Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

to powiedz jak to zrobiles bo juz druga osoba mowi ze zrobila sama.

albo podaj linka do watku z instrukcja

Jeżeli chcesz mieć dobre pole manewru to ściągasz zderzak (nie jest to trudna operacja ;)) i lampy masz już na widelcu; odkręcasz lampy i wymieniasz sobie żarniki; jeżeli ktoś zna metodę bez ściągania zderzak proszę, aby się nią podzielił...

 

64239970.jpg

 

29276846.jpg

 

95885598.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michal profi odpowiedz, thx a lot

SOG poszedl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja zauważyłem coś dziwnego.jeden xenon sie zaczą wypalać i świecił na różowo a teraz znowu świeci na prawie normalny kolor (może troche bardziej wpada w niebieski) :) nowe żarniki juz kupione i w najbliższych dniach wymiana (po 3 latach od nowosci te same żarniki siedziały i to jeżdżone w trybie skandynawskim, więc każde włączenie zapłonu=właczenie świateł mijania)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal profi odpowiedz, thx a lot

I jeszcze jedna uwaga; aby dostać się do nakrętek nr 4 to trzeba odchylić lub zdjąć przednie nadkole... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to powiedz jak to zrobiles bo juz druga osoba mowi ze zrobila sama.

albo podaj linka do watku z instrukcja

 

Odkręcasz wszystkie śrubki od zderzaka na górze, później na dole (Michał2008 wkleił rysunek). Pod tablicą rejestracyjną są jeszcze dwie. Ja odkręciłem też nadkola (łatwiejszy dostęp). Możesz sprawdzić delikatnie ruszając zderzakiem czy jeszcze gdzieś nie trzyma (wzdłuż poziomej linii błotnika i zderzaka są zatrzaski).

Zostały tylko nakrętki łączące zderzak z błotnikami. Najlepiej użyć nasadowej dziesiątki z przegubową przedłużką. Żeby je odkręcić trzeba odchylić nadkole i namacać nakrętkę. Z prawej strony jest trochę gorzej bo przeszkadza zbiorniczek od spryskiwaczy.

Po odkręceniu wszystkiego zderzak powinien wyjść przy delikatnym szarpnięciu.

Śruby od lamp będą już dostępne. Później tylko plug and play.

47400420.th.jpg

80429930.jpg

 

80429930.jpg

47400420.jpgNakrętki z prawej.

78179602.jpg

88062636.jpg47400420.jpg

 

Nakrętki z lewej.

77778029.jpg

48576468.jpg78179602.jpg

 

Śruby od reflektora.

 

88062636.jpg

 

77778029.jpg

 

 

48576468.jpg

 

 

92513983.jpg

92513983.jpg

Edytowane przez emdżi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarniki zakupione i zamontowane przez mechanika bo sam nie miałem czasu

 

mchanik mówił z 2 osoby meczyły sie 2 godz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile skasowal mechanik??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem zarniki sam nie jest tak zle

o niebo lepiej widac wogóle inne swiatło

tylko mam wrazenie ze po srodku jednej i drugiej lampy na jezdni widac delikatne zaciemnienie czy ma ktos cos takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat z pokrewnym problemem.

 

Dziś wieczorem zauważyłem, że na takich krótkich, mocnych wybojach prawy ksenon tak jakby drgał. Dotyczy to tylko sytuacji, gdy wjechałem właśnie w taką dziurę, jak opisałem powyżej. Czyli takie typowe zimowe wyrwy w jezdni, które są za małe, żeby urwać koło. ;)

 

Po drgnięciu nic się nie zmienia. Lampa świeci na taką samą odległość, jak wcześniej, ale chyba mimo wszystko nie powinno być takiej sytuacji.

Gdy włączam światła, to ustawiają się one prawidłowo, czyli góra-dół, lewo-prawo, więc silniczki działają bez zarzutu.

 

Czy to wina jakiegoś luzu na silniczku/sprężynce trzymającej soczewkę prosto, czy może samego systemu samopoziomującego? W razie czego da się to jakoś rozebrać, zdiagnozować i wymienić, czy od razu cała lampa musi być nowa?

 

 

Spotkaliście się z czymś takim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to wina jakiegoś luzu na silniczku/sprężynce trzymającej soczewkę prosto, czy może samego systemu samopoziomującego? W razie czego da się to jakoś rozebrać, zdiagnozować i wymienić, czy od razu cała lampa musi być nowa?

 

 

Spotkaliście się z czymś takim?

Normalna sprawa jak pokonujesz jakieś krzywizny drogi do system samo poziomowania (zlokalizowany i dający sygnały z wahaczy) dostosowuje wysokość światła do aktualnego położenia auta, tak samo jak teściową wsadzisz do bagażnika to reflektory dostosują się do tej sytuacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, wiem na jakiej zasadzie działa system samopoziomujący. :) Problem jest w tym, że lampa na mocnych wybojach potrafi drgnąć tak, że to widać. To nie jest kwestia samoczynnego obniżenia się snopu świecenia, ponieważ na wybojach system nie zdąży nawet zareagować.

 

Poza tym, o ile mi wiadomo, system samopoziomujący zlokalizowany jest w tylnym zawieszeniu, a problem objawia się głównie po najechaniu przednim kołem na wybój/dziurę. Teoretycznie wskazywałoby to na jakiś problem z lampą, ale nie znam się na tym aż tak, żeby samemu to wiedzieć, a Passata mam dopiero od półtorej doby. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok u mnie na wybojach w nocy skaczą jak piłeczki coś pięknego... Jeden czujnik (oczywiście jeżeli mowa o ori bixenonach) jest tez na jednym z przednich wahaczy :) pozdrawiam.

Edytowane przez Michał2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli wygląda na to, że jest ok. ;) Wybacz, nie zrozumiałem Twojej poprzedniej wypowiedzi i po prostu myślałem, że to Ty mnie z kolei nie zrozumiałeś. :D;)

 

Swoją drogą - nie wiedziałem, że czujnik jest też na przednim wahaczu. :) A ksenony mam oryginalne, podobnie, jak resztę samochodu. :P;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak samo jak teściową wsadzisz do bagażnika to reflektory dostosują się do tej sytuacji...

i oswietlaja drogę do jej domu czyli n aksiezyc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

80 zł

 

---------- Post added at 10:39 ---------- Previous post was at 10:38 ----------

 

ile skasowal mechanik??

 

80 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o ile mi wiadomo, system samopoziomujący zlokalizowany jest w tylnym zawieszeniu
Jeden czujnik (oczywiście jeżeli mowa o ori bixenonach) jest tez na jednym z przednich wahaczy pozdrawiam.
Swoją drogą - nie wiedziałem, że czujnik jest też na przednim wahaczu.

czujnik przód - nr 1; czujnik tył - nr 15 ;)

 

11123077.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh u mnie zwykła wymiana żarników skończyła się padnięciem przetwornicy :( i samochód uziemoniony przynajmniej do jutra albo nawet poniedziałku :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ehh u mnie zwykła wymiana żarników skończyła się padnięciem przetwornicy i samochód uziemoniony przynajmniej do jutra albo nawet poniedziałku

 

Weź mnie nie strasz. :P Ja za jakiś czas też będę wymieniał żarniki i nie chciałbym nadprogramowych wydatków. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie do tych co ostatnio wymieniali zarniki

mam wrazenie ze jeden żarnik rózni sie kolorem swiecenia od drugiego

moze to nie jest duza roznica ale jak sie przyjrze to widac

tez tak macie? czy moze to sie wypali?

Edytowane przez wojtekus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy moze to sie wypali?

 

ale po co gdybać?pewnego dnia zaświeci na różowo albo wcale i będziesz wiedział, że juz czas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności