szewos Zgłoś #1 Napisano 10 Maja 2009 (edytowane) witam ! moja instalacja gazowa wyglada nastepujaco: sterownik stag 300 reduktor tomasetto at-09 artik listwa wrtyskowa valtek 3ohm czerwone oraz inne kolega powiedzial mi ze mam za wysoki mnoznik i ze musze zmienic listwe bo moje sa do ... sami wiecie do czego . mam teraz troche wolnego czasu i postanowilem rozwiercic dysze . moje mialy 1,5mm . rozwiercilem je do 2,0mm na stronie stag znalazlem 2 informacjie na temat wielkosci dysz . w tabeli z rodzajami samochodow nie bylo passata jak moj ale bylo audi a4 z silnikiem 1.8 20V 125 KM czyli taki jak moj i tam jest , ze dysze maja byc 2,2mm. tabelka tutaj w innej tabelce na tej samej stronie znalazlem ze dysze powinny byc od 2,4 do 2,6mm. tabelka tutaj mapki, dysze 1,5mm obraz mapy tutaj mapki, dysze 2,0mm obraz mapy tutaj prosze o podpowiedz czy rozwiercac dalej obecnie mam 2,0mm Edytowane 10 Maja 2009 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #2 Napisano 10 Maja 2009 Mnożnik masz za wysoki rozwierć do 2,4mm zrób autokalibrację i ustawienia map na drodze ( mnoznik powinien przy czasach 14-15ms byc 1) przy waldemarach życzę powodzenia no i przy tym reduktorze tez.Jezeli chcesz mieć święty spokój - red. zavoli zeta n, skorpion mini , wtryski planijet ,magiki matrix ,ten ostatni trochę drogawy . myślę ze dwa pierwsze zupęłnie wystarczą.Powodzenia ---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:58 ---------- Tak na marginesie jak jeżdzi pasek 1.8 125km na dyszach 1,5mm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #3 Napisano 10 Maja 2009 (edytowane) listwe napewno zmienie tylko nie teraz bo poprostu nie mam na to kasy . a wiertlo kosztuje 1zl co do reduktora to podobno daje rade... podobno jest do 240 KM taka informacje znalazlem gdzie na necie (nie na allegro) . wyglada TAK zdjecie tylko z allegro... dalczego mam zmeinic reduktor ? jak jezdzi sie na 1,5mm ? szkoda gadac... Edytowane 10 Maja 2009 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #4 Napisano 10 Maja 2009 rozwierć dysze -to nic nie kosztuje .Reduktor ma przy butowaniu trzymać ciśnienie-to podstawa.Wtryski valtek przerabiałem na własnej skórze.Kupiłem plani jet(okazyjnie 35zl za szt.) i mam święty spokój:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #5 Napisano 10 Maja 2009 (edytowane) czytalem na forum o reduktorach tomasetto alaska i wiem o co ci chodzi. ja mam reduktor artik i on sprawuje sie bdb , trzyma cisnienie itd. tak powiedzial mi kolega z ktorym robilem testy . Edytowane 10 Maja 2009 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #6 Napisano 11 Maja 2009 Skoro trzyma ciśnie to na tym jego rola się kończy.Czy jazda na waldkach nie powoduje u ciebie błędu sondy? ---------- Post added at 07:35 ---------- Previous post was at 07:31 ---------- Ja miałem dysze 2.3mm - sil 100km wiec 2,4 u ciebie powinno zagrać .Resztę można dostroić ciśnieniem:) ---------- Post added at 07:41 ---------- Previous post was at 07:35 ---------- Sprawż sondę bo z wykresu wynika że jest błąd i sonda nie pracuje.Brak falowania( prawdopodobnie bład z jazdy na złych ustawieniach instalacji)Przy robieniu autokalibracji ecu silnika ma byc wolne od błedów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #7 Napisano 11 Maja 2009 (edytowane) wczoraj raz wywalilo mi blad sondy . skasopwalem to i wiecej nie wywalilo bledu. teraz mam problemy z aku. poprostu mi padl , musialem odpalac z kabli. moglo to miec wplyw na mapke ?bledow mialem kilka , za niskie napiecie sterownika chyba ich bylo z 20 (pisalo tez o reseci sterownika) , noi za niskie napiecie sondy. do tego duzo bledow mialem "za niskie napiecie" np klimatyzacji - czujnikow itp. na dyszach 1,5 robilo sie zapetlenie . teraz na 2,0 tego nie widzialem. dzisiaj biore sie za wymiane kabla od alternatora , bo sa dosc duze straty. pozniej prostownik. dla tego wydaje mi sie ze chociaz silnik juz pracowal to moglo wywalic mi blad za niskiego napiecia np. sondy. a po szystkim biore sie za dysze. rozwierce je na 2,4 tak jak proponujesz. ---------- Post added at 11:53 ---------- Previous post was at 09:12 ---------- stalo sie ! rozwiercilem wiertlem 2,5mm bo niestety nigdzie nie bylo wiertla 2,4mm . jak przesadzilem to kupie nowe dysze i tyle. jutro dam na forum nowe mapki bo dzisiaj laduje aku. jeszcze jedno pytanko mam, jak zwieksze wielkosc dysz to czy zmieni sie spalanie ? Edytowane 11 Maja 2009 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #8 Napisano 11 Maja 2009 jak zwieksze wielkosc dysz to czy zmieni sie spalanie Tak - trochę wzrośnie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #9 Napisano 11 Maja 2009 moj troche duzo pali a teraz bedzie palil jeszcze wiecej... ehhh mialem nadzieje ze jak zmienie dysze to zmieni sie spalanie na mniejsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #10 Napisano 11 Maja 2009 Na 2,5 spoko pójdzie.Ile wyszedł teraz mnożnik?Jeżeli w granicach 1,0-1,1 to jest lux. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #11 Napisano 11 Maja 2009 jeszcze nic nie wiem. narazie wszystko zlozylem i czekam az akumulator sie naladuje , bo podlaczony jest pod prostownik . jutro dam nowe mapki na forum do oceny bo 71ah szybko sie nie naladuje... ---------- Post added at 17:47 ---------- Previous post was at 17:44 ---------- jeszcze jedna sprawa , czy adaptacja przepustnicy a raczej jej brak bedzie mial wplyw na mapki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #12 Napisano 11 Maja 2009 Noo to dlaczego kolega ma 71Ah?Do 1,8T dedykowany i seryjny jest 44 Ah.Ten który masz zapewne jest niedoładowany i dlatego pada często.Jeszcze szczególnie że jeździ się na światłach,nawiew lub klima+radyjko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #13 Napisano 11 Maja 2009 kolego rozladowal sie pierwszy raz od kad go mam , a mam go od prawie 1,5 roku. mam tez straty na kablu od alternatora i to moze byc przyczyna. ---------- Post added at 18:38 ---------- Previous post was at 18:37 ---------- i jak jest z ta przepustnica ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #14 Napisano 11 Maja 2009 Adaptacja przepustnicy ma znaczenie , bo praca na lpg to odwzorowanie pracy na pb .Jeżeli praca na pb bedzie kicha to na lpg kicha X2 ---------- Post added at 19:44 ---------- Previous post was at 19:41 ---------- co do acu to to centra poleca future 53Ah 500A ---------- Post added at 19:47 ---------- Previous post was at 19:44 ---------- Spalanie ci się nie zmieni no może spaść .Na valtkach miałem 2,4 a na plani mam 2,1 spalanie porównywalne ---------- Post added at 19:49 ---------- Previous post was at 19:47 ---------- sory miałem 2,3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #15 Napisano 12 Maja 2009 nowe mapki do oceny TU i co teraz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #16 Napisano 13 Maja 2009 Czy to mapy po autokalibracji czy po ustawieniach na drodze?Jeżeli zrobiłes otwory 2,5 to obniż cisnienie do 1,10 i zrób ponownie autokalibracje(mnoznik sie podniesie chociaż jak widze jest około 0,98)Przedtem sprawdż czujniki temp.(temp gazu powinna być ok3/4 temp reduktora) najlepiej porównaj obie temp.po postoju auta przez noc powinny być równe.Czy sonda faluje na pb bo na lpg tego nie widac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #17 Napisano 13 Maja 2009 tak mapa po autokalibracji. sonda nie faluje na bp . myslisz ze cos nie tak z sonda ? przed padnieciem aku byla napewno sprawna bo kolega mi mowil ze z nia wszystko ok. mozliwe ze cos sie spierniczylo przy panietym aku. albo zbieg okolicznosci ? a moze wsyztsko jest oki . nowe mapki TU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #18 Napisano 13 Maja 2009 Co do mapki - sprawdz cz.temp prawdopodobnie masz zaznaczony niewłaściwy czujnik.Sprawdż czy nie ma błędu sondy w ecu.Zrób ustawienia na drodze i wżóc mapki Jeszcze jedno zmiana typu czujnika (w zakładce)pociąga za sobą koniecznośc autokalibracji-ważne .Sonda musi falować na pb i lpg.Myślę że auto już na tych ustawieniach jeżdzi inaczej:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #19 Napisano 13 Maja 2009 jak sprawdze ktory czujnik mam wybrac ? u mnie nie faluje sonda... moze byc uszkodzona ?? wyciagany byl aku i moze gdzie sie rozlaczyla. nie mam bledu na vagu. ---------- Post added at 19:55 ---------- Previous post was at 19:32 ---------- niedawno byl wgrywany nowy soft do staga 300 i moze dla tego czujniki sie przestawily. ja nic nie zmienialem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #20 Napisano 14 Maja 2009 (edytowane) Czujniki najprościej sprawdzić w sposób opisany wyżej tzn zostawiasz auto na noc aby wyrównać temp najlepiej w garażu .W programie stag sprawdzasz temp lpg i reduktora - ma być identyczna z temp otoczenia . Jeżeli tak nie jest z zakładki czyjniki wybierasz cz.temp. najbliżsy temp. otoczenia .Sonda musi falować .Jeżeli nie ma błedu sondy to może być padnięta co jest żatkością .Padnięcie aku nie ma nic wspólnego z sądą.Jeżeli przedtem falowała a teraz nie to coś nie tak Edytowane 14 Maja 2009 przez artmin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach