kustyk-zip Zgłoś #1 Napisano 10 Marca 2009 witam! mam paska b4 1.9 TDI 96rok clasic line... mam problem ze skaczącymi obrotami... obroty falują mi na postoju, a takze do 2 tys obrotów podczas jazdy.. jaka moze byc przyczyna?? z góry dzieki bardzo za odpowiedz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #2 Napisano 10 Marca 2009 Może to być zasyfiony nastawnik (patrz temat czyszczenie nastawnika w 1Z) , układ recyrkulacji spalin może się przycinać i działac nieprawidłowo. Ale ja stawiam na nastawnik i od tego nalezałoby zacząc. Następnie N18 i zawór przy kolektorze ssącym tzw EGR. Odepnij linke od predkościomierza (lub impulsatora) przy skrzyni biegow, jesli szarpanie podczas jazdy ustapi to na bank masz zasyfiony nastawnik i trzeba go przeczyścic. (i reszty mozliwych przyczyn możesz nie czytac) Po przeczyszczeniu autko pojedzie jak funkiel nówka:D EGR bym zaslepił blaszką, najprościejsza metoda usuwania tej usterki..I może najlepsza dla tych silników.. Może być jeszce 3 cia przyczyna ale to chyba mało prawdopodobne, czujnik wzniosu iglicy na 3cim wtrysku zaczyna padać... Odepnij linke lub kabel od impulsatora i napisz czy coś się zmieniło z szarpaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #3 Napisano 10 Marca 2009 jeszcze może to powodować czujnik temp., oraz n109, ale raczej będzie to coś z nastawnikiem, lub pompą (sprężynkami) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kustyk-zip Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2009 koledzy, jestem z podlaskiego, w moim miescie nie da rady wykonac czyszczenia nastawnika... zostaje Białystok.. jak ktos zna jakiegos speca od tdi to dzieki z góry za informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2009 A jesteś pewny że to nastawnik (odpiałeś linke od licznika)??? Jesli nie, to lepiej ustrojstwa nie rozbierać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mongo Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2010 Przepraszam, że odkopuję ale niestety mam identyczny problem. Linki nie odpinałem - od strony zegarów jest strasznie ciężki dostęp a nie wiem gdzie mogę jej szukać w skrzyni (jeżeli ktoś z Was ma jakieś fotki, będę wdzięczny za ich podesłanie). Pytanie: jeżeli po odpięciu linki przestanie szarpać automatycznie wskazując na usterkę nastawnika, czy nic nie zaszkodzi bym tak jeszcze trochę pojeździł nie wywołując innych usterek? Pytam, ponieważ jakoś na razie nie potrafię znaleźć jakiegoś zaufanego fachowca z okolic Katowic, który wykonałby usługę czyszczenia nastawnika szybko, solidnie i tanio. Nie mogę wysyłać nastawnika w ciemno na drugi koniec Polski i czekać nie wiadomo jak długo na jego powrót. Możecie kogoś polecić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolek80 Zgłoś #7 Napisano 2 Marca 2010 czujnik prędkościonomierza znajduje się ( jak otworzysz maskę) to po prawj stronie silnika przy środkowym przegubie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #8 Napisano 2 Marca 2010 Nie mogę wysyłać nastawnika w ciemno na rozumiem ze szukasz kogos kto ci zdjety nastawnik wyczysci i odesle ?Masz vaga zeby wszytsko poustawiac po zamontowaniu nastawnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mongo Zgłoś #9 Napisano 2 Marca 2010 @karolek80: dziękuję, jutro podczas przerwy w pracy poszukam i odepnę @majek666: mam VAG'a. spacjalnie dla passka kupiłem laptopa i kabel :-) pokazuje mi "falujące" dawki paliwa względem miarowych... wiem, że po wyczyszczeniu nastawnika należy go właściwie umieścić względem pompy. nie wiem czy dawkę można ustalić innym sposobem. jestem zielony w tym temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #10 Napisano 2 Marca 2010 Znajdz na forum instrukcje czyszczenia nastawnika przeczytaj uwaznie i sam ocen czy to zrobisz sam. Filozofii wielkiej nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Acnee Zgłoś #11 Napisano 9 Marca 2010 dla mnie to moze byc zasyfione wtrski podlacz pod vag i zobaczysz co sie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach