tomash306 Zgłoś #21 Napisano 29 Kwietnia 2009 marecek dzięki ze chociarz próbujesz. jeszcze jedno zauwazyłem ze zawory czasami zaklepią jak naprzykład na drugim lub trzecim biegu przyspieszam czy to moze miedz cos wspulnego z tym problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #22 Napisano 21 Czerwca 2009 Witajcie ponownie:) Mój problem opisany w pierwszej części postu nadal występuje, ale wychodzi na to że tym razem nakreśla się to zdecydowanie wyraźniej. Logi z Vaga: 6 Faults Found: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-10 - - - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-10 - - - Intermittent 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 35-10 - - - Intermittent 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 35-10 - - - Intermittent 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High P0113 - 35-10 - - - Intermittent 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Na dodatek teraz wyraźnie widać że to niby puchnięcie intercoolera to nic innego jak turbo przestaje ladować. Jak się silnik zgrzeje to: np. ciśnienie zadane 1600, a turbo daje 1240..., po czym jak się przestudzi,to znów ładuje książkowo. Czy to jest obiaw padającej turbiny, czy może ma to związek z inną usterką?? Dodam że ta niemoc pojawia się coraz częściej, tak więc coś siię sypie coraz bardziej. Wyczytałem że powyższe błędy mogą być lawinową reakcją blędu 01039, jak myślicie czy od tego czujnika zaczynać?? Błąd 16395, jest tu raczej nie istotny bo chyba wynika z padającej pompy oleju (powyżej 4000 zapala się kontrolka zbyt niskiego ciśnienia oleju), ale ten temat załatwiam w najbliższy wtorek tak więc zobaczymy... będe wdzięczny za wszelkie sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #23 Napisano 21 Czerwca 2009 Błąd 16395, jest tu raczej nie istotny bo chyba wynika z padającej pompy oleju (powyżej 4000 zapala się kontrolka zbyt niskiego ciśnienia oleju), ale ten temat załatwiam w najbliższy wtorek tak więc zobaczymy... witam mialem ten sam blad i ja mam do wymiany napinacz narazie blad skasowalem i zobacze czy sie pojawi jeszcze raz.a kontrolka od cisnienia oleju nigdy mi sie nie zapala... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #24 Napisano 23 Czerwca 2009 Wybaczcie podbijanie tematu. Może ktoś zorientowany wypowie się na powyższy temat, głównie chodzi mi o to jak się zachowuje turbina której żywot zbliża się ku końcowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #25 Napisano 23 Czerwca 2009 np. ciśnienie zadane 1600, a turbo daje 1240..., po czym jak się przestudzi,to znów ładuje książkowo. Czy to jest obiaw padającej turbiny, czy może ma to związek z inną usterką?? to objaw tzw. "trybu awaryjnego" - dawka paliwa odcięta na tyle, żeby turbina nie była w stanie "dmuchać". Zanim wymienisz pompę oleju, sprawdź ssaka (zdjąć miskę i przeczyścić ssak w benzynie to tańsza opcja niż wymieniać pompę). Padająca turbina będzie wstawać "później" niż seryjna i dmuchać mniej w górnych zakresach obrotów - tyle w temacie. Poza tym zauważysz ubytek oleju... natomiast to: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too LeanP1128 - 35-10 - - - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-10 - - - Intermittent pasuje jak ulał do tego nieszczęsnego przepływomierza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #26 Napisano 23 Czerwca 2009 to objaw tzw. "trybu awaryjnego" - dawka paliwa odcięta na tyle, żeby turbina nie była w stanie "dmuchać". ale czy po chwili komp sam wychodzi z trubu awaryjnego?? Da się to gdzieś w Vag'u sprawdzić?? pasuje jak ulał do tego nieszczęsnego przepływomierza... a co sądzisz o błedach 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High P0113 - 35-10 - - - Intermittent 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent ktoś mi sugerował że to uwalony czujnik temp. i porcja paliwa idzie tak jak dla silnika zimnego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #27 Napisano 23 Czerwca 2009 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too HighP0113 - 35-10 - - - Intermittent sprawdź jaką temperaturę masz w dolocie (strzelam, że 127 skoro signal too high). Odepnij wtyczkę, sprawdź czy przewód jest cały... czujnik znajduje się na kolektorze ssącym (od spodu), od strony grodzi silnika - może ktoś pokaże fotę z etki... 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent skasuj i sprawdź czy błąd nadal występuje. Jeśli tak - to wymieniaj... ale czy po chwili komp sam wychodzi z trubu awaryjnego?? Da się to gdzieś w Vag'u sprawdzić?? sprawdzisz - na kompie będzie błąd. Albo pochodzący od przeładowania, albo w związku z fatalnym składem mieszanki, albo przez czujnik stukowy... Jak skasujesz błąd, to znów przez chwilę (do wystąpienia kolejnego błędu) będziesz miał doładowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #28 Napisano 23 Czerwca 2009 sprawdź jaką temperaturę masz w dolocie (strzelam, że 127 skoro signal too high). Odepnij wtyczkę, sprawdź czy przewód jest cały... właśnie jest w normie pomiędzy 40-60st, wtyczke sprawdzę. skasuj i sprawdź czy błąd nadal występuje. Jeśli tak - to wymieniaj... sprawdzałem, wywala w ciągu 1min od uruchomienia silnika, więc nie rozumiem czemu błąd jest jako sporadyczny- ale wymienie. sprawdzisz - na kompie będzie błąd. Albo pochodzący od przeładowania, albo w związku z fatalnym składem mieszanki, albo przez czujnik stukowy... Jak skasujesz błąd, to znów przez chwilę (do wystąpienia kolejnego błędu) będziesz miał doładowanie. właśnie z tym doładowaniem to jest różnie, nawet jak wykasuje błedy to turbo jest kapryśne Dziś wracając z pracy zapalił się "check engine", przed chwilą zczytałem logi i żaden błąd nie wyskoczył poza tą kolekcją co powyżej. Żeby tego było mało to jakiś szatan w niego wstąpił, czyżby znów dlatego że zrobiło się chłodniej??. Co do tej pompy oleju to obawiam się że czyszczenie smoka nie wystarczy. Ja ją poprostu słyszę jak rzęzi, ale oczywiście poprosze mechanika żeby sprawdził smok, w sumie to jedna robota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #29 Napisano 3 Lipca 2009 Słuchajcie, mój passat stoi drugi tydzień w serwisie i nie wiedzą co jest, VAG nie wykazuje żadnych błędów poza uszkodzonym, wariatorem od zmiennych faz. Ktoś mi powie o co chodzi?? Dlaczego VAG programowy wysypuje całą litanię błędów a u Rowińskiego w ASO tego nie widzą?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #30 Napisano 4 Lipca 2009 Witajcie, odebrałem dziś swojego paska z serwisu. Życie do niego wróciło . Została wymieniona pompa oleju i wariator faz rozrządu. Wszystkie powyższe błedy były generowane lawinowo poprzez zacinający się przestawiacz. I teraz ciekawostka prosto z ASO VW. Dlaczego Vag programowy pokazywał mase błędów a sprzętowy tylko błąd faz rozrządu? Otóż każdy błąd ma datę i godzinę powstania, mało tego - komputer dodaje znaczniki do błędów, na podstawie tych znaczników jest wstanie ocenić który element jest odpowiedzialny za powstanie reszty błedów (nazywają to fuzzy logic). Tak więc nasz VAG programowy listuje błędy jak leci, za to hardware-VAG widzi te znaczniki i wywala tylko błąd elementu który prawdopodobnie sprawia problemy. komputer sam przeprowadza analizę być może na podstawie bazy którą ma wgraną, ale tego inżynier nie wiedział na 100%Oczywiście po wyłączeniu filtrów było widać błędy które zbijają z tropu. W moim przypadku trafnie padło na przestawiacz. Stary miał ukruszone gniazdo szklanki, dlatego sie zacinał i nie dostawał odpowiedniego ciśnienia oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #31 Napisano 6 Lipca 2009 (edytowane) Witajcie, bryka śmiga jak marzenie...ale tylko czasem. Wychodzi na to że ktośmi kitów nawciskał z tym fuzzy logic i przewidywaniem komputera... znajomy się uśmiał jak mu powiedziałem jak mnie obsłużyli w ASO. Ale do rzeczy. Nadal jest problem z załączaniem się turbo, ale rzadko. Większym problemem jest to że podczas puszczania gazu samochód lepiej przyspiesza:eek:. Tak wiem temat był wielokrotnie poruszany. Auto zachowuje się tak jak by było zalewane, lub zbyt zubożone w paliwo. Wg. zaleceń forumowiczów sprawdziłem przepływkę i wygląda to tak ja poniżej Nie chcę nic sugerować bo chyba się domyślam o co chodzi więc proszę o postawienie diagnozy:) Dodam że ciśnienie doładowania pokrywa się z zadanym w całym zakresie obr. Idle speed Air Mass In 740-920 rpm 2.0-4.5 g/s /min g/s 1640 1.11.1967 1880 23.36 2520 42.47 3440 58.97 4360 74.53 5200 85.92 5840 88.94 Edytowane 6 Lipca 2009 przez kiokio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #32 Napisano 7 Lipca 2009 Witam! Według mnie masz padnięty przepływomierz, powinien pokazywać około 120 g/s przy 5000, a Ty masz ~80 g/s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #33 Napisano 7 Lipca 2009 Wychodzi na to że ktośmi kitów nawciskał z tym fuzzy logic i przewidywaniem komputera... znajomy się uśmiał jak mu powiedziałem jak mnie obsłużyli w ASO. Ale do rzeczy. jak ja bym to skomentował wczoraj, to byś się pewnie obraził i nie wchodził tutaj więcej na forum... hasło przepływomierz pada w tym temacie 10 razy. Jeśli nie chcesz od razu wymieniać na nowy, to mogłeś wczoraj podjechać na spota i podmienić na próbę z kimś, kto ma sprawną przepływkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #34 Napisano 7 Lipca 2009 jak ja bym to skomentował wczoraj, to byś się pewnie obraził i nie wchodził tutaj więcej na forum... hasło przepływomierz pada w tym temacie 10 razy. Jeśli nie chcesz od razu wymieniać na nowy, to mogłeś wczoraj podjechać na spota i podmienić na próbę z kimś, kto ma sprawną przepływkę... Marecek nie jestem z takich co się krzyków boją. Sam piszesz na forum żeby sprawdzić najpierw wszystko a potem wymieniać, nie odwrotnie. sam sobie sprawdziłem przepływke, sam doszedłem do tego że wskazania są nieprawidłowe (wg wzoru 0.8xHP) porównując z innymi logami. Do ASO odstawiłem bo ewidentnie mialem do wymiany przestawiacz faz rozrządu (wysypały się z niego części). Wiem że sugerowałeś przepływkę kilka postów wyżej i za to kliknę Ci "pomógł" poza tym bardzo dziękuję wam a przedewszystkim Mareckowi za pomoc . No i przytoczę log z VAGa 1 Fault Found: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - teraz tylko ten błąd wyskakuje, po pojawieniu się turbo przestaje ladować, po skasowaniu auto ożywa lecz przez pierwsze 5-10km chyba się adaptuje bo dławi się i po odjęciu gazu lepiej przyspiesza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #35 Napisano 9 Lipca 2009 Przepływomierz wymieniony na nowy oryginał Bosch - niestety nadal jest to samo. ciśnienie w układzie wydechowym zmierzone i jest w normie więc katalizator jest drożny. Jakies pomysły??:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leone Zgłoś #36 Napisano 9 Lipca 2009 Czy kolega mógłby napisać ile zapłacił za ten przepływomierz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #37 Napisano 9 Lipca 2009 Nie zapłaciłem jeszcze, umówiłem się że jeżdzę z nim na testy, jak było by wszystko ok to 680netto, ale ja wymieniam w ASO VW, wiem że na allegro można kupić za 400pln podobno też orginał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #38 Napisano 10 Lipca 2009 (wg wzoru 0.8xHP) nie ma czegoś takiego urban legend - nic więcej No i przytoczę log z VAGa1 Fault Found: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - to kolejnym podejrzanym będzie pompa paliwa - dziś kolega Tomasz opisuje podobny przypadek na forum z błedem 17536... Skoro znalazłeś mechanika, który zmierzył ciśnienie spalin, to pewnie bankowo będzie miał też manometr do mierzenia ciśnenia paliwa... (tylko pod obciążeniem - w trakcie jazdy, a nie przy przegazówkach na luzie!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiokio Zgłoś #39 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) nie ma czegoś takiego urban legend - nic więcej wiem że akurat w przypadku AWT pokrywa się z prawdą. Cholera pudło- pompę wymieniałem ok 2miesięcy temu. Naprawdę brak mi już pomysłów:confused: W tym samochodzie zostało wymienione chyba wszystko, a jak nie to zostalo sprawdzone. Przepływomierz był trafiony - zanirzał wartości ale widocznie nie miało to większego znaczenia skoro na nowym jest dokładnie to samo, nawet mam wrażenie że przy nowej przepływce bład pojawia się szybciej A co własciwie oznacza BANK1, ktos pisał że to chodzi o 1 cylinder, z kolei w innym poście znalazłem że BANK1 to cały układ badający skład mieszanki (lambda itp.)?? Edytowane 10 Lipca 2009 przez kiokio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #40 Napisano 10 Lipca 2009 (edytowane) ile masz km przejechane, skoro wymieniałeś pompę? Jaki był powód wymiany i jakie były poprzednie objawy (czy takie same?)? Czy to, że ją już wymieniłeś sprawi, że nie przeprowadzisz tego prostego testu pod obciążeniem? BANK1 = cały rząd wtryskiwaczy mierzonych przez jedną sondę. Niektóre silniki mają po dwie głowice, po dwa kolektory wydechowe, a więc i podwójne układy pomiarowe - wtedy masz BANK1 i BANK2 Kurcze, tam na prawdę nie ma żadnej filozofii, co by Ci pomóc... silnik dostaje paliwo, więc pompuje spaliny o ile tylko nie wystąpi erro - wtedy szlag trafia dawkę paliwa i do przepustnicy ląduje sygnał o tym, żeby jej nie otwierać za szeroko. Jeśli skasujesz błąd to silnik powinien pochodzić przez chwilę jak rakieta do chwili wystąpienia nowego błędu jeśli tak się dzieje, to nie są to problemy z pompą tylko z którymś z czujników. A jeśli po usunięciu "checka" nadal się wlecze, to znaczy że masz jakiś inny problem - paliwo, wtryski, przepływomierz... po drodze nic innego nie ma. Turbo nie dmucha bo po prostu nie ma czym (odcięta dawka paliwa). ---------- Post added at 01:45 ---------- Previous post was at 01:37 ---------- wiem że akurat w przypadku AWT pokrywa się z prawdą. pod kilkoma warunkami: 0. że mówimy "przy 5000obr/min", bo już dla 5500 albo 6000 to nie będzie prawdą a jak wiadomo wykres mocy w seryjnym 1.8T jest płaski od 5 do 6.5/kRPM. Wtedy faktycznie jest to 0.8 x 150, czyli 120. Ale to nie jest żadna zależność, czy wzór - po prostu ktoś zauważył, że 120g/s przy 5000obr/min to 80% mocy maksymalnej dla tego silnika 1. nie dłubany program 2. turbina w ogóle coś dmucha... jeśli masz odciętą dawkę paliwa, to turbo nic nie dmuchnie i nie jesteś w stanie ocenić czy przepływka jest sprawna czy akurat turbo niedomaga. Tak sobie jeszcze coś przeczytałem, bo tylko ja się chyba interesuje tym tematem - wpadnij po prostu do mnie w tygodniu 20-24 to zrobimy porządne logowanie i może jakieś sensowne wnioski wyciągniemy razem. Napisałeś, że porządnie dmucha - tzn. ile? Może masz niesprawny MAP sensor (albo nieszczelny w miejscu, w którym czujnik ciśnienia jest przyklejony do IC) - wtedy by zaniżał wartości ciśnienia i nie zgłaszał błędu, chociaż faktycznie ciśneinie byłoby za kazdym razem wyższe - nie wiem - wróżę z kart już każdy pomysł może pomóc trafić, nie? Czasem szukając jednej rzeczy zaczynasz drążyć temat, a wpadasz przypadkiem na coś zupełnie innego, bo akurat spojrzałeś na problem z zupełnie innej strony niż do tej pory Edytowane 10 Lipca 2009 przez marecek coś się za dużo razy pododawało ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach