Gość leon2002 Zgłoś #1 Napisano 21 Marca 2009 Witam, starałem się przejrzeć wszystkie wątki, ale nie znalazłem.. do rzeczy. Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam... kontrolka świec żarowych gaśnie pochwili i autko odpala bez problemu. Naciskam pedał hamulca (automat) i próbuję wrzucić bieg, ale się nie da. Dodam, że normalnie przy wciśnięciu hamulca, słychać delikatne stuknięcie i gaśnie kontrolka pedału hamulca na tablicy, a teraz to się nie dzieje. Dodatkowo po chwili zaczyna migać kontrolka świec żarowych, a na wyświetlaczu komputera pojawia się komunikat: "MOTORSTORG. WERKSTATT". Po wciśniećiu "hamulca" zapalają się: ESP i ABS. Kiedy silnik jest zgaszony lewarek zmiany biegów przesuwa się. Autko to Passat 1.9 TDI 3BG 74KW, silnik AVB, skrzynia EPV rok 2002. Gdyby ktoś mógł pomóc to wielkie dzięki.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość leon2002 Zgłoś #2 Napisano 26 Marca 2009 okazało się, że padł stycznik pedału hamulca. Niby bzdura, ale trzeba było lawetę ściągać i całość pociągnęła 400 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebiastan Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2011 Passat 1,9 74 KW (2002r) skrzynia automat zwykły - zdaje się EPV 4A.Prośba o pomoc same problemy-auto nie dawno kupione-pierwszy automat.Brak jakiejkolwiek historii typu - zmian olejów,filtrów,pasków.Auto gdy jest całkowicie zimne zdaje się pracować prawidłowo-zadane biegi wskakują,reaguje w miarę szybko bez szarpnięć itd.Jednak już po przejechaniu 10 km-tak mi się zdaje-zaczyna się.Jadąc między 70-90 km/h skrzynia przeskakuje na wyższy bieg (2 tys/obr.) i z powrotem wraca na mniejszy i gdy trzymam gaz równo i jadę po odcinku płaskiej drogi skrzynia faluje zmienia biegi sobie jak chce.W ogóle dziwi mnie zmiana przy dosyć niskich obrotach-po zmianie czuje wibrację auta jakbym wrzucił za wysoki bieg w manualu(np.piątkę przy prędkości 60 km/h.) Przy prędkości 60-90 km/h zmiany odczuwam szarpnięciami-tym większe szarpnięcia im mocniej mam wciśnięty gaz.Pod spore wzniesienia tez coś jest nie tak-nie potrafię tego określić-w każdym razie jest to coś jakby auto nie miało mocy,wysokie obroty,za póżno redukuje co w konsekwencji doprowadza do tego że spore wzniesienia pokonuję wolno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaminta Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2011 zacznij od wymiany oleju, może nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi, jak na razie taniej to wyjdzie niż naprawa lub wymiana skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2011 Passat 1,9 74 KW (2002r) skrzynia automat zwykły - zdaje się EPV 4A.Prośba o pomoc same problemy-auto nie dawno kupione-pierwszy automat.Brak jakiejkolwiek historii typu - zmian olejów,filtrów,pasków.Auto gdy jest całkowicie zimne zdaje się pracować prawidłowo-zadane biegi wskakują,reaguje w miarę szybko bez szarpnięć itd.Jednak już po przejechaniu 10 km-tak mi się zdaje-zaczyna się.Jadąc między 70-90 km/h skrzynia przeskakuje na wyższy bieg (2 tys/obr.) i z powrotem wraca na mniejszy i gdy trzymam gaz równo i jadę po odcinku płaskiej drogi skrzynia faluje zmienia biegi sobie jak chce.W ogóle dziwi mnie zmiana przy dosyć niskich obrotach-po zmianie czuje wibrację auta jakbym wrzucił za wysoki bieg w manualu(np.piątkę przy prędkości 60 km/h.) Przy prędkości 60-90 km/h zmiany odczuwam szarpnięciami-tym większe szarpnięcia im mocniej mam wciśnięty gaz.Pod spore wzniesienia tez coś jest nie tak-nie potrafię tego określić-w każdym razie jest to coś jakby auto nie miało mocy,wysokie obroty,za póżno redukuje co w konsekwencji doprowadza do tego że spore wzniesienia pokonuję wolno. kolego na twoim miejscu od razu bym pojechał do fachowca od automatów bo jak wymienisz olej i będzie to samo to kasa wyrzucona w błoto albo najpierw podepnij vag może pokaże jakieś błędy i będziesz w domu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebiastan Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2011 A więc właśnie-próbuję ustalić jaki olej i nie mogę nigdzie znależć czy kupuje się oryginalny vw-ski czy dopuszczalne są odpowiedniki-przypominam skrzynia jest zw. automat silnik 1,9 tdi 74 kw(ustawiony wzdłużnie rok-2002. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 13 Lutego 2011 a więc właśnie-próbuję ustalić jaki olej i nie mogę nigdzie znależć czy kupuje się oryginalny vw-ski czy dopuszczalne są odpowiedniki-przypominam skrzynia jest zw. Automat silnik 1,9 tdi 74 kw(ustawiony wzdłużnie rok-2002. 75w90 atf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #8 Napisano 13 Lutego 2011 Zacznij od podpięcia kompa, duże prawdopodobieństwo że problem tkwi w sterowaniu skrzyni lub czujników.... potem olej z filtrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan-banan Zgłoś #9 Napisano 14 Lutego 2011 U mnie skrzynia pracowała średnio, podszarpywała. Od jakiegoś czasu jest już zupełnie ok, ale żeby nie skłamać zupełnie dobrze zrobiło się jakieś 6-7 tys. km po wymianie oleju filtra itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdab90 Zgłoś #10 Napisano 14 Lutego 2011 Najlepiej bd podpiąć Paska pod VAG-a i zobaczyć czy błędów sterownika nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebiastan Zgłoś #11 Napisano 14 Lutego 2011 Dziś podpiełem auto pod komputer(i po co mi to było:hehe)-to się dowiedziałem ! Jednak to co mnie w tej chwili interesuje to skrzynia nie wykazuje żadnych błędów.Położyłem się też pod samochodem i stwierdziłem że skrzynia w niewielkim stopniu gdzieś musi przeciekać bo jest widoczny olej.Nie kapie i nie zostawia mi śladów w garażu jednak nie wiem jaki jest teraz stan oleju wewnątrz skrzyni.Wiem już jaki olej (dzięki!) ale nie wiem jak go dolać i sprawdzić jego poziom.Czy mam nalać do tej rurki zakrzywionej do góry-do pełna-nie widzę żadnego innego otworu śruby gdzie miałbym sprawdzić poziom po uzupełnieniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 14 Lutego 2011 Dziś podpiełem auto pod komputer(i po co mi to było:hehe)-to się dowiedziałem ! Jednak to co mnie w tej chwili interesuje to skrzynia nie wykazuje żadnych błędów.Położyłem się też pod samochodem i stwierdziłem że skrzynia w niewielkim stopniu gdzieś musi przeciekać bo jest widoczny olej.Nie kapie i nie zostawia mi śladów w garażu jednak nie wiem jaki jest teraz stan oleju wewnątrz skrzyni.Wiem już jaki olej (dzięki!) ale nie wiem jak go dolać i sprawdzić jego poziom.Czy mam nalać do tej rurki zakrzywionej do góry-do pełna-nie widzę żadnego innego otworu śruby gdzie miałbym sprawdzić poziom po uzupełnieniu. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=84791 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebiastan Zgłoś #13 Napisano 11 Listopada 2011 Niestety VAG nic nie wykazuje-już mam zły humor-bo jeśli nic nie ma po lini elektronicznej to zostaje kosztowna machanika automatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 12 Listopada 2011 Niestety VAG nic nie wykazuje-już mam zły humor-bo jeśli nic nie ma po lini elektronicznej to zostaje kosztowna machanika automatu????? to byla odp ale na co zobacz ze posty maja 9 miechow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin00015 Zgłoś #15 Napisano 13 Listopada 2011 A Ty zobacz, że to on przedstawił tu swój problem te 9 miesiecy temu, a teraz informuje, że w dalszym ciągu problem ze skrzynią nie został rozwiązany i nie wie co jej dolega. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach