Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Patrick
kolego termostat otwiera obieg poprzez dolny waz.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zerknij za alternator, na bloku jest czarna plastikowa kopułka przykręcona dwoma srubkami-to jest obudowa termostatu.
No i tu jest rozjazd w danych, bo ty masz silnik AVB (PD), a mój to AFN na pompie i u mnie termostat jest na dole, na dolnym wężu idącym do chłodnicy, jest on w obudowie pompy wody. No to lokalizację termostatu mamy załątwioną, a nie mam skanu z książki, bo podłączył bym schemat obiegu chłodzącego i kierunek przepływu cieczy. W/g rysunku dolnym idzie na chłodnicę, górnym wraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie czasem gornym na chlodnice a dolnym wraca przynajmniej w avf-ie jest tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego termostat otwiera obieg poprzez dolny waz.....

 

Nie w AVB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech mnie ktoś oświeci, jak to jest z tym wentylatorem na sprzęgle wiskotycznym. Jak zgaszę silnik to kręci się dosyć luźno. W czasie pracy mogę do zatrzymać palcem, ale jeśli go nie zatrzymam, to obraca się siłą bezwładności i lepkości sprzęgła z prędkośćią wałka na którym jest osadzony. Lepkość wzrasta, gdy dostanie ciepłego powietrza od strony chłodnicy, ale nawet jak silnik mocno gorący, to nadal lużno się kręci. I dodatkowe pytanie, czy ten elektryczny wentylator może wspomagać chłodzenie w razie dużego wzrostu temperatury? A tak w ogóle to głupi jestem z tego jakie w tym układzie panuje ciśnienie, bo u mnie węże dosyć twarde, a ten dolny po przejechaniu 20km około 100km/h nadal zimny. A może tak ma być?

Edytowane przez zyggy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy czy możecie odpowiedzieć na moje zagadnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy czy możecie odpowiedzieć na moje zagadnienie

powiem ci, że u mnie także płyn w zbiorniku jest tylko lekko ciepły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ale czy po takiej trasie 170 kilometrów i płyn jest zimny nie lekko ciepły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj to aż tak u mnie nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakieś pomysły co może być nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dolny waz jaki masz ? bo w moim jak mam dolny zimny to w zbiorniczku tez jest zimny ,moze pompa juz konczy swoj zywot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w lutym pompa wymieniona na SKF razem z całym rozrządem i chłodnicą właśnie muszę sprawdzić ten dolny wąż a jak wąż dolny jest zimny to co układ jest zapowietrzony ???

Edytowane przez KAWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ...uj. Zainwestowałem w mowy korek i noc, ciśnienie nadal wysokie. Zagrzałem silnik do 90*C i na postoju jeszcze 5min 3000obr i co ??? Chłodnica ciepła, góny wąż także a dolny zimny. Dolny niby zasilający, no to jeśli otwarł się termostat to powinien być gorący. Jeśli się nie otwarł, to jakim cudem chłodnica ciepła, skoro woda przez nią nie przepływa. Jest ktoś z tego mądry, bo ja już zgłupiałem? Może pompa walnięta, ale skąd ciepełko w kabinie? Może pompa tłoczy w drugą stronę, ale jak? Pasek źle założony? Chyba inaczej się nie da założyć, a i tak nikt go nie ruszał? Qrva chyba się poddam i wypiję ten płyn z chłodnicy :506: . Do rozbiórki przodu jeszcze 10kkm - wymiana rozrządu. Ma ktoś fotkę przebiegu paska wielorowkowego po zdjęciu zderzaka i reszty? :634:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłodnica ciepła, góny wąż także a dolny zimny. Dolny niby zasilający, no to jeśli otwarł się termostat to powinien być gorący. Jeśli się nie otwarł, to jakim cudem chłodnica ciepła, skoro woda przez nią nie przepływa. Jest ktoś z tego mądry, bo ja już zgłupiałem?

No to na zdrowy rozsądek, skoro masz ciepły górny wąż i chłodnicę a dolny jest zimny, więc zasilanie masz z góry a nie z dołu.

ale skąd ciepełko w kabinie?

Z nagrzewnicy - a skad myślałeś? Ze z bagażnika to leci z rury wydechowej? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniałem termostat na wahlera. Nie polecam nikomu samemu wymieniać bo trzeba sie że tak powiem u#$#@ć że szok, jeszcze śruba dolna od obudowy mi upadła i szukałem po silniku 2 godziny bo siadła na bloku, paranoja, do tego złamałem bagnet oleju ta plastikową tube i teraz musze zamawiać pewno w ASO, a pewno wymiana termostatu w serwisie 30zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o wymiane termostatu to jest dziecinnie proste 40 min roboty niewiem co tam takiego trudnego a srubki mi spadaly na silnik 1000 razy to jest w niektorych przypadkach oczywiste a jezeli chodzi o tube bagnetu to tez polamalem przy wymianie filtra oleju ale juz jest nie dozlamania wygina sie tam gdzie chce

 

 

zyggy nie przejmuj sie tym ja w tamta sobote tez wymienialem termostat i po przejechaniu 30 km tez mam waz dolny zimny a ciepelko w kabinie i na vag-u 90°trzyma dopiero jak pojechalem w gory caly czas 2 ,3 przez jakies 15km to dolny waz zrobil sie cieply widocznie ten typ tak ma przy niskich temperaturach nawet jak termostat sie otwozy to woda przechodzaca przez chlodnice ochladza sie i zamyka termostat ,testowalem tak moj termostat w garnku z goraca woda jak sie otworzyl to dolewalem szklanke zimnej wody i sie zamykal a temperatura otwarcia to 87° jak silnik ma 90° to woda chyba schladza sie przechodzac przez chlodnice te 4° przynajmniej tak mi sie wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i ...uj. Zainwestowałem w mowy korek i noc, ciśnienie nadal wysokie. Zagrzałem silnik do 90*C i na postoju jeszcze 5min 3000obr i co ??? Chłodnica ciepła, góny wąż także a dolny zimny. Dolny niby zasilający, no to jeśli otwarł się termostat to powinien być gorący. Jeśli się nie otwarł, to jakim cudem chłodnica ciepła, skoro woda przez nią nie przepływa. Jest ktoś z tego mądry, bo ja już zgłupiałem? Może pompa walnięta, ale skąd ciepełko w kabinie? Może pompa tłoczy w drugą stronę, ale jak? Pasek źle założony? Chyba inaczej się nie da założyć, a i tak nikt go nie ruszał? Qrva chyba się poddam i wypiję ten płyn z chłodnicy . Do rozbiórki przodu jeszcze 10kkm - wymiana rozrządu. Ma ktoś fotkę przebiegu paska wielorowkowego po zdjęciu zderzaka i reszty?

 

widzę ze kolego masz taki sam problem jak ja tylko moja pompa SKF na najechane 4000 tys wymieniłem też niedawno termostat i korek zbiorniczka i też rece rozkładam nie wiem co dalej robić ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fredi1, nie wiesz tą tube bagnetu to tylko z ASO dostane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności