jamess Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2009 (edytowane) witam.próbowałem przestawić zapłon w moim pasku(1.6 101 km),ale on nie reaguje.przy uruchomionym silniku przestawiałem aparat zapłonowy do kmońca w lewo,a póżniej do końca w prawo,ale silnik wogóle nie zmieniał zachowania.dlaczego????może podciśnienie?nie wiem..rano mam trudności z odpaleniem.zapłon jest za wczesny.a poza tym to pasek zamula ze startu...myślę ze to tez wina zapłonu. jeżeli ktoś wie co sie dzieje,to proszę o podpowiedz.z góry dziekuje!! Edytowane 15 Marca 2009 przez jamess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #2 Napisano 21 Marca 2009 W passatach wystepuja dwa rodzaje aparatow;pierwszy rodzaj rzeczywiscie spelnia role aparatu,natomiast drugi tylko wyglada jak aparat i spelnia role czujnika polozenia walka rozrzadu w silnikach z sekwencyjnym ukladem wtrysku.Poruszenie tego "aparatu" powoduje wyskoczenie bledu;czujnik polozenia walka rozrzadu.TEGO "APARATU"NIE WOLNO RUSZAC POD ZADNYM POZOREM!!!!!!Jak je odroznic? Sciagamy kopulke,palec ,plastikowa oslone i widzimy metalowa tarcze.Jezeli na tarczy jest tyle wyciec ile jest cylindrow to jest to aparat zaplonowy.Jezeli jest tylko jedno wyciecie jest to CZUJNIK POLOZENIA WALKA ROZRZADU.Czujnik halotronowy sie nie zuzywa wiec nie ma potrzeby ustawiania zaplonu przez caly zywot silnika,chyba ze ktos kto sie nie zna wsadzil tam swoje paluchy.Moze on ulec innemu uszkodzeniu w wyniku czego iskra bedzie slabsza lub silnik nie zapali.Ale to juz inna bajka.Oczywiscie po wymianie tego czujnika nalezy zsynchronizowac go z czujnikiem polozenia walu korbowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamess Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2009 (edytowane) dzieki.dzisiaj zajze w to badziewie i spróbuje rozpoznać,co to jest.a jezeli jest to czujnik i był przesuwany,to w jaki sposób ustawić go w właściwe położenie?? Edytowane 26 Marca 2009 przez jamess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo1822 Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2009 Przy okazji tego tematu zapytam o silnik 1,8 ABS. Czy w nim trzeba ustawiać zapłon? Mam Passata od niedawna i nurtuje mnie to pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2009 Czy w nim trzeba ustawiać zapłon? O ile jest nieprawidlowo ustawiony to tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamess Zgłoś #6 Napisano 26 Marca 2009 (edytowane) cristof mam pytanie co do czujnika położenia wału korbowego..gdzie on się znajduje?i w jaki sposób go zsynchronizować z czujnikiem halotronowym? o ile dobrze zrozumiałem,to po tej synchronizacji zapłon będzie ustawiony poprawnie?czy może potrzebne mi są jeszcze jakieś informacje??a co do czujnika halotronowego,to w jaki sposób sprawdzić czy jest on całkowicie sprawny?z góry dziękuje.. Edytowane 26 Marca 2009 przez jamess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #7 Napisano 26 Marca 2009 (edytowane) mozna to zrobic Vagiem lub oscyloskopem.Zaplon jest ustawiany z mapy w tym silniku i nie trzeba nic ustawiac. Edytowane 26 Marca 2009 przez cristof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach