Gość Maro1987 Zgłoś #1 Napisano 10 Kwietnia 2009 Witam, Niedawno kupiłem Passata B5 FL w combi. Sprzedający mówił mi o dziwnym dzwięku który starał się zlokalizować przez 4 lata i nic. teraz jako nowy użytkownik auta sam muszę uporać się z tym problemem, a mianowicie: -dzwięk dochodzi od strony pasażera -prawie na pewno dotyczy któregoś z kół - jest to dzwięk równomierny, czysty nie metaliczny - zależny jest od prędkości samochodu, tzn im szybciej jadę tym częstotliwość dzwięku jest większa - wydaje mi się też , żę głośność nasila się przy hamowaniu, przyspieszaniu i skręcaniu (lecz nie mam pewności - moga to być moje przypuszczenia) Więc tak rozkreciłem obydwa koła od strony pasażera, klocki z przodu są nowe tylnie ok; tarcze wyglądają dobrze brak jakichkolwiek rys itp( ale nie bardzo się na tym znam) , co do łożyska to poprzedni właściciel mysłał że to to ale mechanik stwierdził że łożysko jest ok a pozatym wydawało bardziej odgłos stukania (metaliczny dzwięk) niż ten tak jakby "buczenie" Czy ktoś przypuszcza co to może być? Będe wdzięczny za każdą diagnozę i pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArekP Zgłoś #2 Napisano 10 Kwietnia 2009 Może to wahacz. Ja u siebie miałem taką sytuację, że np przy delikatnym hamowaniu z większych prędkości słychąc było stukanie (na początku myślałem że amortyzator), tudzież typowe stukanie na przejeździe kolejowym, i z czasem coraz częściej się to odzywało (na zakrętach też). W końcu padł werdykt - dolny tylny wahacz. Po wymianie, cisza. Pozdrawiam i życzę powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #3 Napisano 10 Kwietnia 2009 elo.. wiem że to wróżenie z fusów ale spróbuj: 1, zmienić koła?? np. z prawej na lewą... 2, sprawdź przegub (sprawdź osłonę przegubu) 3, sprawdź klocki i tarcze (czy tarcze nie są krzywe) czy kierownica Ci "bije"?? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Maro1987 Zgłoś #4 Napisano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) No więc tak jeśli chodzi o diagnozę Arka to raczej odpada dlatego że po pierwsze odgłos ten słyszalny jest nawet na równej jak stolnica drodze, i jak mowiłem to nie jest żadne stukanie czy brzęczenie, ale raczej "wycie, wirowanie" o czystym dźwięku i co najważniejsze regularne jak obrót koła:/ Co do odpowiedzi Jaroda to jeśli chodzi o koła to problem ten jest ok ponad 4 lat z tego co mówił były właściciel. poza tym ost. jeździłem na zimowych i zmieniłem na letnie dalej to samo(sądze że w ciągu tych 4 lat opony były wymieniane przynajmniej raz) Klocki są nowiutkie (jest to udokumentowane) na tarczach nie widać rys ale czy są równe? Cieżko powiedziec (kolega właśnie taką diagnozę postawił, tzn "gwałtowne hamowanie i przepalenie tarczy w jednym miejscu co mogło spowodować jej zmianę kształtu" Czy to wogóle możliwe?! Jeśli tak to co można z tym zrobić, oczywiście poza zakupe nowej, może przetoczenie na tokarce? Jeśli chodzi o przegub był wymieniany pod koniec 2008 tydzień temu przy wymianie koł na letnie zauważyłem pękniecie na osłonie która natychmiast wymieniłem wieć razcej chyba też odpada:( aha kierownica nie bije... Nie mam więcej pomysłów Licze w dalszym ciągu na pomoc Edytowane 10 Kwietnia 2009 przez Maro1987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArekP Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2009 Ciezko Cie nieco zrozumiec czy to w koncu stukanie czy buczenie;) Własnie wycie i tzw. wirowanie wskazywałoby na lozysko, ale skoro mechanik twierdzi ze to nie to (a najlepiej jeszcze to sprawdzic stetoskopem), to po prostu moze masz felge krzywa? Szczególnie ze piszesz iz efekt zwiazany jest z predkoscia samochodu, a wiec elementem wirujacym. Co do krzywej tarczy... wplyw wysokiej temperatury na pewno ma wplyw na odksztalcenie materialu wiec warto abys sie jej przyjrzal. A osobiscie, ja dałbym sobie spokoj z toczeniem. Nie wiem co prawda ile tarcze kosztuja (a pewnie najtańsze nie są), ale moim zdaniem jesli rzeczywiscie byla "przygrzana" to niestety juz zapewne nie wykazuje ona swoich pierwotnych wlasciwosci a po drugie jest to element wirujacy i nawet niewielkie odchyły mogą bardzo negatywnie (moze wlasnie tak jak teraz) wplywac na prowadzenie samochodu. Daj znac jak uda Ci sie uporac z problemem;) Życze Ci powodzenia i pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2009 A moze to wirnik turbiny? u mnie jest cos podobnego jak dodaje gazu. Jak przedkość jest stała to jest cichutko. W moim przypadku to na 90% turbina wysiada. Bo dziwny dzwiek jest tylko w pewnym zakresie obrotowym i tylko jak silnik jest najbardziej obciazony (1300-2000obr/min_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach