rm23 Zgłoś #1 Napisano 26 Marca 2009 Witam ! Wrocilem dzis z przegladu (w Anglii) okazalo sie ze jest lekko uszkodzony lewy przewod tzn. werzyk gumowy ktory laczy zacisk hamulcowy z calym systemem zalaczam zdjecie zeby bylo wiadomo co i jak o ktora rzecz mi chodzi. i tu moja prosba czy ktos ma jakies sugestie jak to ustrojstwo wymienic na co zwrocic uwage zeby czegos nie skopcic? trzeba zlewac caly plyn hamulcowy czy nie? mozna spokojnie odkrecic ta rurke i zakrecic nowa i po prostu odpowietrzac hamulce? jak tkos to wymienial prosze o rade moze jakies zdjecia ktos ma? dziekuje wszystkim i pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #2 Napisano 26 Marca 2009 mój 2 lata temu MOT-u nie przeszedł z powodu gumowego węża hamulcowego z jednej strony (dużo mnie kosztowała wymian) a w zeszłym roku z drugiej strony - bo wąż był sparciały. Był to wąż dochodzący do zacisku. odkręciłem, zatkałem lecący płyn, wymieniłem podłanczając najpierw od strony z której dochodzi płyn (troche płynu mi uciekło) i potem do zacisku. po 30 minutach pojechałem na re-test i na rolkach wszystko było dobrze. Nie miałem nikogo do pomocy żeby odpowietrzyć ale wszystko było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 26 Marca 2009 Wymień tak, jak kolega wyżej napisał, i odpowietrz metoda grawitacyjna. czyli przelewaj płyn bez naciskania pedału do momentu aż przestana lecieć pęcherzyki powietrza. Dopilnuj tylko żeby stan w zbiorniczku był cały czas odpowiedni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #4 Napisano 26 Marca 2009 ok dzieks za odpowiedzi napisze jak wymienie czy wszystko przebieglo zgodnie z planem ! dzieki.. jesli ktos ma jeszcze jakies sugestie to prosze pisac pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2009 Witaj, tak więc po kolei aby wymienić wężyk hamulcowy i odpowietrzyć układ hamulcowy: 1. kup odpowiedni wężyk hamulcowy, nie wiem jak w Anglii ale w Polsce kosztuje dobrej jakości około 25 PLN ( jak kupiłem Semperit )kup odpowiedni płyn hamulcowy ( taki jaki masz w samochodzie) wystarczy około 200ml na wymianę 2-ch wężyków nalej płynu hamulcowego do pełna zbiorniczka podnieś samochód na lewarku, zablokuj/ podeprzyj od spodu samochód tak aby nie stał na lewarku zdejmij koło odczyść miejsce połączenia wężyka z brudu ( najlepiej szczotką drucianą), następnie przemyj miejsca połączenia wężykaWD40 (co również sprawi właściwości penetrujące) dobierz klucz, tak aby nie było luzu pomiędzy skuwką wężyka a kluczem (wężyk nie ma wielościanu do odkręcania/dokręcania lecz tylko dwie ścianki przeciwległe do tego celi przeznaczone, wobec tego jeśli klucz będzie miał luz łatwo uszkodzić powierzchnię natarcia która jest wykonana z jakiegoś stopu (podobne do aluminium) poluzuj i dokręć połączenie wężyka przy zacisku i sztywnej rurce, jeżeli puszczą to dalej... poluzuj i dokręć odpowietrznik w zacisku zakręć klucz francuski w połowie wężyka, tak aby ścisnąć wężyk odkręć wężyk przy zacisku posmaruj gwinty nowego wężyka smarem grafitowym lub oliwą wkręć nowy wężyk do zacisku odkręć wężyk przy rurce (będzie nieco leciał płyn lecz nie przejmuj się wkręć wężyk do rurki uzupełnij płyn w zbiorniczku jeżeli ubyło poniżej minimum Aby odwietrzyć układ potrzebna jet 2 osoba która będzie „pompowała” pedałem hamulca1. załóż na odwietrznik w zacisku rurkę igelitową dopasowana do odpowietrznika (misi dość ciasno wejść na odwietrznik2. wolny koniec rurki włóż do butelki ( przeźroczystej ) w której będzie nalany płyn hamulcowy, tak aby koniec rurki był zasłużony w płynie3. 2-ga osoba niech „pompuje” pedałem hamulca około 5-6 razy do momentu aż stanie się twardy i trzyma4. poluzuj odwietrznik w zacisku, przez rurkę do butelki spłynie płyn, dokręć odpowietrznik (w tym czasie pedał hamulca zejdzie na dół – 2 osoba musi go trzymać cały czas)5. czynność powtarzać należy do momentu , aż w butelce przestaną pokazywać się pęcheżyki powietrza, a pedał hamulca nie będzie „rósł” Na koniec zmyj WD40 płyn hamulcowy ponieważ ma właściwości żrące i sprawdź połączenia odkręcanych gwintów ( sprawdź z czuciem aby nie uszkodzić gwintu) Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #6 Napisano 27 Marca 2009 (edytowane) super dzieki za opisy! bylem dzis w serwisie VW koszt rurki oryginalnej 13f bede mial dopiero ja we wtorek, dam znac jak wymiana przebiegla ! dzieki jeszcze raz !! pozdro wymienilem wszystko zgodnie z instrukcjami Waszymi ! wszytko przebieglo pomylsnie przeglad w anglii czyli MOT podbity! wszystko cacy ! dodam do opisu ze ten przewod ktory wymienilem w serwisie VW w Anglii kosztuje 13f i 1 litr plynu do hamulcow 7.5f oryginal. pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc ! Edytowane 31 Marca 2009 przez rm23 ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarls102 Zgłoś #7 Napisano 3 Listopada 2009 hey a czemu nikt nie mowi o właczeniu stacyjki do odpowietrzenia abs???? tu trzeba wszytsko z szczegołami ;];];];];]; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry Zgłoś #8 Napisano 30 Lipca 2010 A ja miałem wczoraj przygodę .Dojeżdżam do skrzyżowania hamuję a tu pyk i pedał leci .Dobrze że nikogo nie było przede mną i miałem zielone światło.Pękł prawy przedni przewód gumowy hamulcowy.Auto przechodziło przegląd miesiąc temu i diagnosta niestety tego nie zauważył.Więc panowie zwracajcie uwagę na ten kawałek gumy bo może się to tragicznie skończyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #9 Napisano 31 Lipca 2010 ...dlatego PROPONUJE wstawiac ZBROJONE STALOWYM OPLOTEM !! cena za 2 sztuki 200zl !! ii niech nikt nie marudzi, ze TO drogo !! boo droga to bedzie naprawa SIEBIE SAMEGO i auta po dzwonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristofero1 Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2011 Witam , podłączę się do tematu ale inny przegląd - VIC w UK. Mieszkam w IRL ale kupiłem sobie autko w UK bo cenowo jest lepiej a i wyposażenie takie jak chciałem , czytałem że VIC to przywrócenie auta na droge po kasacji przez firmę ubezpieczeniową i badanie nie jest tak rygorystyczne jak MOT. Może ktoś z Was miał z tym do czynienia osobiście bo autko jest naprawione bardzo dobrze ale .... właśnie zawsze jest jakieś ale , u mnie w republice to wiem co i jak trzeba zrobić natomiast za miedzą w IRL Północnej to może być inaczej , Napiszcie proszę w miarę szybko bo zbliża mi się termin i może coś jeszcze poprawie z tego co nie widać na pierwszy rzut oka , pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nemo730 Zgłoś #11 Napisano 25 Marca 2012 Witam panowie Powiedzcie czy jest możliwe samoistne poluzowanie sie tego wężyka?? Mianowicie jadąc dziś do domu musiałem mocniej zahamować , auto sie zatrzymało ale pedał hamulca wpadł mi do podłogi. Do domu pozostał mi już tylko kawałek więc postanowiłem jakoś sie dokulać , gdy już dojechałem to zaglądam pod auto a tu pod prawym tyłem mokro,,,więc klucz, lewarek i autko do góry. Okazało sie że wężyk od strony zacisku jest mokry,,odkręciłem go obejrzałem a tu żadnych uszkodzeń nie widać , więc po oczyszczeniu przykręciłem go ponownie i zadnego wycieki nie ma. Wszystko by grało gdyby podczas tej operacji nie wyciekło mi sporo płynu bo po dolaniu pedał wpada mi prawie do końca a dopiero przed samym końcem robi sie twardy jak skała. Wszystkie koła hamują oprócz prawego przodu (wiem to bo sprawdzałem na drodze szutrowej) Teraz pytanie: czy to oznacza ze teraz musze wszystkie koła odpowietrzać?? Za pomoc dziękuje i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach