Skocz do zawartości
krzysios

BŁĘDY: - 293, - 1119 skrzynia i ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

Mam passata 02' 1.9 tdi i od lutego zaczęły mi się problemy. Na samym początku zaświeciła mi sie kontrolka od poduszki powietrznej. Po jakimś czasie zaświeciło się ESP (auto w międzyczasie nie było ani uderzone, ani nikt nie grzebał w elektryce). Później podczas jazdy w dużej wilgotności (śnieg z deszczem) pojawiły się problemy ze skrzynią biegów. A mianowicie na wyświetlaczu deski rozdzielczej wszystkie biegi były podświetlone a w praktyce przełączał na max 3ci bieg (skrzynia 4ka). Nie świeciła się kontrolka mówiąca o konieczności wciśnięciu hamulca, aby zmienić bieg. Dodatkowo zaświeciła się kontrolka braku oleju w silniku. Po powrocie z ferii wszystkie błędy skasowałem i jeździłem szczęśliwie następne 2 tyg. Po tym czasie znowu kontrolka od poduszek i ESP. Taka sytuacja powtórzyła się ze 3 razy. Wspólnym mianownikiem to to, że błędy pojawiały się najczęściej jak na zewnątrz było wilgotno.

Jakiś miesiąc temu zaświeciła mi się kontrola od świec i ESP i cały czas świeciły mi się światła stopu. Wymieniłem czujnik pod pedałem hamulca i spokój miałem aż do wczoraj.

Odpaliłem wczoraj auto (było mokro i padało) nie świeciła się kontrolka mówiąca o konieczności wciśnięcia hamulca, aby przełączyć bieg i znowu podświetlone były wszystkie biegi. ER działał D nie. Po 3 krotnym zgaszeniu auta i odpaleniu zaczęło działać D. Skrzynia zmieniała wszystkie 4ry biegi.

Podpiąłem VAG 4.9 i miałem takie błędy:

1. Skrzynia biegów:

- 293 Przełącznik wielofunkcyjny-F125

nieznane ustawienie przełączników

- 811 Układ nie gotowy do odpowiedzi

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

2. ABS:

- 1119 Sygnał rozpoznania biegu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Sam już nie wiem czy mam zawilgocona instalację, czy cos robi zwarcie czy faktycznie cos się psuje.

Bardzo proszę o info, co to może być i kto pomoże mi usunąć awarię (najlepiej w okolicy Warszawy)

z góry dziękuje za info i życzę szerokiej drogi

Krzysios

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

F125 to jest wlaczniik na skrezyni czy przy lewarku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

W marcu problemy ustały i wszystko było ok przez siedem miesięcy aż do wczoraj. Przez ostatnie dni jest mokro i bardzo wilgotno. Problemy wróciły: zapaliła się kontrolka od poduszki i ESP. Chwile później skrzynia działała tylko na trzecim biegu (jest automat 4 biegowy). Przy wciśnięciu hamulca wskazówka obrotów spada do zera (same obroty są ok.). Dodatkowo od czasu do czasu pojawia się komunikat „STOP OIL PRESS. STOP MOTOR SERVICE MANUAL” - mino iż poziom oleju jest w normie. Podłączyłem VAG 4.9 i pokazało się wiele błędów:

- abs (18262, 18036, 1119)

- silnik (18056, 18058, 18043, 18044, 18057)

- skrzynia (777, 660, 293, 529, 545, 1314, 1316, 1312)

- poduszka (1312).

Skasowałem wszystkie błędy, przejechałem 5km podczas ulewy i wpadły te samy błędy!

Przy podłączeniu VAGa pokazywały się bzdurny nr identyfikacyjny. Raz to było: zzzzzzzzzzzzz raz ggggggggg a raz same …………………………….

Mam już tego dość, czy ktoś wie co to może być??? Czy wiecie kto może mi pomóc? Jestem naprawdę zdesperowany! Szukam fachowca w Warszawie lub okolicy który ma pomysł jak to naprawić.

POMOCY!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
STOP OIL PRESS. STOP MOTOR SERVICE MANUAL” - mino iż poziom oleju jest w normie
to raczej o ciśnienie chodzi ;)

więc w tym kierunku trzeba szukać.

01119 - Sygnał pozycji transmisji – zasięgu biegów

18043 - Czujnik 2 G185 położenia pedału przyspieszenia - niezrozumiała wartość sygnału

18044 - Magistrala danych napędu – brakująca informacja z komp ster poduszkami bezp.

18057 - Magistrala danych napędu, brak danych z komputera sterującego systemem ABS.

18056 - Uszkodzona magistrala danych napędu.

18058 - Magistrala danych napędu, brak Informacji z zestawu wskaźników

00777 - Czujnik – G79 położenia pedału przyspieszenia (niedopuszcz wartość sygnału)

00660 - Przełącznik uderzenia / Czujnik pozycji przepustnicy

00293 - Wielofunkcyjny przełącznik zakresu transmisji – usterka (wyjście PRNDL) (F125)

00529 - Obwód wejściowy prędkości silnika (czujnik RPM) – usterka. Zobacz też straty zasilania ECM

00545 - Nieczytelna interwencja w silnik. Zobacz też straty zasilania ECM

01314 - Komunikacja magistrali danych BUS (niewłaściwy odbiór danych z magistrali)

01316 - Komputer ster ABS (niewłaściwy odbiór danych z magistrali BUS)

01312 -Usterka magistrali danych BUS (usterka w przewodach – szarpanie pojazdu)

czy auto nie było czasem zalane ?? :eek:

spróbował bym zacząć od podmianki sterowników (komputera).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18043 - Czujnik 2 G185 położenia pedału przyspieszenia - niezrozumiała wartość sygnału
Czy ten blad

18043 - Czujnik 2 G185 położenia pedału przyspieszenia - niezrozumiała wartość sygnału

to napewno jest ten?

18047-Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185) Implausible Signal

P1639-35-10 Intermittent

Chyba ten to pedal gazu?

Edytowane przez makas1982

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kendy1

Witam

Czy rozwiązałeś problem z tymi komunikatami?

Jeżeli poradziłeś sobie z nimi to co było ich przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Okazało się że o okolicy akumulatora są dziurki którymi ucieka woda z podszybia.

Niestety u mnie była zatkana liśćmi i igłami z drzew. Woda nie uciekała tak jak powinna i dostawała się inna drogą w wnętrza pojazdu a dokładniej pod nogi kierowcy.

Jak wiadomo jest tam skrzynka komputera która uległa zawilgoceniu.

Po udrożnieniu dziurek, osuszeniu komputera błędy zniknęły i wszystko jest ok.

Mechanik który mi to pokazał powiedział mówił też że jest to częsty przypadek w tym modelu.

Szkoda tylko, że nikt mi nie powiedział o tym na forum a są tu przecież najlepsi fachowcy.

Cóż, można tu poczytać o pierdołach ale jak rzucisz konkretny problem to robią oczy.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności