Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

A tak poza tematem to jak się sprawuje tego typu wężyk jaki masz założony na EGR wymieniłeś jeszcze inne na tego typu.

Wężyk sprawuje się bardzo dobrze, średnica taka sama tylko nie w oplocie.

Poprzedni miałem juz za bardzo przetarty od osłony silnika.

Wszystkie wężyki wymieniłem na nowe firmy Gates. Średnica 3,2mm i 6mm w oplocie, pozostałe grubsze bez oplotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku po wymianie termostatu wskazówka wróciła na 90 st.

Zobaczymy jak będzie dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paju a jakie miałeś objawy.

Objawy :?: No wskazówka ci niżej stoi w trakcie jazdy a podnosi się , gdy np: staniesz na skrzyżowaniu :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner
Objawy :?: No wskazówka ci niżej stoi w trakcie jazdy a podnosi się , gdy np: staniesz na skrzyżowaniu :cool:

 

Wypisz wymaluj moja sytuacja (jeszcze wczoraj specjalnie jeździłem po południu żeby dokładnie poobserwować). Co prawda nie są to spadki drastyczne bo najwyżej do jednej kreski w trakcie jazdy (plus równiutko 90 na postoju), ale lepiej mieć termostat sprawny bo niech mu sie tam umyśli zamiast opóźniać domykanie opóźnić otwieranie i kłopot nie lada w trasie gotowy :eek::). Nie ma wyjścia, termostat już zamówiony (Wahler oczywiście) czekamy na przesyłkę i wymiana . Dziękuje wszystkim za cierpliwość do mnie. Dam znać co sie dzieje jak już wymienię termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciecho

Jako nowy użytkownik forum witam wszystkich!!

Przeczytałem cały ten wątek od pierwszego do ostatniego posta ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Na ostatnim badaniu VAgiem wyszło mi, że nie działa mi czujnik temperatury cieczy (poza tym wszystko ok). Problem w tym, że ja w czasie jazdy sprawdzam temperaturę na zegarze kilkakrotnie w czasie jazdy (fobia z przeszłości). Wskażnik temperatury podnisi się sukcesywnie przez ok 10 km do 90 stopni i tak pozostaje bez względu na rodzaj jazdy (miasto, korki, szybka jazda, postój) Dosłownie nawet nie drgnie. Oczywiście kiedy silnik jest wyłączony to wskaźnik pokazuje niższą temperaturę.

Druga sprawa, która jest dla mnie dziwna to ciągle działający wentylator (od startu silnika). Czy w dieslach tak musi być?? Sprawdzałem czy wentylator jest spięty na któtko. Żaden ze mnie elektryk ale nic tam nie widzę.

Czy to możliwe, żeby ten czujnik nie działał? I czy ten wentylator musi cały czas dmuchać? (wentylator klimy działa normalnie)

 

Moj passat to 1.9 Sport TDI, 110 KM auto, AFN, "97 (buda '98)

 

Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

ciecho nie jestem specjalistą ale dzięki temu forum dużo sie podszkoliłem i w twojej sprawie mogę tylko powiedzieć że czujnik temperatury cieczy posiada "w sobie" zespolone dwa czujniki jeden podaje wynik na deskę a drugi do kompa . Wydaje mi się , że wu ciebie zły pomiar podaje do kompa (za wysoka temp) i stąd dmuchawa dostaje z niego sygnał "studzić" i dlatego cały czas pracuje. Na deskę natomiast (drugi pomiar) podaje dobry . Wydaje mi się że musisz wymienić ten zespolony czujnik - G62 (lub jak podają żeby podkreślić jego dwu funkcyjność G62/G2).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciecho

mner dzięki za odpowiedź!

Ale jeszcze jedno pytanko, czy to że podaje za wysoką temperaturę do kompa, oznacza faktycznie, że temperatura jest za wysoka? Czy zegar wskazuje poprawnie? Nie chciałbym auta przegrzać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paju a jakie miałeś objawy.

 

Tak jak napisał Danek tylko, że wskazówka nie dochodziła do 90 nawet na skrzyzowaniu.

Przed wymianą wskazówka tylko lekko się wychylała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Druga sprawa, która jest dla mnie dziwna to ciągle działający wentylator (od startu silnika). Czy w dieslach tak musi być?? Sprawdzałem czy wentylator jest spięty na któtko. Żaden ze mnie elektryk ale nic tam nie widzę.

Czy to możliwe, żeby ten czujnik nie działał? I czy ten wentylator musi cały czas dmuchać? (wentylator klimy działa normalnie)

 

Nie wiem jak przy twoim silniku, ale wentylator na tzw. wiskozie kręci się cały czas przy odpalonym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciecho

Paju a skąd mam wiedzieć, czy to jest wentulator na wiskozie:confused: i ponawiam pytanie, czy jeśli czujnik temperatury jest walnięty to czy zegar wskazuje poprawnie a podaje złe dane do kompa?

Dzięki za odpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner
Tak jak napisał Danek tylko, że wskazówka nie dochodziła do 90 nawet na skrzyzowaniu.

Przed wymianą wskazówka tylko lekko się wychylała.

 

czyli tak na moje oko u Ciebie termostat już w ogóle się nie zamykał (chyba ?) i zaraz po odpaleniu miał "włączony" duży obieg i cały czas porządnie się silnik chłodził. U mnie chyba jeszcze się coś zamyka ale robi to z jakimś opóźnieniem i/lub pozostawia jeszcze jakaś szczelinę niedomkniętą, dlatego nie jest w stanie dostatecznie szybko i płynnie zamykać i otwierać się w granicach swojej nastawy (87 st C). i stąd przy zmiennym obciążeniu silnika (a zarazem jego temperatury i temperatury płynu) w trakcie jazdy nie jest w stanie stabilnie trzymać temperatury a robi to dobrze na postoju bo ma na to czas. Tak to wszystko rozumiem i chyba sie nie mylę (bo mi to się wszystko logicznie ustawiło):)

 

mner dzięki za odpowiedź!

Ale jeszcze jedno pytanko, czy to że podaje za wysoką temperaturę do kompa, oznacza faktycznie, że temperatura jest za wysoka? Czy zegar wskazuje poprawnie? Nie chciałbym auta przegrzać!

 

Skoro ci VAG pokazał błąd czujnika i nie masz innych objawów (czyt. świecących kontrolek) to raczej silnik ma odpowiednia temperaturę (i płyn) a stąd ja bym wnioskował że błędne jest wskazanie do kompa a nie na deskę. Ale nie ma co gdybać tylko weź kup sobie taki czujnik i wymień - koszt czujnika niewielki, wymiana prosta, a po wszystkim będziesz miał głowę spokojną (oby-czego Ci życzę):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paju a skąd mam wiedzieć, czy to jest wentulator na wiskozie:confused: i ponawiam pytanie, czy jeśli czujnik temperatury jest walnięty to czy zegar wskazuje poprawnie a podaje złe dane do kompa?

Dzięki za odpowiedzi!

 

W B5 jest zastosowany wentylator wiskozowy, to że kręci się cały czas to tak ma być , mógłbyś go nawet ręką zatrzymać (oczywiście zaraz po rozruchu zimnego silnika )gdy załączy się sprzęgło wiskozy( pod wpływem temperatury) wentylator kręci się z prędkością wału korbowego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciecho

Dziękuję za odpowiedzi! Jestem troche spokojniejszy i jutro będę wymieniał ten czujnik. Mam nadzieję, że uda mi się go odnaleźć. No ale po lekturze forum, to powinienem go wymienić z zamkniętymi oczami!:6:57:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciecho

Witam ponownie!

Wymieniłem czujnik, ale nie zauważyłem żadnej różnicy! Wskazuje 90 stopni niezależnie od rodzaju jazdy. Musze jeszcze podpiąć pod VAGa i zobaczyć czy już nie pokazuje błędu.

Mam teraz nowy problem, który poruszę w tym temacie, bo to związane z temperaturą. Wiem, że był poruszany wiele razy i pewnie każdy powie mi, że uszczelka do wymiany. Gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy, ale ja nie widzę żadnego wycieku.

Jakieś dwa miesiące temu zaświeciła mi się kontrolka płynu chłodniczego. Ku memu wielkiemu zdziwieniu okazało się, że jest prawie pusty. Szybko zalałem, ale się nie przejąłem, uznając że musi mi gdzieś płyn wycieka i zanim sie za to zabiore konkretnie to bede dolewał. Nie znikało mi dużo raz na tydzień około 2 cm ze zbiorniczka.

Teraz na forum wyczytałem, że może to być:

1. uszczelka pod głowicą

2. termostat nie otwiera dużego obiegu

3. walnięta chłodnica lub przewody

4. mechanik powiedział, że być też może pompa wody

5. korek zbiorniczka wyrównawczego

 

I teraz mój problem: Podobno gdy jest to uszczelka przewody powinny być twarde (u mnie nie są), płyn powinien się pienić (nie występuje), masło na korku (nie występuje), samochód słabszy (nie występuje), białawy dym z rury (u mnie czarny - to inny temat)

Niesprawny termostat: rura górna gorąca a dolna zimna - u mnie obie są gorące, więc termostat chyba działa.

Chłodnica i przewody chyba szczelne, bo nic nie widzę. Mechanik to sprawdzi porządnie we wtorek. Sprawdzi też pompę wody a korek zaraz pojade kupić bo zapomniałem:p

Proszę was o poprawienie mnie jeśli źle coś wyczytałem z forum, a moderatora o przeniesienie tego postu jeśli tu nie pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę (...) moderatora o przeniesienie tego postu jeśli tu nie pasuje.

Poczekamy co Ci powie mechanik.

Bo tu mówimy o temperaturze silnika, nie o ubytkach płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki czujnik temperatury (numer czujnika) będzie pasował do mojego silnika o oznaczeniu AHL z 1998 r.

Czytałem wątki dotyczące tego tematu ale nie mogę jednoznacznie stwierdzić jaki czujnik powinien być w moim silniku.

Sprawdzałem u siebie i wtyczka do czujnika jest niebieska a czujnik zielony, czy taka kombinacja kolorów jest w porządku? czy mam zły czujnik?

Proszę o podanie numeru wg Etki jeżeli ktoś miałby dostęp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik, ale nie zauważyłem żadnej różnicy! Wskazuje 90 stopni niezależnie od rodzaju jazdy.

No tak ma przecież być . Niezależnie od rodzaju jazdy, wskazówka powinna "stać" ciągle na 90.

 

Mam teraz nowy problem, Gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy, ale ja nie widzę żadnego wycieku.

Sprawdź czy właśnie przy czujniku G62 nie sączy się płyn. Kolejna rzecz, to na łączeniu tej metalowej rury, co idzie za silnik - tam mogło też puscić. Zdejmij sobie rurę idącą do przepustnicy i wtedy dokładnie obejrzysz to miejsce. Ewentualnie cieknie z pompy wody. Jeśli masz osłonę pod silnikiem to ją zdejmij i obserwuj w którym miejscu robią się plamy pod autem. Czy z przodu silnika czy z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal_mm

witam

podłączę się do tematu

w moim pasku wskaźnik temperatury po rozgrzaniu auta wskazuje zaraz za tymi trzema grubymi kreskami czyli na początku skali ( zaznaczone na obrazku )

czy to jest normalne ?

oczywiście na trasie w górach troche wzrośnie ale nigdy nie pokazywał mi 90stopni

czy ktoś zna przyczynę?

vag nie pokazuje żadnych błędów

pozdrawiam

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim pasku wskaźnik temperatury po rozgrzaniu auta wskazuje zaraz za tymi trzema grubymi kreskami czyli na początku skali

oczywiście na trasie w górach troche wzrośnie ale nigdy nie pokazywał mi 90stopni

czy ktoś zna przyczynę?

Termostat do wymiany. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności