Skocz do zawartości
kiokio

Czasem spadek mocy 1.8T AWT

Rekomendowane odpowiedzi

marecek dzięki ze chociarz próbujesz. jeszcze jedno zauwazyłem ze zawory czasami zaklepią jak naprzykład na drugim lub trzecim biegu przyspieszam czy to moze miedz cos wspulnego z tym problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie:)

 

Mój problem opisany w pierwszej części postu nadal występuje, ale wychodzi na to że tym razem nakreśla się to zdecydowanie wyraźniej.

Logi z Vaga:

6 Faults Found:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-10 - - - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-10 - - - Intermittent

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 35-10 - - - Intermittent

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 35-10 - - - Intermittent

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High

P0113 - 35-10 - - - Intermittent

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

 

Na dodatek teraz wyraźnie widać że to niby puchnięcie intercoolera to nic innego jak turbo przestaje ladować. Jak się silnik zgrzeje to:

np. ciśnienie zadane 1600, a turbo daje 1240..., po czym jak się przestudzi,to znów ładuje książkowo. Czy to jest obiaw padającej turbiny, czy może ma to związek z inną usterką??

Dodam że ta niemoc pojawia się coraz częściej, tak więc coś siię sypie coraz bardziej.

 

Wyczytałem że powyższe błędy mogą być lawinową reakcją blędu 01039, jak myślicie czy od tego czujnika zaczynać??

 

Błąd 16395, jest tu raczej nie istotny bo chyba wynika z padającej pompy oleju (powyżej 4000 zapala się kontrolka zbyt niskiego ciśnienia oleju), ale ten temat załatwiam w najbliższy wtorek tak więc zobaczymy...

 

będe wdzięczny za wszelkie sugestie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błąd 16395, jest tu raczej nie istotny bo chyba wynika z padającej pompy oleju (powyżej 4000 zapala się kontrolka zbyt niskiego ciśnienia oleju), ale ten temat załatwiam w najbliższy wtorek tak więc zobaczymy...

 

witam mialem ten sam blad i ja mam do wymiany napinacz narazie blad skasowalem i zobacze czy sie pojawi jeszcze raz.a kontrolka od cisnienia oleju nigdy mi sie nie zapala...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie podbijanie tematu. Może ktoś zorientowany wypowie się na powyższy temat, głównie chodzi mi o to jak się zachowuje turbina której żywot zbliża się ku końcowi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
np. ciśnienie zadane 1600, a turbo daje 1240..., po czym jak się przestudzi,to znów ładuje książkowo. Czy to jest obiaw padającej turbiny, czy może ma to związek z inną usterką??

to objaw tzw. "trybu awaryjnego" - dawka paliwa odcięta na tyle, żeby turbina nie była w stanie "dmuchać". Zanim wymienisz pompę oleju, sprawdź ssaka (zdjąć miskę i przeczyścić ssak w benzynie to tańsza opcja niż wymieniać pompę).

 

Padająca turbina będzie wstawać "później" niż seryjna i dmuchać mniej w górnych zakresach obrotów - tyle w temacie. Poza tym zauważysz ubytek oleju...

 

natomiast to:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-10 - - - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-10 - - - Intermittent

pasuje jak ulał do tego nieszczęsnego przepływomierza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to objaw tzw. "trybu awaryjnego" - dawka paliwa odcięta na tyle, żeby turbina nie była w stanie "dmuchać".

 

ale czy po chwili komp sam wychodzi z trubu awaryjnego?? Da się to gdzieś w Vag'u sprawdzić??

 

pasuje jak ulał do tego nieszczęsnego przepływomierza...

a co sądzisz o błedach

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High

P0113 - 35-10 - - - Intermittent

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

ktoś mi sugerował że to uwalony czujnik temp. i porcja paliwa idzie tak jak dla silnika zimnego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High

P0113 - 35-10 - - - Intermittent

sprawdź jaką temperaturę masz w dolocie (strzelam, że 127 skoro signal too high). Odepnij wtyczkę, sprawdź czy przewód jest cały...

 

czujnik znajduje się na kolektorze ssącym (od spodu), od strony grodzi silnika - może ktoś pokaże fotę z etki...

 

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

skasuj i sprawdź czy błąd nadal występuje. Jeśli tak - to wymieniaj...

 

ale czy po chwili komp sam wychodzi z trubu awaryjnego?? Da się to gdzieś w Vag'u sprawdzić??

 

sprawdzisz - na kompie będzie błąd. Albo pochodzący od przeładowania, albo w związku z fatalnym składem mieszanki, albo przez czujnik stukowy... Jak skasujesz błąd, to znów przez chwilę (do wystąpienia kolejnego błędu) będziesz miał doładowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź jaką temperaturę masz w dolocie (strzelam, że 127 skoro signal too high). Odepnij wtyczkę, sprawdź czy przewód jest cały...

 

właśnie jest w normie pomiędzy 40-60st, wtyczke sprawdzę.

 

skasuj i sprawdź czy błąd nadal występuje. Jeśli tak - to wymieniaj...

 

sprawdzałem, wywala w ciągu 1min od uruchomienia silnika, więc nie rozumiem czemu błąd jest jako sporadyczny- ale wymienie.

 

sprawdzisz - na kompie będzie błąd. Albo pochodzący od przeładowania, albo w związku z fatalnym składem mieszanki, albo przez czujnik stukowy... Jak skasujesz błąd, to znów przez chwilę (do wystąpienia kolejnego błędu) będziesz miał doładowanie.

 

właśnie z tym doładowaniem to jest różnie, nawet jak wykasuje błedy to turbo jest kapryśne :/

 

Dziś wracając z pracy zapalił się "check engine", przed chwilą zczytałem logi i żaden błąd nie wyskoczył poza tą kolekcją co powyżej.

Żeby tego było mało to jakiś szatan w niego wstąpił, czyżby znów dlatego że zrobiło się chłodniej??.

 

Co do tej pompy oleju to obawiam się że czyszczenie smoka nie wystarczy. Ja ją poprostu słyszę jak rzęzi, ale oczywiście poprosze mechanika żeby sprawdził smok, w sumie to jedna robota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, mój passat stoi drugi tydzień w serwisie i nie wiedzą co jest, VAG nie wykazuje żadnych błędów poza uszkodzonym, wariatorem od zmiennych faz.

Ktoś mi powie o co chodzi??

Dlaczego VAG programowy wysypuje całą litanię błędów a u Rowińskiego w ASO tego nie widzą??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

odebrałem dziś swojego paska z serwisu. Życie do niego wróciło :).

Została wymieniona pompa oleju i wariator faz rozrządu.

Wszystkie powyższe błedy były generowane lawinowo poprzez zacinający się przestawiacz.

I teraz ciekawostka prosto z ASO VW. Dlaczego Vag programowy pokazywał mase błędów a sprzętowy tylko błąd faz rozrządu?

Otóż każdy błąd ma datę i godzinę powstania, mało tego - komputer dodaje znaczniki do błędów, na podstawie tych znaczników jest wstanie ocenić który element jest odpowiedzialny za powstanie reszty błedów (nazywają to fuzzy logic).

Tak więc nasz VAG programowy listuje błędy jak leci, za to hardware-VAG widzi te znaczniki i wywala tylko błąd elementu który prawdopodobnie sprawia problemy. komputer sam przeprowadza analizę być może na podstawie bazy którą ma wgraną, ale tego inżynier nie wiedział na 100%Oczywiście po wyłączeniu filtrów było widać błędy które zbijają z tropu.

W moim przypadku trafnie padło na przestawiacz. Stary miał ukruszone gniazdo szklanki, dlatego sie zacinał i nie dostawał odpowiedniego ciśnienia oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, bryka śmiga jak marzenie...ale tylko czasem.

Wychodzi na to że ktośmi kitów nawciskał z tym fuzzy logic i przewidywaniem komputera... znajomy się uśmiał jak mu powiedziałem jak mnie obsłużyli w ASO.

Ale do rzeczy.

Nadal jest problem z załączaniem się turbo, ale rzadko. Większym problemem jest to że podczas puszczania gazu samochód lepiej przyspiesza:eek:. Tak wiem temat był wielokrotnie poruszany. Auto zachowuje się tak jak by było zalewane, lub zbyt zubożone w paliwo.

Wg. zaleceń forumowiczów sprawdziłem przepływkę i wygląda to tak ja poniżej

 

Nie chcę nic sugerować bo chyba się domyślam o co chodzi więc proszę o postawienie diagnozy:)

Dodam że ciśnienie doładowania pokrywa się z zadanym w całym zakresie obr.

Idle speed      Air Mass In
740-920 rpm       2.0-4.5 g/s
/min               g/s
1640               1.11.1967
1880               23.36
2520               42.47
3440               58.97
4360               74.53
5200               85.92
5840               88.94

Edytowane przez kiokio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Według mnie masz padnięty przepływomierz, powinien pokazywać około 120 g/s przy 5000, a Ty masz ~80 g/s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wychodzi na to że ktośmi kitów nawciskał z tym fuzzy logic i przewidywaniem komputera... znajomy się uśmiał jak mu powiedziałem jak mnie obsłużyli w ASO.

Ale do rzeczy.

jak ja bym to skomentował wczoraj, to byś się pewnie obraził i nie wchodził tutaj więcej na forum... hasło przepływomierz pada w tym temacie 10 razy. Jeśli nie chcesz od razu wymieniać na nowy, to mogłeś wczoraj podjechać na spota i podmienić na próbę z kimś, kto ma sprawną przepływkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak ja bym to skomentował wczoraj, to byś się pewnie obraził i nie wchodził tutaj więcej na forum... hasło przepływomierz pada w tym temacie 10 razy. Jeśli nie chcesz od razu wymieniać na nowy, to mogłeś wczoraj podjechać na spota i podmienić na próbę z kimś, kto ma sprawną przepływkę...

 

Marecek nie jestem z takich co się krzyków boją.

Sam piszesz na forum żeby sprawdzić najpierw wszystko a potem wymieniać, nie odwrotnie. sam sobie sprawdziłem przepływke, sam doszedłem do tego że wskazania są nieprawidłowe (wg wzoru 0.8xHP) porównując z innymi logami.

Do ASO odstawiłem bo ewidentnie mialem do wymiany przestawiacz faz rozrządu (wysypały się z niego części).

Wiem że sugerowałeś przepływkę kilka postów wyżej i za to kliknę Ci "pomógł" poza tym bardzo dziękuję wam a przedewszystkim Mareckowi za pomoc :).

 

No i przytoczę log z VAGa

1 Fault Found:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

 

teraz tylko ten błąd wyskakuje, po pojawieniu się turbo przestaje ladować, po skasowaniu auto ożywa lecz przez pierwsze 5-10km chyba się adaptuje bo dławi się i po odjęciu gazu lepiej przyspiesza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz wymieniony na nowy oryginał Bosch - niestety nadal jest to samo. ciśnienie w układzie wydechowym zmierzone i jest w normie więc katalizator jest drożny. Jakies pomysły??:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kolega mógłby napisać ile zapłacił za ten przepływomierz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapłaciłem jeszcze, umówiłem się że jeżdzę z nim na testy, jak było by wszystko ok to 680netto, ale ja wymieniam w ASO VW, wiem że na allegro można kupić za 400pln podobno też orginał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(wg wzoru 0.8xHP)

nie ma czegoś takiego ;) urban legend - nic więcej ;)

 

No i przytoczę log z VAGa

1 Fault Found:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

to kolejnym podejrzanym będzie pompa paliwa - dziś kolega Tomasz opisuje podobny przypadek na forum z błedem 17536... Skoro znalazłeś mechanika, który zmierzył ciśnienie spalin, to pewnie bankowo będzie miał też manometr do mierzenia ciśnenia paliwa... (tylko pod obciążeniem - w trakcie jazdy, a nie przy przegazówkach na luzie!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma czegoś takiego ;-) urban legend - nic więcej ;-)

wiem że akurat w przypadku AWT pokrywa się z prawdą.

 

Cholera pudło- pompę wymieniałem ok 2miesięcy temu.

Naprawdę brak mi już pomysłów:confused:

W tym samochodzie zostało wymienione chyba wszystko, a jak nie to zostalo sprawdzone.

Przepływomierz był trafiony - zanirzał wartości ale widocznie nie miało to większego znaczenia skoro na nowym jest dokładnie to samo, nawet mam wrażenie że przy nowej przepływce bład pojawia się szybciej

 

A co własciwie oznacza BANK1, ktos pisał że to chodzi o 1 cylinder, z kolei w innym poście znalazłem że BANK1 to cały układ badający skład mieszanki (lambda itp.)??

Edytowane przez kiokio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile masz km przejechane, skoro wymieniałeś pompę? Jaki był powód wymiany i jakie były poprzednie objawy (czy takie same?)? Czy to, że ją już wymieniłeś sprawi, że nie przeprowadzisz tego prostego testu pod obciążeniem?

 

BANK1 = cały rząd wtryskiwaczy mierzonych przez jedną sondę. Niektóre silniki mają po dwie głowice, po dwa kolektory wydechowe, a więc i podwójne układy pomiarowe - wtedy masz BANK1 i BANK2 ;)

 

Kurcze, tam na prawdę nie ma żadnej filozofii, co by Ci pomóc... silnik dostaje paliwo, więc pompuje spaliny o ile tylko nie wystąpi erro - wtedy szlag trafia dawkę paliwa i do przepustnicy ląduje sygnał o tym, żeby jej nie otwierać za szeroko. Jeśli skasujesz błąd to silnik powinien pochodzić przez chwilę jak rakieta do chwili wystąpienia nowego błędu -> jeśli tak się dzieje, to nie są to problemy z pompą tylko z którymś z czujników.

 

A jeśli po usunięciu "checka" nadal się wlecze, to znaczy że masz jakiś inny problem - paliwo, wtryski, przepływomierz... po drodze nic innego nie ma. Turbo nie dmucha bo po prostu nie ma czym (odcięta dawka paliwa).

 

---------- Post added at 01:45 ---------- Previous post was at 01:37 ----------

 

wiem że akurat w przypadku AWT pokrywa się z prawdą.

 

pod kilkoma warunkami:

 

-> 0. że mówimy "przy 5000obr/min", bo już dla 5500 albo 6000 to nie będzie prawdą -> a jak wiadomo wykres mocy w seryjnym 1.8T jest płaski od 5 do 6.5/kRPM. Wtedy faktycznie jest to 0.8 x 150, czyli 120. Ale to nie jest żadna zależność, czy wzór - po prostu ktoś zauważył, że 120g/s przy 5000obr/min to 80% mocy maksymalnej dla tego silnika ;)

 

-> 1. nie dłubany program

 

-> 2. turbina w ogóle coś dmucha... jeśli masz odciętą dawkę paliwa, to turbo nic nie dmuchnie i nie jesteś w stanie ocenić czy przepływka jest sprawna czy akurat turbo niedomaga.

 

Tak sobie jeszcze coś przeczytałem, bo tylko ja się chyba interesuje tym tematem - wpadnij po prostu do mnie w tygodniu 20-24 ;) to zrobimy porządne logowanie i może jakieś sensowne wnioski wyciągniemy razem. Napisałeś, że porządnie dmucha - tzn. ile? Może masz niesprawny MAP sensor (albo nieszczelny w miejscu, w którym czujnik ciśnienia jest przyklejony do IC) - wtedy by zaniżał wartości ciśnienia i nie zgłaszał błędu, chociaż faktycznie ciśneinie byłoby za kazdym razem wyższe - nie wiem - wróżę z kart już ;) każdy pomysł może pomóc trafić, nie? Czasem szukając jednej rzeczy zaczynasz drążyć temat, a wpadasz przypadkiem na coś zupełnie innego, bo akurat spojrzałeś na problem z zupełnie innej strony niż do tej pory :)

Edytowane przez marecek
coś się za dużo razy pododawało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności