Gość czaja Zgłoś #1 Napisano 21 Marca 2009 Witam, nigdzie nie znalazłem opisanych podobnych objawów więc zwracam się prośbą o pomoc. Po wymianie przełącznika kierunkowskazów w warsztacie zaczęła zapalać się w moim passku kontrolka esp - po skręceniu kół na max w lewo. Błąd na vagu 778 czyli czujnik kąta kierownicy. I niby wystarczy ustawić kierownicę prawdiłowo i po temacie ale... Kierownica była lekko przestawiona w lewo. Kontrolka gasła po restarcie silnika i zapalała się przy każdym mocnym skręcie w lewo. Objawy dość typowe, ale.. zanim zdązyłem zaingerować pojawiła się po jednym dniu kontrolka ABS i teraz świecą obie na stałe. Błędy vag: 778 - którego nie można skasować bo pojawia się na nowo. W zakładce engine znalazłem również błąd komunikacji ABS - 18057. Wg zaleceń z forum zdemontowałem kierownicę, ustawiłem prosto, sprawdziłem zwijak (2 obroty i trochę w każdą stronę), kropka żółta była prawidłowo ustawiona podobnie jak zwijak. Próbowałem przeprowadzić kalibrację czujnika kąta kierownicy zgodnie z instrukacją ross-tech, ale na końcu procesu przysick "Go" jest nieaktywny (szary) a w kolumnach obok jest napis "steering adj." "not ok". Lipa. Obie kontrolki świecą a zaczęło się od wymiany przełącznika. Proszę pomóżcie bo nie chcę z powrotem do warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2009 ja mialem dokladnie to samo jak sciagnalem kierownice po jej zalozeniu okazalo sie iz byla zle zalozona o 4 zabki a toche to trwalo dobre dwie godziny zanim metoda prob i bledow ustawilem tak jak bylo juz myslalem ze cos padlo pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blaueye Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2009 kolegto wystarczy vagiem zakodowac czyjnik skretu i bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2009 A co zrobic jak pompa ABS ów działa przy kazdym hamowaniu?? i od czasu do czasu zapalają sie kontrolki ESP i ABS i swiecą puki nie zgasze silnika a jak później za ple to już sie restartują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czaja Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2009 probowalem kodowac czujnik ale na ostatnim etapie przycisk "go" jest nieaktywny- szary... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #6 Napisano 24 Marca 2009 (edytowane) procedura adaptacji była opisywana, dla przypomnienia powiem, że kierownica musi być ustawiona do jazdy na w prost (koniecznie), żółty punkcik na swoim miejscu (około 2,5 obrotów taśmy w lewo-2,5 w prawo) - w oczku. w sterowniku ABS nie może być żadnych błędów. Najlepiej więc jest przejechać się, zatrzymać auto gdy jedzie prosto (nie sugerując się kierą), przełożyć kierownicę, sprawdzić przy okazji oczko w taśmie i tak do skutku aż położenie kierownicy będzie prawidłowe- dopuszczalne jest odchylenie o 5 stopni. [select] [03 - ABS Brakes] [Fault Codes - 02] [Done, Go Back] Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead. [Meas. Blocks - 08] Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Enter 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] All fault codes should have disappeared. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Pamiętaj o zalogowaniu się !!! podaj swoje kodowanie ABS/ESP martwi mnie błąd: 18057 - Magistrala danych napędu, brak danych z komputera sterującego systemem ABS. wygląda to na zerwaną taśmę dla pewności sprawdził bym jeszcze wszystkie wtyki, po dociskać je (dot. wymiany manetki), nie odpinając taśmy. Pozdrawiam Edytowane 24 Marca 2009 przez makeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czaja Zgłoś #7 Napisano 24 Marca 2009 używam VAG 311-2. próbowałem róznych ustawień kierownicy (ale jeszcze nie sprawdzałem ustawień kąta pod 08- sprawdzę), ale wszystko bez zmian za wyjątkiem... teraz zamiast błędu 18057 potrafi się pojawić inny 18263 - Software Monitoring. Kontrolki obie nadal świecą pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #8 Napisano 24 Marca 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6644 nie próbowałeś przekodować sterownika ABS ?? lub zrobiłeś to nie świadomie. ponawiam pytanie... jakie masz kodowanie sterownika ABS oraz czy to jest tiptronic ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czaja Zgłoś #9 Napisano 24 Marca 2009 ja nie próbowałem przekodować ale może warstat;) jest: soft code: 04255 WSC 05311 warsztat twierdzi ze wywalony jest czujnik skrętu G85 zintegrowany z tasmą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #10 Napisano 24 Marca 2009 soft code: 04255 jeśli masz manualną skrzynię to jest OK -------------------------------- jeśli czujesz się na siłach to możesz wymontować taśmę, rozebrać ją i przeczyścić całą "zębatkę" czujnika, będzie się to wiązać z kodowaniem taśmy od zera, przy okazji sprawdzisz czy taśma ma przejście: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14977&highlight=ESP w zasadzie i tak nie masz nic do stracenia, jak już pisałem, obstawiam walniętą taśmę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czaja Zgłoś #11 Napisano 24 Marca 2009 przepraszam zapomnialem odpisac, skrzynia manualna ---------- Post added at 14:09 ---------- Previous post was at 14:00 ---------- czy jakis link do sposobu demontazu tasmy? jestem na etapie zdejmowania dolnej obudowy plastykowej i nie chce niczego zniszczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czaja Zgłoś #12 Napisano 25 Marca 2009 Sprwadziłem ustawienia kąta skrętu: Meas. Blocks - 08] Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° ale dalej wywala błąd czujnika, chyba to jednak taśma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crazy Zgłoś #13 Napisano 1 Października 2009 czy jakis link do sposobu demontazu tasmy? też by mi się przydał, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barman.m Zgłoś #14 Napisano 2 Października 2009 Witam, nigdzie nie znalazłem opisanych podobnych objawów więc zwracam się prośbą o pomoc. Po wymianie przełącznika kierunkowskazów w warsztacie zaczęła zapalać się w moim passku kontrolka esp - po skręceniu kół na max w lewo. Błąd na vagu 778 czyli czujnik kąta kierownicy. I niby wystarczy ustawić kierownicę prawdiłowo i po temacie ale... Kierownica była lekko przestawiona w lewo. Kontrolka gasła po restarcie silnika i zapalała się przy każdym mocnym skręcie w lewo. Objawy dość typowe, ale.. zanim zdązyłem zaingerować pojawiła się po jednym dniu kontrolka ABS i teraz świecą obie na stałe. Błędy vag: 778 - którego nie można skasować bo pojawia się na nowo. W zakładce engine znalazłem również błąd komunikacji ABS - 18057. Wg zaleceń z forum zdemontowałem kierownicę, ustawiłem prosto, sprawdziłem zwijak (2 obroty i trochę w każdą stronę), kropka żółta była prawidłowo ustawiona podobnie jak zwijak. Próbowałem przeprowadzić kalibrację czujnika kąta kierownicy zgodnie z instrukacją ross-tech, ale na końcu procesu przysick "Go" jest nieaktywny (szary) a w kolumnach obok jest napis "steering adj." "not ok". Lipa. Obie kontrolki świecą a zaczęło się od wymiany przełącznika. Proszę pomóżcie bo nie chcę z powrotem do warsztatu Jesli chodzi o takie sytuacje opisane wyzej , to moge podzielic sie swoja historia. Mialem identyczne objawy,jednak u mnie wymianiana byla maglownica. Kierownica jadac na wprost byla ustawiona pod katem 90 stopni w prawo od normalnego ustawienia. Przy mocnym skrecie w prawo wywalalo mi kontrolki ABS i ESP. Podlaczajac do Vaga wyskoczyl blad czujnika kata kierownicy. Po chwile namyslu doszedlam do wniosku ze przyczyna siedzi w zlym podlaczeniu kolumny kierownicy (krzyzaka) z maglownica. Wystarczylo odkrecic te polaczenie, obrucic o kiere o 270 stopni w prawo (tylko taki kat bo na krzyzaku jest sruba mimosrodowa i nie da rady sobie ja wkrecic byle jak, tylko w jednej pozycji). Po zamontowaniu wszystkiego kompter juz nic nie pokazal i all wrocilo do normy. Takze jesli ktos cos grzebal nie przy samej kierownicy a przy polaczeniu z maglem to moze byc jakas wskazowka. Pozdrawiam.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol714 Zgłoś #15 Napisano 25 Września 2010 Po zdjęciu klemy i ponownym założeniu świeci kontrolka esp i taka jak by mało powietrza w oponach czy taka w ogóle jest ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmario76 Zgłoś #16 Napisano 20 Października 2010 Witam mam pytanie gdzie mogę umieścić prośbę jak zakodować zmieniony sterownik abs krok po kroku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 20 Października 2010 Witam mam pytanie gdzie mogę umieścić prośbę jak zakodować zmieniony sterownik abs krok po kroku Poczytaj i ewentualnie się tam dopisz. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33343&highlight=kodowanie+sterownika+ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
feti Zgłoś #18 Napisano 15 Stycznia 2011 Witam, Posiadam Passata 1.9 TDI B5 FL 131 KM AWX i mam podobny problem z kontrolkami ABS i ESP. Najpierw cała historia: Po kupnie samochodu (anglik po przekładce), zauważyłem, że gdy stoi się w korku i często naciska (tak delikatnie) na hamulec to zapalają się kontrolki ABS i ESP, co za tym idzie te systemy wyłączają się. Po wizycie w pierwszym warsztacie zostały wymienione wszystkie klocki (bo i tak był na nie czas) i odpowietrzony układ hamulcowy. Niestety to nic nie pomogło. Kolejnym pomysłem tego serwisu była wymiana czujnika ABS - to również nie pomogło i został zamieniony z powrotem na poprzedni. Zrezygnowałem z korzystania z serwisu opisanego powyżej i pojechałem do ASO. Tam po podłączeniu samochodu pod komputer rozpoznano usterkę o następującym kodzie: 01435 035 Czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym-G201 Dodatkowo były 4 inne błędy, podobno nie istotne, ale je wypisze: 00603 037 Silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi / klapy rozmrażania -V85- 01271 037 V68 - silnik ustawiający klapę temp. 01272 037 silnik -V70- ustawiający klapę centralną 01274 037 V71 - silnik ustawiający klapę sprężania Diagnoza mechanika / elektryka była taka, że walnięty jest sterownik pompy ABS. Nowa pompa kosztuje 3800 dlatego znalazłem identyczną na allegro za 200 zł i została zamontowana. Przez dzień, dwa było dobrze, ale znowu zapaliły się te nieszczęsne kontrolki. Podsumowując: 1. Zauważyłem, że po pierwszym odpowietrzeniu kontrolki o wiele rzadziej się zapalały 2. Wyczytałem gdzieś na forum, że to może być problem z czujnikiem STOP, ale w moim przypadku po zapaleniu kontrolek światła stopu działają 3. Wydaje mi się, że hamulec w momencie wciskania pedału przez kilka pierwszych centymetrów nie reaguje - tak jakby tu był problem. Gdy się zacznie przyciskać go i puszczać w ten sposób to zapalą się kontrolki. 4. W związku z powyższym kąt skrętu kierownicy wykluczam, bo to się dzieje podczas hamowania (chyba, że się mylę - może jest jakiś związek) Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paniczxl Zgłoś #19 Napisano 19 Grudnia 2011 Witam. Mam ten sam problem co feti. Rozwiązałeś może ten problem? dziś stałem w korku i identyczna sytuacja, kontrolka abs i esp dopóki nie zgaszę silnika.Po uruchomieniu ok, no chyba że znów korek.Pomocy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
feti Zgłoś #20 Napisano 20 Grudnia 2011 Witam, Rozwiązaniem okazała się wymiana czujnika świateł stopu (przy pedale hamulca). Mimo, że światła stopu działały to ten czujnik generował błąd. O ile pamiętam to elektryk powiedział, że "czasy" między czujnikiem i pompą nie zgadzały się. Co jest najlepsze to po wymianie nowy czujnik musiał być w jakiś sposób dostrojony przez elektryka (nie wiem dokładnie co zrobił), ale ten problem już się nigdy nie pojawił. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach