Elrond Zgłoś #1 Napisano 3 Marca 2009 Witam Od pewnego czasu mam działanie hamulca jest dosyć nieobliczalne. Czasem skok jałowy jest mały - hamulec zaczyna brać szybko, czasem pedał wpada głęboko i dopiero hamulce łapią. Objaw podobny do zapowietrzenia jednak nie jest to to, hamulec nie jest taki "gumowaty" jak przy zapowietrzeniu. Hamowanie jest OK - sprawdzone na rolkach. Siła i rozłożenie siły prawidłowe. Wiem, że objaw dużego luzu pojawiał się przy źle działających regulatorach luzu na szczękach z tyłu (miałem kiedyś taki przypadek) jednak łatwo było to zdiagnozować przez lekkie zaciągnięcie ręcznego. Teraz to nie wiele pomaga. Bardzo stresujące jest to jak pedał leci w podłogę aby pod koniec zahamować (choć skuteczność jest OK - bez problemu można zablokować koła, nic nie ściąga itp). Gdzie szukać przyczyny? PS: płyn nie ucieka, nie zauważyłem też aby puchły przewody elastyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 3 Marca 2009 Sprawdz tylne cylinderki,czasem dopiero po zdjeciu bebna widac wycieki. Korektor sily hamowania ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszlen Zgłoś #3 Napisano 4 Marca 2009 ja mam podobnie w swoim pasku i mi mechanik powiedział żeby sprawdzić " SERWO i pompkę podciśnieniową " wspomagającą hamulce Serwo to wiem gdzie jest ale ta pompka to nie mam pojęcia Jak się zrobi cieplej będę sprawdzał i szukał :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elrond Zgłoś #4 Napisano 4 Marca 2009 No właśnie jak sprawdzić ten korektor hamowania? Czy on może coś mieszać w układzie czy conajwyżej cieknąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 4 Marca 2009 Serwo to wiem gdzie jest ale ta pompka to nie mam pojęcia Pompa jest połączona z serwem za pomocą przewodu podciśnieniowego. Czy on może coś mieszać w układzie czy conajwyżej cieknąć? Jak ten korektor jest zepsuty, to możesz mieć zanik hamulców Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #6 Napisano 5 Marca 2009 równie dobrze to są objawy padający pompy hamulcowej tak miałem w polo a jak depniesz na chamulec to pedał Ci zchodzi?? jeśli tak to zmieniaj pompe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach