Skocz do zawartości
Gość mr_simon

Passat B3 2.0 GT 16V a GAZ

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mr_simon

Pytanie do posiadaczy takiego auta z instalacją gazową:

Jaką instalację macie w aucie (której generacji) i jak się sprawuje? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nmarkus

witaj ja mam paska 2,0 GT 16V zagazowałem go systemem instalacji /LANDI/ sprawuje mi się super w trasie spala mi 9,8 litra a na miejscu do 12 litra gazu no w zależności jak się jedzie ,gdy butuje to w trasie 11 a na miejscu i 14 wtroczy. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość smurfik

ja mam sekwencje Bigas,ale pracuje przy gazie i polecam coś firmowego.Może byc Landi ,bardzo dobrze sprawuje się BRC (ale z komputerem JUST nie BLITZ) i Landi Renzo z reduktorem SE81 i komputerem LCS II.Unikaj firmy Gaspol (BTB) jezeli jestes z Warszawy bo to partacze.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nippy

W najbliższym czasie zamierzam do 1,8 na monowtrysku założyć BRC z Just. Mam nadzieję, że będzie to dobry wybór. Podzielę się wrażeniami za... miesiąc najwcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zbych

Czołem! mam Landi Renzo w swoim "Pasku" ( '93 - 1,8 - 90KM - silnik ABS ). Na instalacji zrobiłem już ponad 80 tys. km ( 3 lata ) i nigdy nie miałem problemów. Byłem mile zaskoczony ubiegłej zimy ( styczeń 2005 ), gdy temperatura otoczenia spadła do -29 stopni C.( Olecko - przy Wszechnicy nad jeziorem ) i auto odpaliło bez jakiegokolwiek problemu. Priorytetowym moim zadaniem jest pilnowanie właściwego poziomu płynu chłodniczego ( ZIMĄ ! ) oraz wymiana filtra instalacji gazowej. Na pełnym zbiorniku ( 31 litrów ) gazu robię około 320 km - na tarsie udało mi się przejechać 355 km!!! Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Na pełnym zbiorniku ( 31 litrów ) gazu robię około 320 km

Niezle :) U mnie cos sie zaczyna krzanic :sad: wczesniej max to co mi lyknal to bylo 12L/100 trasa w 9ciu sie miescil.Gdzies od wakacji poza miastem ponizej 10chy mi nie zszedl a po miescie to i 14nascie teraz wezmie!!!Pytanie???Czy przez klimatronik chlal by mi tyle wiecej????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hagi35

oo dobry temat przyda mi sie bo planuje zakladac lpg do 9A, ogolnie gazowniki nie polecaja bo sie wtrysk rozwali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to już na forum w innym wątku o tym silniku i LPG, ale u mnie IIgen LOVATO chodzi już ponad dwa lata bez ŻADNYCH problemów. Spalanie nieco powyżej wskazań MFA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hagi35

czyli warto zakladac. Ja wlasnie planuje II gen zalozyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oo dobry temat przyda mi sie bo planuje zakladac lpg do 9A, ogolnie gazowniki nie polecaja bo sie wtrysk rozwali.

 

W moim passacie 2.0 16V 9A gaz założyłem ponad rok temu, zaraz po zakupie autka od sąsiadów zza Odry. Instalacja to LovTec na sterowniku Bingo-M (mikser/reduktor na dolocie). Jakiś miesiąc po zagazowaniu zaczęły się problemy. Podstawowy polegał na tym, że samochód w ogóle stracił wolne obroty na benzynie, na gazie niby miał ale takie mocno 'pływające'. Wizyta u pierwszego mechanika zakończyła się tak, że niby wyregulował coś tam, ale po kilku dniach wolne obroty na benzynie miały tak w granicach 100-1100, co kończyło się zgaśnięciem auta. Jako że czasu za bardzo nie było, więc jeździłem z tym przez aż do kwietnia tego roku. W końcu się zebrałem i pojechałem do innego mechaniora. Stwierdził, że padła Lambda. Wymienił ją, ustawił wszystko.... i wylazło szydło z worka. W efekcie jeżdzenia przez rok na gazie w silniku najprawdopodobniej oberwały bardzo mocno wtryskiwacze. Skutkowało to tym, że silnik na zimnym gasł za pierwszym odpaleniem, a na ciepłym miał cholerne problemy żeby zatrybić. Komentarz mechanika był taki, że gaz to jest do zapalniczek, a nie do samochodów, zwłaszcza (jeżeli chodzi o VW) do motorów typu 9A. Wtryskiwacze w tym modelu umieszczone są głęboko w głowicy i gdy nie pracują (czytaj silnik chodzi na gazie), w wyniku wysokiej temperatury i braku chłodzenia przepływającym paliwem po prostu się zapiekają.

Już zacząłem się rozglądać za nowymi wtryskami, aż wpadłem na pewien prosty, ale jak się okazało skuteczny sposób. Natankowałem do pełna 100 oktanowego VPower na Shellu (więcej oktanów - łatwiejsze zapalanie) i zalałem zbornik płynem do czyszczenia wtrysków STP. Pojeździłem tak przez dwa dni tylko na benzynce i wygląda na to, że jest duuużo lepiej. Przede wszystkim silnik już zapala na zimno normalnie, nie gaśnie i nie dusi się, co wcześniej czynił nagminnie. Na ciepłym bez dodawania gazu nadal pali jak mu się chce, ale przy wciśnięciu lekko pedału trybi za każdym razem.

Tak więc mocno bym się zastanowił nad wrzucaniem gazu 2.0 16V. Chyba, że ktoś olewa jazdę na benzynie i będzie jeździł tylko na LPG - gorzej z odpalaniem zimą....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hagi silnik 9A śmiga na gazie rewelacyjnie i nic sie z niczym nie dzieje, Wojtas 9A ma diagnostyke VAG-iem i dziwi mnie że ci mechanicy wydawali opinie bez zdiagnozowania, ale cóż pewnie znaja wszystko na pamiec jak w f126p. Ja mam parownik lovat jakis dziwny mikser i elektronike stag 100 którą sam wsadziłem i ustawiłem. Mimo że to wtrysk mechaniczny ma juz trochę elektroniki i ona wszystkim steruje. Za pływanie obrotów odpowiedzielne sa te wszystkie wężyki pd podciśnien i odmy, wystarczy że jeden ine łączy i silnik kuleje bardziej na benzynie(nawet zgaśnie) mniej na gazie. U mnie wyskakuje jeszcze bład 520/G19 -G70 ale nie mam czasu go usunąć a polega to na tym aby rozebrać przepustnicę i ją dokładnie wyczyścić gdyż sie nie domyka i silnik ma obroty na poziomie 1000-1100 i komuter ich nie zmniejszy gdyż ma za małe podciśnieni w kolektorze ssącym. Wniosek - jak sie coś dzieje z silnikiem najpierw diagnostyka potem naprawa nie odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość AndrzejPK
oo dobry temat przyda mi sie bo planuje zakladac lpg do 9A, ogolnie gazowniki nie polecaja bo sie wtrysk rozwali.

Witam! Takie pytanko: a u ilu byłeś i się pytałeś? Ja już 6-te auto mam na gazie i żadne z nich z tego powodu nie miało problemów. Tylko tankuj w renomowanych firmach, a to co nadpłacisz odbierzesz w km-ach i konserwacji. Od czasu gdy przeszedlem na Shell'a i BP, nie musiałem wymieniać filtra. Na małych prywatach robiłem to co miesiąc. Teraz czekam tylko na opinię innych "gazowników" - czy mam rację?

Mam instalację w dwóch autach na silnikach 9a i po ok. 250 000 km żadnych problemów. Na 2,5 l. silniku w t4 przejechałem blisko 300 000 km bez naprawy!! Sprzedałem i facet jeżdzi dalej. Co będę się rozpisywał - POLECAM! NIE ZASTANAWIAJ SIĘ!

P.S. Bardzo ważne jest u kogo założysz!! Popytaj wyżej wypowiadających się kolegów. Wszyscy "sevicowcy" są niezwykle mądrzy, szczególnie przy "nowych klentach". Powodzenia (mam jeden b.dobry warsztat w W-wie z b.miłym właścicielem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hagi35

Byłem u dwoch gazownikow ale to chyba marne spece bo jak pytałem o BLOS'a to robili wielkie oczy i pytali co to no ale to chyba oni sie tym zajmuja wiec ja ich nie bede edukował. Po waszych wypowiedziach widze ze jednak warto i trzeba bedzie zalozyc instalke. Bede szukał jakiegoś dobrego warsztatu w Siedlcach i Białymstoku. Jak macie jakies namiary to bede bardzo dźwięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego jest tak, że rózne firmy Lpg wpierdalają się na forum i agitują swoje wyroby?

 

 

Możesz określić dokładnie o co ci chodzi bo nie zakumałem puenty twojego posta??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz nic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności