Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

jestem pierwszy raz na tym forum, ponieważ zmieniłem na waszą markę :) ale już mam problem.

kupiłem niedawno VW Passata b6 2.0 170 km cbbb i coś się porobiłe

wiem, że chodzi o powietrze albo turbine. Samochód chodzi normalnie- załóżmy , że prawidłowo ale obroty czasami nieco mi podskakują o ok 100-150 obrotów i puszczając gaz słychać gdy spada z obrotów jakieś dziwne jakby "szorowanie"jakby coś zwalniało i się przycierało. Mówią że to jakiś dźwięk powietrza ale mi się nie wydaje. Zaznaczę, że gdy zdjąłem cały dolot powietrza, to się okazało, że wirnik jest ok. poza tym nie ma żadnych luzów. Przez chwilę przestało, a jak zmontowałem to po chwili znowu słychać ten niepokojący dźwięk. Pomóżcie proszę bo nie wiem co to może być.

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu jest dział. passata b5, wątpię czy ktokolwiek będzie znak odpowiedź za Twój problem.

poszukaj podobnego tematu w dziale b6 i tam pytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest jakiś myk żeby rozłożyć turbinę i jej nie zaszkodzić młotkiem? ;-) Rozkręciłem, ściągnąłem gruchę, odkręciłem śrubki w koło i za cholerę nie chce puścić. Zalałem WD40 na kilka godzin i nic, co teraz - palnik i grzanie zewnętrznej obudowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
palnik i grzanie zewnętrznej obudowy?

Na pewno skuteczne,ostatnio dwie turbiny w ten sposób rozkładałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to jutro podgrzeje palnikiem, może puści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, poskutkowało :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj rozebrałem swoją turbinkę Garrett GT 1749VA w celu wyczyszczenia kierownic. W dwóch śrubkach łączących część gorącą z korpusem ścięły mi się kanty łba śrub (te z grubymi podkładkami). W związku z tym mam pytanie , czy są to normalne śruby, jeśli chodzi o wytrzymałość, czy jakieś lepsze, specjalne. Stopień ich korozji uniemożliwia odczytanie. Czy jest szansa dokupienia takich śrub i gdzie?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Wczoraj rozebrałem swoją turbinkę Garrett GT 1749VA w celu wyczyszczenia kierownic. W dwóch śrubkach łączących część gorącą z korpusem ścięły mi się kanty łba śrub (te z grubymi podkładkami). W związku z tym mam pytanie , czy są to normalne śruby, jeśli chodzi o wytrzymałość, czy jakieś lepsze, specjalne. Stopień ich korozji uniemożliwia odczytanie. Czy jest szansa dokupienia takich śrub i gdzie?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

 

zwykle śrubki z "castorama" sam tydzień temu rozbierałem swoja zapchana turbine by wymienic na nową!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój pasek wpada w natlaufa, a vag wywala błąd 575. Przeczyściłem n18, auto zaczeło rzadziej wpadać w tryb awaryjny, jutro jeszcze przeczyszcze n75i egr i posprawdzam wężyki od podciśnienia. Skoro czyszczenie coś dało to nadal może to być spowodawane zapieczonymi kierowniczkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mój pasek wpada w natlaufa, a vag wywala błąd 575. Przeczyściłem n18, auto zaczeło rzadziej wpadać w tryb awaryjny, jutro jeszcze przeczyszcze n75i egr i posprawdzam wężyki od podciśnienia. Skoro czyszczenie coś dało to nadal może to być spowodawane zapieczonymi kierowniczkami?

To że nie wpada w tryb awaryjny nie znaczy że turbo pracuje poprawnie, zlogujesz dynamicznie grupę 11 to będzie wiadomo jak wygląda regulacja doładowania. Wyczyściłeś zawór od sterowania zaworem EGR (n18) - nie ma on wpływu na Twój problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czytałem w innym temacie na temat błędu 65535, dowiedziałem sie tam że czesto idzie on w parze z błędem 00575, tak jak u mnie... i że oznacza to cytat "Okazało się że w puszcze ECU zasyfił się od oleju ten filterek i podczas krótkiej jazdy nabijało zbyt duże ciśnienie do puszki ECU przez co czujnik wariował. Po wywaleniu tego filterka auto jak nowe, błędy dało się skasować, koniec z notlaufami. Także nie zawsze 65535 to padnięty na amen sterownik ". Czyli w skrócie, wywaliło mi wężyk podciśnienia w ECU? Właśnie wydaje mi sie że może być on zalany, są tam plamy oleju. Ale boje sie go odpinać żeby czasami potem nie zaczął wariować immobilizer, ponieważ nie mam żadnego kodu ani pinu żeby go potem odblokować, na dodatek kluczyk tez nie oryginalny ;) że tak powiem auto kupione okazyjnie :P czy ta teoria odnośnie ecu i oleju jest prawidłowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie afny miały wężyk do ecu z podciśnieniem. Trzeba najpierw sprawdzić jaką wersje masz, po za tym 575 to znaczy że turbo na stół i czyścić a turbo steruje n75 a n18 możesz wyrzucić na złom i auto bez tego będzie lepiej chodzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak apropo to gdzie ten wezyk od ecu powinien byc podpiety bo u mnie ze sterownika wychodzi taki tam sobie wezyk i lezy sobie luzno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ma wężyk dlatego pytam, a szukam wszystkich możliwych przyczyn bo nie mam na razie czasu żeby wyciągać turbo, po za tym nie chce tego robić nie będac pewnym że to jego wina. Wydaje mi sie że to mokre to po prostu ropuszczony pod wpływem gorąca klej z tasmy na wiązce DSC_0133.jpg

DSC_0134.jpg

Edytowane przez Zamix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy sposób aby sprawdzić czy kierownice są zapieczone to jedną ręką łapiemy za sztangę a drugą zdejmujemy i zakładamy przewód od podciśnienia z gruszki oczywiście na odpalonym silniki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mi sie zdaje czy w puszce pod kompem woda stoi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem co to, ni to woda ni to olej. Dlatego wydaje mi sie ze jest to klej z tych taśm oryginalnych którymi owinięte są przewody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, wczoraj wyjelem turbo do czyszczenia i mam kilka pytan. dwie nakretki od turbo poszly na smietnik -gdzie takie kupic i czy musza byc takie same. luzu wzdluznego wirnik nie ma tylko poprzeczny okolo 1 mm-czy tak moze byc czy zostaje regeneracja. i nie moge oddzieli czesci zimnej od goracej aby sie dostac do kierownic-czy moge lekko mlotkiem popukac ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

http://e-autoparts.pl/zestaw-montazowy-urzadzenie-ladujace-turbo-p-589107.html-do czego jest ta trojkatna uszczelka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie miedziane nakrętki serwis lub sklep z częściami VW luz do przyjęcia czy było ją słychać gwizdała ? po co chcesz rozbierać część zimną ja bym tam nic nie ruszał ale jak bardzo chcesz to możesz śmiało małym mleczkiem popukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gwizdala troche,chodzi mi aby ja rozpulowic do czyszczenia kierownic moze zle sie wyrazilem z ta czescia zimna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności