stefan_1982 Zgłoś #501 Napisano 31 Marca 2011 Witam Z powyższych wpisów można wywnioskować, ze w niektórych paskach, silnik diesla oleju nie bierze wcale, a w niektórych ilości 0,5-1l.(okres wod wymiany do wymiany). Ja do swojego paska leję Castrol Turbo diesel 5w 40 i musze dolać jakieś 0,5 l w ciagu całego okresu (15 tys. km) jednak zauważyłem, że jesli jeżdzę na wyższych obrotach, bardziej dynamicznie, a właściwie na trasach powyżej 140km/h to zużycie wzrasta. Dodam, że podobna sytuację miałem w pasku ojca 1997 r. Zastanawia mnie skad ten wyciek i czy dla silników disla jest to normalnme, czy da się go uniknąć. Jeśli tak to jakie sa tego koszty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #502 Napisano 31 Marca 2011 Przy większych prędkościach i dłuższych jazdach z "większą" prędkością może powodować większe branie oleju np. przez turbinę... Na własnym przykładzie... Passat 1Z...gdy jadę w trasę 300 km, w tym ok. 200 km non stop jazda z prędkością 110 km/h to po 600 km widać, że poziom oleju zmniejszył się... Ostatnio jeżdżę "na miejscu", tak 2.000 obrotów i zrobiłem 700 km - bez dolewek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atish Zgłoś #503 Napisano 31 Marca 2011 (edytowane) Chcę wymieć u siebie olej, zdecydowany jestem na Motula tylko, ze 5w30 jest kilka rodzai MOTUL SPECYFIC, X-CLEAN+, ECO-CLEAN, ECO-NERGY i X-MAX..... Czym się różnią te oleje? No i co ważne, ile litrów musze mieć na wymianę w moim Pasku? Edytowane 31 Marca 2011 przez atish Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bart_ Zgłoś #504 Napisano 6 Kwietnia 2011 Przeczytałem cały ten wątek i mam tak namieszane w głowie, że masakra. Mam passata z silniczkiem AVF z 2002 roku. W tej chwili jest zalany Castrolem 5w30 jednak w związku z wymianą turbo na BRD będę wymianiał olej i teraz pojawia się pytanie jaki biorąc pod uwagę, że autko przejechało już podejrzewam ok 250-300 tys km. Czy powinienem wymienić na Castrol Edge 5w30 nadal czy Turbo Diesel Castrol Edge 5w40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #505 Napisano 6 Kwietnia 2011 Przeczytałem cały ten wątek i mam tak namieszane w głowie, że masakra.Mam passata z silniczkiem AVF z 2002 roku. W tej chwili jest zalany Castrolem 5w30 jednak w związku z wymianą turbo na BRD będę wymianiał olej i teraz pojawia się pytanie jaki biorąc pod uwagę, że autko przejechało już podejrzewam ok 250-300 tys km. Czy powinienem wymienić na Castrol Edge 5w30 nadal czy Turbo Diesel Castrol Edge 5w40? oby dwa oleje są ok tylko muszą spełniać normę dla pompek a skoro zmieniłeś turbo to zmień na Turbo Diesel Castrol Edge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #506 Napisano 6 Kwietnia 2011 Czy powinienem wymienić na Castrol Edge 5w30 nadal czy Turbo Diesel Castrol Edge 5w40? jeżeli chcesz zmieniać z castrola 5W30 na 5W40 to praktycznie zadna zmiana zostań przy 5W30 jest lepszym olejem a że masz przebieg 250 czy 300 tyś to nic nie znaczy jak kondycja silnika jest ok,więc nie ma sensu zmieniać , a ze wymieniłes turbo to nie znaczy ze trzeba zmieniac od razu olej ale tak jak mówie 5W30 jest bardzo dobrym olejem i przy nim zostań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin1111 Zgłoś #507 Napisano 6 Kwietnia 2011 Na olej do TDI PD należy zwrócić szczególną uwagę ponieważ silnik ten potrzebuje specjalnego oleju spełniającego przynajmniej normę VW 505.01. Dużo olejów spełnia normę VW 505.00 ale to zupełnie coś innego. Przykład Castrol Magnatec Diesel 5W 40 - Nie spełnia normy VW 505.01 Castrol Edge Diesel 5W 40 - Spełnia normę VW 505.01 Jeśli silnik z pompowrtyskiwaczami będzie zalany niewłaściwym olejem to dojdzie do zniszczenia pompowrtysków. Dzieje się tak dlatego że pompowtryski pracują pod bardzo dużum ciśnieniem którego nie wytrzymują oleje nie spełniające normy 505.01. W efekcie pompowtryski pracują na sucho i wtedy dochodzi do ich szybkiego zużycia i w efekcie uszkodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #508 Napisano 6 Kwietnia 2011 Dzieje się tak dlatego że pompowtryski pracują pod bardzo dużum ciśnieniem którego nie wytrzymują oleje nie spełniające normy 505.01. W efekcie pompowtryski pracują na sucho i wtedy dochodzi do ich szybkiego zużycia i w efekcie uszkodzenia. jakim dużym ciśnieniem,o czym ty piszesz przeciesz pompowtrysk nie spręża oleju silnikowego co ty piszesz , jaka praca na sucho widze że tyle wiesz co nic ,poczytaj najpierw na jakiej zasadzie działa pompowtrysk dopiero komuś radz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bart_ Zgłoś #509 Napisano 7 Kwietnia 2011 (edytowane) Dzięki panowie. Będę robił Logi w weekend jak dobrze pójdzie i będę wiedział w jakim stanie jest maszynownia. Turbo będzie zmieniane mniej więcej za tydzień ze zmianą oleju. Edytowane 7 Kwietnia 2011 przez Bart_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujcik Zgłoś #510 Napisano 10 Kwietnia 2011 ja wlewam do swojego Castrola Edge 0w30 i naprawde jestem zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinradom Zgłoś #511 Napisano 12 Kwietnia 2011 Nie zgadzam się z tobą że oleje wytwarzane w kraju są kiepskiej jakści. Chyba miałeś braki w pracy dyplomowej. Nawet sobie nie zdajesz chyba sprawy gdzie renomowane marki olejów są produkowane i na jakich warunkach. Wiem coś o tym bo pracuje w firmie produkującej oleje. skoro pracujesz w firmie produkującej oleje to zapewne wiesz, że olej to baza plus zestaw dodatków. bazy rzeczywiście mogą być bardzo do siebie zbliżone, jednak o jakości olejów decyduje to co do bazy jest dodawane w formie pakietu dodatków. jeśli możesz to napisz na jakim stanowisku pracujesz. pozdrawiam p.s. co do chemii typu proszki, płyny itd to bodajże wczoraj w radiowej trójce usłyszałem informację, że producenci przyznają się do różnicowania poszczególnych rynków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kerat96 Zgłoś #512 Napisano 13 Kwietnia 2011 JA leje castrol edge turbo diesel 5w40 i też nie narzekam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinradom Zgłoś #513 Napisano 14 Kwietnia 2011 dziś w wiadomościach w TVP1 podana została informacje, że wiele produktów przeznaczonych na rynki europy wschodniej ma inny skład od tych produkowanych na rynki zachodnie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulkowsky Zgłoś #514 Napisano 24 Kwietnia 2011 Ja zalewam MOTUL SPECYFIC 5W40 i to jest najlepszy olej do PD posiada aprobate VW wiec chyba wiecej nie trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caladan_brood Zgłoś #515 Napisano 24 Kwietnia 2011 Do tdi pd polecam motul specyfic vw 505.01, lub 504,00 do silników z dpf. Oleje do pd, mają zwiększoną odporność na nacisk, jaki wywiera dźwigienka popychająca popmpowtrysk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulkowsky Zgłoś #516 Napisano 25 Kwietnia 2011 OK to może ktoś podsumuje jaki olej jest Najlepszy do PD bo z tego tematu nic nie wiadomo każdy chwali się co nalał ale nikt nie mówi czy dobrze zrobił może jakiś fachowiec/mechanik uściśli temat tak abyśmy uzyskali ostateczną odpowiedź Pozdrawiam Konrad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #517 Napisano 26 Kwietnia 2011 OK to może ktoś podsumuje jaki olej jest Najlepszy do PD Za 15000 km zdam relację dotycząca oleju VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W-40. Dziś taki zalałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #518 Napisano 26 Kwietnia 2011 OK to może ktoś podsumuje jaki olej jest Najlepszy do PD bo z tego tematu nic nie wiadomo każdy chwali się co nalał ale nikt nie mówi czy dobrze zrobił może jakiś fachowiec/mechanik uściśli temat tak abyśmy uzyskali ostateczną odpowiedź Pozdrawiam Konrad Na podstawie tych informacji oraz opinii sami wyciągnijcie wnioski i dokonajcie wyboru. Nikt chyba nie ma w domu laboratorium i nie testuje sobie olejów na potrzeby forumowiczów. Nie uzyskasz tu jednoznacznej odpowiedzi, który olej jest najlepszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #519 Napisano 27 Kwietnia 2011 Nie uzyskasz tu jednoznacznej odpowiedzi, który olej jest najlepszy. Co najwyżej np. informacje jaki olej utrzymuje niższą temperaturę... spotkałem się z info iż na "w trasie" Motul trzyma niższą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #520 Napisano 13 Maja 2011 koledzy kupiłem olej mobil super 2000 x1 10w40 super premium czy to jest półsyntetyk??? gość w sklepie mówi że tak tylko nazwe zmienili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach