waldek415 Zgłoś #81 Napisano 29 Listopada 2012 Witam potrzebuję informacji będzie to w octavi ale raczej to samo co passat mam miskę z czujnikiem ale auto ori nie miało czujnika i chciał bym go podłączyć wiem że są 3 przewody masa i zasilanie z bezpiecznika nr 5 a 3 przewód ma iść do licznika i gdzie go dokładnie podłączyć ?? i Jak zakodować żeby było widać kontrolkę na liczniku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #82 Napisano 1 Grudnia 2012 czujnik ciśnienia oleju to jest przy filtrze oleju ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakub572 Zgłoś #83 Napisano 29 Września 2013 Witam szanownych kolegów poczytałem i nie mogę znależć jak sprawdzić przewody idące do czujnika poziomu moje mają przejście do masy ale może by je (przedzwonić), tylko gdzie szukać końca, proszę o pomoc gdyż problem strasznie drażniący .silnik ahh 99r. kombi , a problem z kontrolką i piszczeniem pojawił się stopniowo najpierw raz na miesiąc ze dwa razy potem raz na tydzień ze 4 razy a teraz co dzień.z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniakmm Zgłoś #84 Napisano 30 Października 2013 Witam Na wyświetlaczu mam "oil sensor workshop"; kodowanie licznika (instruments 17, recode) aktualnie mam 21145 - czwartą cyfrę mogę zmienić na 1,3,4,5,6 lub 8 bo inne nie wchodzą; poziom oleju - max. Czy ktoś wie jak ominąć Czujnik Poziomu i Temperatury Oleju , żebym nie musiał po raz drugi kupować nowego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilp25 Zgłoś #85 Napisano 10 Sierpnia 2015 Witam panowie. Odświeżę stary temat ale nie mam wyjścia. Przeczytałem już chyba wszystkie posty na tym forum na temat czujnika poziomu oleju i błędzie oil sensor werkstatt. I teraz moje doznania. Komunikat zapalił się w gorący dzień po umyciu auta jakiś rok temu. Tylko nie zaraz po umyciu a jakieś 4 godziny po. Przez te 4 godziny auto było tylko raz uruchomione na chwilkę ale błędu nie było. Próbowałem reanimować czujnik i na nic moje starania wiec kupiłem używany ale sprawny czujnik. Po wymianie i usunięciu błędu VAGiem błąd nadal wyskakuje (zwarcie masy czy coś takiego). Mechanik powiedział że to może być problem z instalacją do tego czujnika. Może ktoś wie co mogło się rozłączyć albo uszkodzić?? Albo może ktoś z szanownych kolegów ma jakiś schemat podłączenia tego czujnika?? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian6666 Zgłoś #86 Napisano 14 Sierpnia 2015 Grzesiek kolejność pinów we wtyczce:1.czarny 2.brązowy 3.siwo-czerwony widać też na jednym foto:) Manual how to:) bedzie nam potrzebne: 1.Passat..zdecydowanie:) 2.Lewa i prawa sprawna ręka. 3.Kawałek podłogi (kanał może być ale nie jest konieczny, ja to zrobiłem na podjeździe) 4.Klucze najlepiej nasadowe 10 i 19 z jakimiś przedłużkami co by było wygodniej. 5.śrubokręt płaski, szeroki 6.cążki, nóż bo może coś trzeba bedzie uciąć 7.bańka po płynie do sprysków z wyciętym jednym bokiem na olej z miski. 8.lewarek 9.Wkrętarka i wiertło fi4mm 10.lutownica, cyna, odsysacz do cyny wskazany 11.silikon do wysokich temperatur 12.Troche ręczników papierowych 13.browar no i po kolei jak ja to robiłem: 1.podniosłem od strony kierowcy na lewarku samochód żeby był lepszy dostęp do odkręcenia płyty pod silnikiem 2.odkręcamy 5 śrubek i jedną nakrętke (nasadowa 10), u mnie zamiast 2 śrubek były trytytki wiec rachu ciachu i po strachu, płyta na wierzchu 3.Nasadowa 19 i odkręcamy śrube spustu oleju, olej w bańke. Po spuszczeniu oleju pamietać od razu śrube dokręcić żeby o niej nie zapomnieć i żeby oleju nie zgubić. 4. Wypinamy wtyczke od czujnika, odkręcamy 3 śrubki(znowu nasadowa 10) no i z czujnikiem idziemy na OIOM:) (na foto już po naprawie ale dodam jak ktoś nie wie jak on wygląda i gdzie go szukać w misce olejowej Czas wyjęcia z przerwą na piwo i fajke 20 minut:) 5. Jak już mamy czujnik na stole to rozwiercamy miejsca zaklepania, a następnie oddzielamy platik od płytki aluminiowej. 6.czyścimy wszystko z lepkiego silikonu przewodzącego ciepło i odkładamy do płytki aluminiowej(bo jeszcze bedzie potrzebny) 7. odlutowujemy 6 miejsc aby wyjąć płytke(widać gdzie dziurki) (użyłem foto kolegi kkrudysz'a może sie nie obrazi:) 8. jak płytka już odlutowana to jak ktoś ma zmywacz do silikonu to można użyć bedzie mniej roboty z czyszczeniem (strasznie wkurzające skubanie tego klejącego g*wna) 9. Płytka oczyszczona do poprawiamy luty co sie tylko da...Ze względu że ręce mi sie już trzęsą nie brałem sie za te miniaturowe elementy...poprawiłem wszystkie te większe luty na zielonej płytce, ciąg lutów na niebieskiej i jedną czarną kosteczke (taka na środku od spodu) bo nie wyglądała za ciekawie. 10.pakujemy z powrotem ten klejący glut, przylutowujemy z powrotem 6 nóżek, znowu klejący glut 11. nakładamy w miejscu styku elementów czerwonego silikonu celem uszczelnienia przed wodą, brudem olejem etc 12. czujnik w miske, wpiąć przewód, wlać olej, odpalić, sprawdzić czy naprawione dobrze, jak tak to sprawdzić czy olej nigdzie nie ucieka z miski, założyć płyte 13. Dokończyć piwo Błąd można usunąć vagiem albo kilka razy kluczyk w stacyjce przekrecić, u mnie od razu kluczyk w stacyjke i bez komunikatu o zwalonym czujniku. Jak na pierwszy raz to max 2h roboty a licząc nowy czujnik i robocizne to prawie 300 złotych w kieszeni zostaje. Pozdro dla kolegi kkrudysz'a jako prowodyra naprawy, gdyby nie jego post bym pewnie kupił nowy czujnik:) Ponieważ zdjęcia wygasły.. Miejsce gdzie trzeba rozwiercić: Piny które należy odlutować aby wyjąć płytkę: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilp25 Zgłoś #87 Napisano 14 Sierpnia 2015 Dziękuję kolego ale wysłałeś mi jak reanimować czujnik. A co jeśli ja wymieniłem na inny sprawny i dalej jest błąd? Sprawdziłem miernikiem przewody i w dwóch skrajnych jest napięcie a środkowy to masa. Powiem szczerze że już nic nie rozumiem. Spróbuje według Twojej instrukcji naprawić stary czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilp25 Zgłoś #88 Napisano 16 Sierpnia 2015 Witam. Tak jak pisałem po wymianie czujnika błąd był nadal. Zacząłem szukać miernikiem po instalacji. Jakim sposobem błąd zniknął. Wychodzi na to że przypadkiem nie wiem gdzie usunąłem usterkę. Możliwe że któreś połączenie przewodów było przyczyna błędu. Dziękuje koledze marian6666 za próbę pomocy:piwo:. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #89 Napisano 16 Sierpnia 2015 Tak jak pisałem po wymianie czujnika błąd był nadal. Zacząłem szukać miernikiem po instalacji. Jakim sposobem błąd zniknął. Wychodzi na to że przypadkiem nie wiem gdzie usunąłem usterkę. Możliwe że któreś połączenie przewodów było przyczyna błędu.Sprawdź szereg kostek połączeniowych, znajdujących się pod sterownikiem silnika. To newralgiczne miejsce, narażone na wilgoć. Dochodzi tam, do osadzania się zielonej śniedzi. Przeczyść wszystkie połączenia płynem do styków ("Kontakt do styków"), potem proponuję też użyć "Kontakt do potencjometrów" (zawiera smar konserwujący). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilp25 Zgłoś #90 Napisano 16 Sierpnia 2015 Ok. Wielkie dzięki kolego za podpowiedz. W najbliższym czasie nie będę w stanie tego ogarnąć ale jak tylko znajdę chwile to to zrobię. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebool12 Zgłoś #91 Napisano 12 Listopada 2016 Czy piny, które zaznaczyłem na foto też powinny być zlutowane? Pytam gdyż zlutowane piny różniły się od tych co na tym zdjęciu. Paytrząc od lewej u mnie zlutowany był tylko pierwszy pin, a po prawo drugi był drugi i trzeci był przerwany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach