acebloker Zgłoś #1 Napisano 9 Maja 2009 Witam, przejrzalłem kilkanaście stron o podobnej tematyce i już chyba wiem w którym kierunku iść,ale troche mało konkretów ciągle,więc piszę prosząc o pomoc. Otóż dziś rano wsiadłem do auta a tam nie ma pedału sprzęgła-po dotknięciu dosłownie nogą opadło na podłogę.Pod autem dopatrzyłem się wycieku-niewielka plama pod silnikiem (ale na osłonie od środka pewnie jest tego więcej). Kilka dni temu podczas dłuższej trasy zauważyłem, że w pewnym momencie zmieniła się praca sprzęgła-zaczęło później wybierać i pojawił się pewien luz na początku.Wszystko jak się pojawiło,tak samo przeszło...a dzisiaj to!!Kupiłem auto (jak w opisie) miesiąć temu i się nie spodziewałem że tak się zacznie.Wczoraj pękł mi wąż intercoolera a dzisiaj to.Mój 15 letni golf nie sprawiał takich problemów. Wracając do tematu-proszę pomóżcie,poradźcie co robić.Nie mogę nawet wyrzucić biegu i zapalić auta-jestem unieruchomiony.Cały dzień dzwoniłem po assistance, po kolegach, po jaichs poleconych mechanikach.Zamowiłem już nawet lawete do ASO,ale ja odwołałem, bo w ASO mi powiedzieli,że nie ma szans żeby ktoś dzisiaj spojrzał chciażby na auto.Chciałem wezwać kogoś na miejsce,ale nie znam żadnego takiego fachowca. Poradźcie co robić.Czy holowanie do ASO to jedyne wyjście?Czy jest jakaś szansa naprawienia tego na miejscu?Nie chce żeby ASO mnie skasowało na kilka stów +holowanie w razie gdyby to był tylko spadnięty przewód. Radźcie Panowie coś, bo w czarnej d....jestem!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2009 Sprzęgło masz hydrauliczne, wykorzystuje ono płyn hamulcowy - jest jeden zbiorniczek wyrównawczy wspólny dla obu układów. Hamulce działają prawidłowo? Sam nie ryzykowałbym z holowaniem, chyba że będziesz miał pewność co do działania hebli - ubyło sporo płynu ze zbiorniczka? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #3 Napisano 9 Maja 2009 padł siłownik sprzęgła i kategorycznie kwalifikuje się on do wymiany,jest on zamontowany wewnątrz skrzyni biegów a dokładniej w obudowie sprzęgła skrzyni,aby go wymienić trzeba wyjąć skrzynie czyli nie obędzie się bez wizyty w ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acebloker Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2009 czyli to ta gorsza wersja masz pewność że to siłownik?jak pada siłownik też jest wyciek płynu?może to jednak nieszczelność zwykła...? nadmienie,że niedawno była wymieniana cała skrzynia w ASO (dowiedziałem się po zakupie ) więc co jednak stawiasz na wysoko płatna wycieczkę do ASO?jeśli siłownik jest wewnętrzny,w skrzyni to chyba to jedyne wyjście,bo nie chce też stracić gwarancji na nową skrzynie......... co do płynu Artuj,to nie wiem nawet,jak z poziomem...dla mnie machanika to wielka niewiadoma...nawet nie wiem gdzie jest zbiornik wyrownawczy,jak powiesz to skocze moze na parking i oblukam co i jak dzieki PS.chyba bubel straszny kupiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaahuu19 Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2009 (edytowane) Miałem podobna sytuację w moim B5. Po dłuższej jeździe ok.1000km nagle sprzęgło się skończyło... okazało się że wypadł przewód (znajduję się on prawie pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego z lewej strony) wystarczyło go wcisnąć i git, tyle że pozostaje jeszcze odpowietrzenie sprzęgła... UWAGA :640: na odpowietrznik na wysprzęgliku na skrzyni biegów- pewnie i tak nie dasz rady go popuścić bo jest on plastikowy, a ten plastik miękki... Radzę udać się do mechanika (który posiada sprzęt do wymiany płynu hamulcowego- NIE poprzez wciskanie pedału hamulca lub pedały sprzęgła- jeśli ktoś spróbuje w ten sposób odpowietrzać to na 100% będzie miał do wymiany cały wysprzęglik- chyba że ktoś dotoczy taki odpowietrznik mosiężny, bo też tak robią ) lub ASO :604: (najlepiej to już sobie wymień płyn hamulcowy na nowy i będziesz miał spokój na 2lata) koszt to ok.200zł- całość (robota +2L płynu) Tak to wyglądało w B5, może u Ciebie będzie podobnie :604: Edytowane 9 Maja 2009 przez jaahuu19 błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 9 Maja 2009 (edytowane) padł siłownik sprzęgła i kategorycznie kwalifikuje się on do wymiany,jest on zamontowany wewnątrz skrzyni biegów a dokładniej w obudowie sprzęgła skrzyni,aby go wymienić trzeba wyjąć skrzynie czyli nie obędzie się bez wizyty w ASO Nie strasz kolegi acebloker.Tak źle to nie jest- nie ma potrzeby korzystać z ASO. Siłownik (wyprzęgnik)jest mocowany za pomocą jednej śruby od zewnątrz obudowy skrzyni; w środku znajduje się tylko popychacz.Dostęp z kanału z lewej strony skrzyni. Edytowane 9 Maja 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acebloker Zgłoś #7 Napisano 14 Maja 2009 (edytowane) Sprawa w końcu się rozwiązała,niestety nie sama i nie za darmo Otóż dla przyszłych pokoleń: objawy które wcześniej wymieniłem to objawy w moim przypadku padniętego siłownika sprzęgła,zgadza się.... reszta się jednak nie zgadza:w moim modelu jest siłownik zewnętrzny,nie trzeba było wyjmować skrzyni(wewnętrzne z tego co powiedział mechanik są w 6-tkach skrzyniach i się raczej nie sypią) -dobry mechnik z ASO,ale po znajomości,zrobił wszystko na miejscu na parkingu pod blokiem zajęło mu ze 20 min wyjęcie starego siłownika -zamówienie części -montaż,uzupełnienie płynu,odpowietrzenie układu godzinka roboty i działa, w sumie 3 dni robocze,ale można by to zrobić jeszcze sprawniej.... -koszt w moim przypadku 300 pln +150 pln robocizna PS.No uważny fachowiec pewnie zauważy,że jeszcze trzeba komputerek "zresetować" bo był akumulator odłączany i podobno często koduje błąd przepływomierza ...to za godzinkę mnie czeka Mam nadzieję,że się przyda....chociaż nie życzę nikomu... Pozdrawiam Ace No i jeszcze jedno sprostowanie,układ niby wspólny,ale zbiorniczek jest wewnątrz dzielony,więc sprzęgło paść może,ale hamulce zawsze będą....chytruski Edytowane 14 Maja 2009 przez acebloker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FOX_ Zgłoś #8 Napisano 15 Czerwca 2009 Właśnie miałem identyczny objaw z tym pedałem sprzęgła jak opisujesz u siebie. Wsiadłem nacisnąłem pedał coś skrzypnęło i dalej jak opisujesz. Dzwonię do ASO do swojego mechanika i twierdzi, ze w 90% siłownik. Lecz już nie dojechałem do ASO za daleko a laweta w gre nie weszła za daleko oddałem do zaprzyjaźnionego mechanika. Podobno siłownik w mojej wersji jest na zewnątrz B6 tak powiedziano w ASO po WIN mój mechanik twierdzi, że jest inaczej. że w skrzyni. Mało tego stwierdział, że do wymiany jest nie siłownik a łożysko z wysprzęglikiem jak to zwał tak zwał, olej poszedł na tarcze czyli tarcza na smietnik i koło dwumasowe, docisk to żebym kupił bo to i tak komplet. Nie wiem nie znam się zaufałem a czy nie pomylił się to nie wiem. Co o tym sądzisz to mozliwe żeby się wszystko posypało ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acebloker Zgłoś #9 Napisano 16 Czerwca 2009 szczerze-nie mam pojęcia,ja się nie znam na tym,więc się nie wypowiem dużym szczęściem jest mieć zaufanego mechanika... u mnie było tak jak pisałem-był wyciek płynu w okolicy siłownika(zewnętrzny) przy mnie go wyjął i powiedział,że to musi być to bo jest nieszczelny-wymienił i działa... nie bardzo rozumiem to co piszesz z olejem na kole dwumasowym ,z siłownika mógł wyciec tylko płyn,a koła dwumasowe chyba dają wcześniej objawy póki się rozlecą....ale jak mówie,się nie znam....jak jeździ to trzeba się cieszyć,ja już tak do tego podchodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach