Gość pestka Zgłoś #1 Napisano 4 Marca 2009 VW Passat 1.8 benzyna + gaz. Po wymianie rozrządu, silnik na benzynie nierówno pracuje kopci i dymi, co może być tego przyczyną??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #2 Napisano 4 Marca 2009 Po pierwsze to dobrze sprawdż czy napewno rozrząd jest dobrze ustawiony. Po drugie to sprawdż czy czasami jakis kabelek gdzieś nie urwał się i czy czasami węzyk od podciśnienia ci sie spadł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pestka Zgłoś #3 Napisano 4 Marca 2009 Rozrząd jest prawdopodobnie dobrze ustawiony, ponieważ zapala od razu i po przełączeniu na gaz chodzi równo tylko na benzynie tak się dzieje.A druga sprawa to kabelki z podciśnienia są podłączone i żaden nie jest zerwany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #4 Napisano 4 Marca 2009 Zapłon ustawiony poprawnie? Może trzeba doregulować? A jak wyłaczysz instalację gazową, to jak pracuje na PB? Zrób reset kompa i spróbuj pobujac się ze 2-3 dni tylko na benzynce. Tylko w ogóle nie właczaj zasilania gazowego! Wyłacz je w cholerę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pestka Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2009 (edytowane) po restarcie kompa , znaczy odlączlem kleme na całą noc, rano gdy zapaliłem obroty 2000 ,ale silnik równo pracuje , jak je ustawić? co teraz ? proszę o pomoc ---------- Post added at 07:36 ---------- Previous post was at 23:25 ---------- proszę opomoc Edytowane 5 Marca 2009 przez pestka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #6 Napisano 5 Marca 2009 powinien sam sie w ciągu kilku max kilkunastu minut pracy nauczyć takie maja kompy VW samouki ale jesli nie to trzeba na warsztatn jechac zeby sie podpieli. ps a styki przy kompie czyste?? sciagni i pozakładaj wtyczke na kompa czesto lubią sie brudzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pestka Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2009 (edytowane) W którym miejscu znajduje się komp, opuziniłem troche zapłon i obroty spadły 900 na gaz jeszcze nie pszeła czałem prosze o odpowiedz Edytowane 5 Marca 2009 przez pestka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jac73 Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2009 Po każdej wymianie rozrządu należy ustawić zapłon, (najlepiej za pomocą lampy stroboskopowej) z prostej przyczyny: nowy pasek rozrządu jest po prostu mniej rozciągnięty i nie będzie pasował na stare ustawienia. Nie słuchaj fachowców, którzy twierdzą, że to zbyteczne. Przerabiałem to już u siebie kilkakrotnie, a wymian rozrządu w swoim autku miałem chyba ze cztery. Po każdej dzieją się cuda z obrotami, dopóki nie ustawisz właściwie zapłonu. Reset kompa też się przyda, tak jak i jazda tylko na benzynce, tak na wszelki wypadek:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pestka Zgłoś #9 Napisano 5 Marca 2009 dzięki :637: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #10 Napisano 5 Marca 2009 ja tak samo zawsze o wymianie paska ustawiałem zapłon stroboskopem, tez mam LPG ale zapłon ustawiany był na benzynie a na gazie latał tez elegancko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Antuan Zgłoś #11 Napisano 5 Marca 2009 ...hej,czyli rozumiem że restart kompa wiąże się z odłączeniem całej wtyczki od niego ,czy po prostu odłączyć klemy od akumulatora????-Bo u mnie pod tylną kanapą są dwa "jakby" komputery z prawej i lewej-który to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jac73 Zgłoś #12 Napisano 6 Marca 2009 Reset kompa polega w większości przypadków na odłączeniu klem od akumulatora, najlepiej na nieco dłużej (godz. - dwie), ponownym ich podłączeniu do akumulatora, odpaleniu auta na benzynie, pozostawieniu go bez dodawania gazu i odczekaniu, aż włączy się wentylator chłodnicy (najlepiej tak ze dwa - trzy razy w celu załapania nowych ustawień) i tyle!!) Banalnie proste, w całym wykonaniu, powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #13 Napisano 6 Marca 2009 (edytowane) ale restart "Digifantu" polega na odłączeniu czujnika temperatury a nie na odłączeniu klemy, silniki typu ABS czy RP jak najbardziej, można o tym poczytać w spisie tematów B3/B4:)) Edytowane 6 Marca 2009 przez buki błedy poprawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pestka Zgłoś #14 Napisano 6 Marca 2009 (edytowane) Jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu passat b4 1.8 benzyna +gaz , byłem dziśaj ustawić i mechanik zrorobił mi na 10stopni czy to jest dobrze prosze o odpowiedz ---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 11:09 ---------- czy ktos może mi powiedzieć jaki jest kąt wyprzedzeni zapłonu w passaci b4 1.8 benzyna +gaz Edytowane 6 Marca 2009 przez pestka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam 211 Zgłoś #15 Napisano 6 Marca 2009 autodata podaje 6 stopni plus minus 1 stopień,przy 700-900obr/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość japko Zgłoś #16 Napisano 28 Maja 2009 Koledzy, żeby nie tworzyć nowego wątku opiszę swój problem w tym miejscu. Mój Passat B4 1.8l benzyna (bez gazu) pracuje nierówno na jałowych obrotach, nieważne czy zimny czy ciepły. Na zimnym silniku dość długo trzymają się obroty rzędu 1300, po jakimś czasie spada do 900 i skacze o 75, raz w górę raz w dół. Wymieniłem świece, kopułkę, palec, filtr powietrza - nadal to samo. Mechanik 'na szybko' zobaczył, że na jałowych obrotach dwa cylindry praktycznie nie pracują, a na wysokich jest 'ponoć' OK - zalecił wymianę tych właśnie elementów. Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #17 Napisano 30 Maja 2009 Mechanik 'na szybko' zobaczył, że na jałowych obrotach dwa cylindry praktycznie nie pracują Jakby ci nie pracowaly dwa gary to silnik nie mialby prawa wogole pracowac. Ja bym ci zalecil sprawdzic cisnienie sprezania na wszystkich garach. W silniku ABS stopien sprezania powinien miescic sie pomiedzy 11 a 6 bar (o ile dobrze pamietam). Zacznij od podstawowej diagnostyki zeby wykluczyc mechaniczne uszkodzenie silnika. Jak sprawdzisz cisnienie to daj znac jak wyniki i pomyslimy co dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach