Skocz do zawartości
przemeck

po wymianie oleju w tiptronicu... na czerwony:(

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

jestem użytkownikiem Passata z 2002 r. ze 130 konnym dieslem ze skrzynią tiptronic EYF.

autko kupiłem z przebiegiem ok. 130 tkm.

udałem się na wymianę oleju w skrzyni - ponoć do uznanego w środowisku automatów zakładu. tam powiedzieli, że olej nigdy nie był wcześniej wymieniany. na magnesach na misce były drobne opiłki metalu. zalano mi ok. 6 l zwykłego oleju czerwonego do automatów. niedawno dowiedziałem się, że powinni wlać olej żółty - zalecany przez VW o określonej specyfikacji.

teram na liczniku mam ponad 170 tkm. skrzynia pracuje ok. na zimnym oleju troszkę jest taka "drewniana" ale po krótkiej jeździe jest wszystko super. VAG nie wykazał nigdy żadnych błędów, co do skrzyni.

chcę teraz raz jeszcze wymienić olej.

proszę o radę:

czy wlać teraz zalecany olej żółty - ale wymiesza się wtedy z czerwonym?,

lać dalej czerwony, tylko wymieniać go co 30 tkm?

czy martwić się tymi opiłkami w misce?

 

dzięki za wszelkie sugestie i wskazówki.

 

pozdrawiam serdecznie.

przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co to znaczy drewniana skrzynia...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładasz wątek w 3 miejscach. W jakim celu?

Wymień olej na taki jak ma być. Możesz nalać np. Mobil ATF 320. Wymiesza się z czerwonym tak, jak czerwony wymieszał się z żółtym kiedy pierwszy raz wymieniałeś. Nic na to nie poradzisz. Opiłki praktycznie zawsze się pojawiają w automacie na magnesie (po to on jest, żeby je wyłapać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepraszam... poprawię się.

 

...drewniana skrzynia jest wtedy, gdy mniej płynniej zmienia biegi. po kilku kilometrach jest już super płynnie - zmienia prawie nieodczuwalnie...

 

---------- Post added at 10:53 ---------- Previous post was at 10:50 ----------

 

naprawdę przeczytałem (chyba) wszystkie posty o wymianie oleju w automatycznych skrzyniach. na taki problem - zalania niewłaściwym olejem - nie natrafiłem... stąd też moje pytanie...

jeśli coś zrobiłem źle, to sorki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wymieniałeś? w Autoprecyzji?

Mi też nalali czerwony i jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniali mi w Samko, wtedy jeszcze na Spokojnej w Warszawie. Kierownik tego zakładu powiedział, że to wszystko jedno, jaki olej się zalewa. inne zakłady twierdzą, że leje się tylko żółty, a zalanie czerwonym to zbrodnia. a tak w ogóle, wszyscy mnie straszą, że skrzynia lada moment padnie a koszt generalnego remontu od 4 do 8 tysięcy zł...

mam mętlik w głowie...

na forum też jest sto porad i każda inna... raz się wymienia olej, raz nie. raz czerwony, raz żółty...

już głupi jestem na maxa!

:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
na forum też jest sto porad i każda inna... raz się wymienia olej, raz nie. raz czerwony, raz żółty...

już głupi jestem na maxa!

 

W uproszczeniu:

jeden to syntetyk, drugi to mineralny.

Mi też nalali czerwony i jest OK.

Nie rozumiem. Za normę do silnika 505 01 do kolega dał by się zabić. A w skrzyni nie ma znaczenia? Równie dobrze mogłeś tam nalać dowolny olej przekładniowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że oryginalny olej do tiptronika nie jest koloru żółtego, tylko bursztynowo - żółtego i dlatego dla Kolegi mogło się wydawać że wlali czerwony. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że mój był bursztynowo-żółty, nie przyglądałem się :)

Tak czy inaczej panowie z autoprecyzji zapowiadali się na zlocie, więc poruszymy temat przy piwku ;)

Co do ludzi z autoprecyzji to mam do nich pełne zaufanie, więc nie sprawdzałem jaki olej zalewają.

Moja skrzynia też rano jest jakby "oporniejsza" w jeździe przez pierwszy kilometr, potem jest już zawsze dobrze. W 3BG AVF było tak samo, a tam ostatnio olej był wymieniany w DE albo i nigdy ;) - ja zbyt długo się zbierałem i nie zdążyłem wymienić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia zawsze będzie " tępa " bo olej musi się trochę rozgrzać jak i rozprzestrzenić. Z tego co pamiętam zwykłe automaty po ok 5-6 kilometrach dopiero " normalnie " pracują

 

I po raz kolejny wrzucam ciekawy link o tipie, warto go przeczytać i myślę że rozwieje wszystkie wątpliwości

 

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności