że znajomek założył do swojego TOURANA osłonę LOBRO (jest taka sama jak SPIDAN) czyli plastik lekko gumowany i ma problemy bo podczas skrętu osłona przeskakuje po ośce i wydaje dziwny dźwięk jakby, uderzał w kierownicę gumowym młotkiem do polbruku nie słychać tego głośno ale jest to dziwne. Wydaje mi się, że taki producent jak SPIDAN nie pozwolił by sobie na psucie opnii lipną gumą więc chyba trzeba montować to co daje w zestawie :0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #14 Napisano 5 Sierpnia 2009 Witam! Wydaje mi się że przeguby Spidan i Lobro produkuje ta sma firma GKN. Wymieniałem rok temu i osłona jest ze specjalnego tworzywa, odporna na uszkodzenia mechaniczne. Przy montażu należy zwrócić uwagę aby opski były dobrze zaciśnięte, bo będzie uciekał smar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #15 Napisano 5 Sierpnia 2009 tak spidan i lobro wykonuje jedna firma GKN ale moje oslony wcale nie sa plastikowe tylko w 100% gumowe i elastyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #16 Napisano 5 Sierpnia 2009 Właśnie jestem po wymianie (zakładałem Spidany "plastikowe"). Mechanior powiedział, że wszystko jest OK i teraz się daje takie niby plastikowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #17 Napisano 5 Sierpnia 2009 w sumie to tylko musi sie zginac w dwie strony w prawo i lewo wiec moze wytrzyma Ci ten plastik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach