krzysios Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2009 Witam Wszystkich! Mam passata 02' 1.9 tdi i od lutego zaczęły mi się problemy. Na samym początku zaświeciła mi sie kontrolka od poduszki powietrznej. Po jakimś czasie zaświeciło się ESP (auto w międzyczasie nie było ani uderzone, ani nikt nie grzebał w elektryce). Później podczas jazdy w dużej wilgotności (śnieg z deszczem) pojawiły się problemy ze skrzynią biegów. A mianowicie na wyświetlaczu deski rozdzielczej wszystkie biegi były podświetlone a w praktyce przełączał na max 3ci bieg (skrzynia 4ka). Nie świeciła się kontrolka mówiąca o konieczności wciśnięciu hamulca, aby zmienić bieg. Dodatkowo zaświeciła się kontrolka braku oleju w silniku. Po powrocie z ferii wszystkie błędy skasowałem i jeździłem szczęśliwie następne 2 tyg. Po tym czasie znowu kontrolka od poduszek i ESP. Taka sytuacja powtórzyła się ze 3 razy. Wspólnym mianownikiem to to, że błędy pojawiały się najczęściej jak na zewnątrz było wilgotno. Jakiś miesiąc temu zaświeciła mi się kontrola od świec i ESP i cały czas świeciły mi się światła stopu. Wymieniłem czujnik pod pedałem hamulca i spokój miałem aż do wczoraj. Odpaliłem wczoraj auto (było mokro i padało) nie świeciła się kontrolka mówiąca o konieczności wciśnięcia hamulca, aby przełączyć bieg i znowu podświetlone były wszystkie biegi. ER działał D nie. Po 3 krotnym zgaszeniu auta i odpaleniu zaczęło działać D. Skrzynia zmieniała wszystkie 4ry biegi. Podpiąłem VAG 4.9 i miałem takie błędy: 1. Skrzynia biegów: - 293 Przełącznik wielofunkcyjny-F125 nieznane ustawienie przełączników - 811 Układ nie gotowy do odpowiedzi brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 2. ABS: - 1119 Sygnał rozpoznania biegu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Sam już nie wiem czy mam zawilgocona instalację, czy cos robi zwarcie czy faktycznie cos się psuje. Bardzo proszę o info, co to może być i kto pomoże mi usunąć awarię (najlepiej w okolicy Warszawy) z góry dziękuje za info i życzę szerokiej drogi Krzysios Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2009 F125 to jest wlaczniik na skrezyni czy przy lewarku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysios Zgłoś #3 Napisano 24 Października 2009 Witam ponownie! W marcu problemy ustały i wszystko było ok przez siedem miesięcy aż do wczoraj. Przez ostatnie dni jest mokro i bardzo wilgotno. Problemy wróciły: zapaliła się kontrolka od poduszki i ESP. Chwile później skrzynia działała tylko na trzecim biegu (jest automat 4 biegowy). Przy wciśnięciu hamulca wskazówka obrotów spada do zera (same obroty są ok.). Dodatkowo od czasu do czasu pojawia się komunikat „STOP OIL PRESS. STOP MOTOR SERVICE MANUAL” - mino iż poziom oleju jest w normie. Podłączyłem VAG 4.9 i pokazało się wiele błędów: - abs (18262, 18036, 1119) - silnik (18056, 18058, 18043, 18044, 18057) - skrzynia (777, 660, 293, 529, 545, 1314, 1316, 1312) - poduszka (1312). Skasowałem wszystkie błędy, przejechałem 5km podczas ulewy i wpadły te samy błędy! Przy podłączeniu VAGa pokazywały się bzdurny nr identyfikacyjny. Raz to było: zzzzzzzzzzzzz raz ggggggggg a raz same ……………………………. Mam już tego dość, czy ktoś wie co to może być??? Czy wiecie kto może mi pomóc? Jestem naprawdę zdesperowany! Szukam fachowca w Warszawie lub okolicy który ma pomysł jak to naprawić. POMOCY!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 25 Października 2009 STOP OIL PRESS. STOP MOTOR SERVICE MANUAL” - mino iż poziom oleju jest w normieto raczej o ciśnienie chodzi więc w tym kierunku trzeba szukać. 01119 - Sygnał pozycji transmisji – zasięgu biegów 18043 - Czujnik 2 G185 położenia pedału przyspieszenia - niezrozumiała wartość sygnału 18044 - Magistrala danych napędu – brakująca informacja z komp ster poduszkami bezp. 18057 - Magistrala danych napędu, brak danych z komputera sterującego systemem ABS. 18056 - Uszkodzona magistrala danych napędu. 18058 - Magistrala danych napędu, brak Informacji z zestawu wskaźników 00777 - Czujnik – G79 położenia pedału przyspieszenia (niedopuszcz wartość sygnału) 00660 - Przełącznik uderzenia / Czujnik pozycji przepustnicy 00293 - Wielofunkcyjny przełącznik zakresu transmisji – usterka (wyjście PRNDL) (F125) 00529 - Obwód wejściowy prędkości silnika (czujnik RPM) – usterka. Zobacz też straty zasilania ECM 00545 - Nieczytelna interwencja w silnik. Zobacz też straty zasilania ECM 01314 - Komunikacja magistrali danych BUS (niewłaściwy odbiór danych z magistrali) 01316 - Komputer ster ABS (niewłaściwy odbiór danych z magistrali BUS) 01312 -Usterka magistrali danych BUS (usterka w przewodach – szarpanie pojazdu) czy auto nie było czasem zalane ?? spróbował bym zacząć od podmianki sterowników (komputera). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makas1982 Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2010 (edytowane) 18043 - Czujnik 2 G185 położenia pedału przyspieszenia - niezrozumiała wartość sygnałuCzy ten blad 18043 - Czujnik 2 G185 położenia pedału przyspieszenia - niezrozumiała wartość sygnału to napewno jest ten? 18047-Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185) Implausible Signal P1639-35-10 Intermittent Chyba ten to pedal gazu? Edytowane 5 Marca 2010 przez makas1982 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kendy1 Zgłoś #6 Napisano 11 Września 2010 Witam Czy rozwiązałeś problem z tymi komunikatami? Jeżeli poradziłeś sobie z nimi to co było ich przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysios Zgłoś #7 Napisano 12 Maja 2011 Cześć, Okazało się że o okolicy akumulatora są dziurki którymi ucieka woda z podszybia. Niestety u mnie była zatkana liśćmi i igłami z drzew. Woda nie uciekała tak jak powinna i dostawała się inna drogą w wnętrza pojazdu a dokładniej pod nogi kierowcy. Jak wiadomo jest tam skrzynka komputera która uległa zawilgoceniu. Po udrożnieniu dziurek, osuszeniu komputera błędy zniknęły i wszystko jest ok. Mechanik który mi to pokazał powiedział mówił też że jest to częsty przypadek w tym modelu. Szkoda tylko, że nikt mi nie powiedział o tym na forum a są tu przecież najlepsi fachowcy. Cóż, można tu poczytać o pierdołach ale jak rzucisz konkretny problem to robią oczy. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach