Skocz do zawartości
tdi1982

Montaż klimatyzacji Passat B-3 1.8 RP elekryka jak podpiąść?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem zainteresowany montażem klimatyzacji do Passata B-3 1991r. 1.8 RP 90koni.O ile mechanicznie dam sobie rade to z elektryka nie za bardzo.Czy oryginalna instalacja elek. jest przystosowana do podłączenia klimy chodzi mi o wtyczki czy trzeba robić całą instalacje specjalnie do klimy?.jeśli trzeba ja robić od nowa to czy jest to trudne?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpliwym jest,aby były gotowe kompletne wiązki pod klimatyzację w B3.Trudno jest zawsze wtedy,gdy robi się coś nietypowego po raz pierwszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się ze wkładanie klimy do B3 jest bezsensu, a już na pewno jeżeli trzeba by rzeźbić instalacje elektryczną... łatwiej i taniej wyjdzie sprzedać i kupić coś innego z klimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup sobie wiązkę z jakiegoś rozbitego auta.

Jak będziesz miał wiązkę to nie powinno być problemu tego podłączyć.

I nie jest takie proste klime założyć ;)

Ale w 1 dzień na spokojnie się wyrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko zadaj sobie najwazniejsze pytanie czy sie oplaca $. Bo zalozyc nie ma problemu wszystko da sie zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie za odpowiedź.Warto czy nie warto dobre pytanie.Jeśli masz auto dbasz o nie,wiesz o nim wszystko,wymieniasz wszystko na bieżąco jest to twoje oczko w głowie to po co go sprzedać i zaczynać wszystko od początku??.Dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to kliknij pomógł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to kliknij pomógł

 

na vwgolfie juz dostałbys warna :) moderator i nie wie takich rzeczy :) ?

sprawa wyglada tak , mam klimatyzacje ręczną kompletna moim zdaniem, chłodnica od klimy , chłodnica wody , weze przewody ,nagrzewnica, no wszystko wszytko co tylko moze byc.Mam takie pytanie , na nagrzewnicy jest siłownik na podcisnienie, no i za zadne skarby nie potrafi sobie teraz przypomniec skad został odpięty ten węzyk ( auto z którego to było wyciagane, to był b3 , KR, z tempomatem, full elektryka, no i ta klimatyzacja ) nie wiem do czego słuzy ten siłlownik , moim zdaniem na właczanie obiegu zamkniętego, ale nie wiem na jakiej to zasadzie dziala,

kolejna sprawa to podłączenie kilku kostek w skrzynke bezpieczników , potrzebowałbym rozpiske badz schemat tylnej częsci skrzynki bezpieczników , mam kilka niewiadomych.

Wiazka jest cała , niepocięta, wszsytkie kostki całe. Mam nadzieje , ze pomozecie koledze chcącemu ulepszyc troszke swoje oczko w głowie :)

wszelkie porady bedą mile widziane :) w razie gdyby mi sie cos przypomniało to postaram sie uzupełnic post. Dziekuje i pozdravwiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem do czego słuzy ten siłlownik , moim zdaniem na właczanie obiegu zamkniętego, ale nie wiem na jakiej to zasadzie dziala,

Tak - zalącznie obiegu zamkniętego. Jak działa - jest sobie podciśnienie (kolektor ssący, lub pompa podciśnienia w dieslach) i jest sobie elektrozawór.... itd

Looknij npTUi TU i TU

 

kolejna sprawa to podłączenie kilku kostek w skrzynke bezpieczników

Do skrzynki podpinasz o ile dobrze pamiętam tylko jedną zieloną wtyczkę (z oryginalnej wiązki od klimy B3)

 

Tu masz fotke wiązki - ta największa zielona wtyczka idzie do skrzynki

dscn3662.th.jpg

 

Tu masz wiązkę w komorze silnika (te niezataśmowane przewody idą do wentylatora - ktoś przy tym coś 'rzeźbił')

dscn3667.th.jpg

 

Tu wiązka wewnętrzna, opornica wentylatora,wentylator, włącznik klimy, termostat/bezpiecznik parownika,

dscn3660.th.jpg

 

Tu elementy układu podciśnienia - wężyki zbiornik i wspomniany elektrozawór

dscn3661p.th.jpg

 

Ponadto potrzebny jest jeszcze przekaźnik klimy wkładany do skrzynki bezpiecznikowej - 171959141A

 

Powyższe odnośnie do układu elektrycznego passata B3 - brak tu m.in. sterownika wentylatorów występującego w B4 i późniejszych

 

Schemat elektryczny klimy był gdzieś na sieci (tymczasowo TU ->1,2,3 - ściągnij sobie )

 

Tu masz rozpiskę gniazd w skrzynce bezpiecznikowej (od tyłu)

180t.th.jpg1482.th.jpg

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie ogromne dzięki :)

 

---------- Post added at 17:28 ---------- Previous post was at 15:26 ----------

 

Ok. ale ja nie mam przycisku do obiegu zamkniętego mam tylko na panelu Norm i Max.Więc może jak włączy się na maksa to zamyka się ten obieg.Itej właśnie podciśnieniowej instalacji nie posiadam.Czy będzie to miało wpływ na poprawność działania klimy teraz?.Czy będę to musiał kupić.Ja mam tą klimę od Passka 93r. na czynnik nowy ale paski są wąskie i instalacja elektryczna nieco się różni bo mam taki sterownik do załaczania chyba kompresora i wentylatorów nie mam przekaźników jak na zdjęciu.Natomiast mam wewnątrz auta na istacji wew. 2 przekaźniki oryginalnie wpięte 138 i 54 czy coś takiego.Czy to wszystkie przekażniki czy jeszcze coś potrzebne jest?.A te pojedyncze przewody też dochodzą przecież do skrzynki ich nie trzeba podłaczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc może jak włączy się na maksa to zamyka się ten obieg.

Dokładnie tak.

Czy będzie to miało wpływ na poprawność działania klimy

Nie.

Czy będę to musiał kupić.

To zależy od Ciebie, jak będziesz chciał mieć 'pełną opcję' to tak

 

nie mam przekaźników jak na zdjęciu

I dobrze - masz nowsze rozwiązanie (te przekaźniki są wewnątrz sterownika - tak pokrótce)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez podciśnienia działa, zawór znajduje sie w lewym błotniku obok pompki tempomatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK .dzięki.Panowie a te kabelki takie 1 pinowe do czego są wiem że ida do skrzynki bezpiecznikowej.Wiecie gdzie je wpiąć?.Ja mam jeszcze 2 przekaźniki na instalacji wewnątrz auta 138 i 53 od czego one są?.A bezpiecznik nie powinien być gdzieś w tej instalacji ?.Mam kabelki 2 niebieskie z zatrzaskiem na jednym boku 1 kabelek niebieski z zatrzaskami z obu boków 1 kabelek zielony pojedynczy z zatrzaskiem pojedynczym 1 brązowo biały i jeden co łączy się z czerwonym grubym i brązowo białym bodajże wychodzą z wiązki reflektorów.Wiecie gdzie to podpiąść/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdzilem gdzie biegna te 4 przewody [pjedynccze, dochodza one do przekaznika wewnatrz auta, ale te przekazniki nie sa wpiete w skrzynke bezpieczników, lecz sa oddzielnie. czy ktos wie gdzie je wpiac w skrzynke ( chodzi mi o te 4 kostki ) dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłeś schemat połączeń Twojej instalacji "klimatycznej"?

Mówisz o przekaźnikach wewnątrz kabiny - coś takiego jak na pierwszym zdjęciu w moim poście z fotkami?

Zrób może fotki - bo tak "w powietrzu" te kolory, kabelki, ... - lepiej się myśli jak toto widać:D

 

Jeżeli jeszcze nie masz schematu to znajdziesz go na volkswagen.msk.ru w lini "VW Passat 1993 B3 Wiring Diagrams (eng.) " (dotyczy schematu do passata z którego masz klimę -1993)

 

Może też cos ciekawego będzie w liniach:

Volkswagen Passat B3: 184 Air conditioning, part1 (eng.) Кондиционер, коробка автомат (2.0L 16V)

Volkswagen Passat B3: 185 Air conditioning, part2 (eng.) Кондиционер, коробка автомат (2.0L 16V)

Volkswagen Passat B3: 186 Air conditioning, part3 (eng.) Кондиционер, коробка автомат (2.0L 16V)

Volkswagen Passat B3: 189 Air conditioning, part1 (eng.) Кондиционер, механическая коробка (2.0L 16V)

Volkswagen Passat B3: 190 Air conditioning, part2 (eng.) Кондиционер, механическая коробка (2.0L 16V)

Volkswagen Passat B3: 191 Air conditioning, part3 (eng.) Кондиционер, механическая коробка (2.0L 16V)

 

Ciekawy dokument też w linii "Автомобильные климатические установки (rus.)" - jak działa klima (po rosyjsku, ale można się "dokumać" co autor miał na mysli :D )

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki AMANDA jesteś wielki.Tylko nie wiem czy mi się to przyda bo własnie kupiłem Passka z klimą i to chyba wszystko sprzedam.Ale porobię zdjęcia żeby było dla potomnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obiecane fotki :)

DSC00248.jpg

DSC00249.jpg

DSC00251.JPG

DSC00252.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMANDA no i co powiesz na te kable?.Wiesz co i jak?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale chwilowo nie mam czasu na "rozmyślania".

Ponadto prosiłem o fotki niekoniecznie dla siebie, może ktoś inny też będzie mógł pomóc.

Poza tym trzeba by to przypasować do schematu po kolorach przewodów by rozgryźć gdzie który przewód idzie.

Masz schemat? (samochodu z którego masz te kabelki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie posiadam schematu.Jak bym go miał było by lżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności