Skocz do zawartości
Gość dareczek62

problem z kontrolką temperatury

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dareczek62

Witam,otóż mam taki problem,po zapaleniu silnika zimnego silnika zapala mi się na desce czerwona kontrolka od temperatury,po przejechaniu okolo dwóch kilometrow gaśnie,ale gdy silnik stanie się calkiem zimny,sytuacja się powtarza zapewne jest to jakis czujnik,ale nie wiem gdzie on się znajduje.proszę o pomoc moze miał ktos kiedys taki przypadek 1.9Tdi 110 koni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,otóż mam taki problem,po zapaleniu silnika zimnego silnika zapala mi się na desce czerwona kontrolka od temperatury,po przejechaniu okolo dwóch kilometrow gaśnie,ale gdy silnik stanie się calkiem zimny,sytuacja się powtarza zapewne jest to jakis czujnik,ale nie wiem gdzie on się znajduje.proszę o pomoc moze miał ktos kiedys taki przypadek 1.9Tdi 110 koni

A sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dareczek62

tak oczywiscie że sprawdzalem poziom płynu jest ok.ona zaswieca sie tak jakby temperatura byla bardzo wysoka a przeciez to sie dzieje na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem - dotyczy to mojego auta:

Passat 1.8T 03r.

Kiedy postoi chociaż 2 doby na parkingu... (przy temp -8oC) po odpaleniu zaczyna mrygać kontrolka płynu chłodniczego.... oco chodzi?

 

Kiedyś też w okresie jesiennym ten problem ale to moja wina bo było zamało płynu więc kupiłem na stacji PRESTONE... i dolałem.

Teraz Oczywiście płyn uzupełniony jak należy.

Miał ktoś kiedy taki przypadek ?

 

Proszę o informacje

 

Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co mIcHaLos ma ktoś jakiś pomysł ??? generalnie jak się zagrzeje to gaśnie lub wyłączę stacyjkę i odpalę to też gaśnie ta kontrolka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj mialem podobny problem. Odpaliłem auto rano o 5:30, temperatura byla -16stC. Po chwili zapalila sie informacja taka jak na zdjeciu. Sprawdzilem od razu plyn - jest. Jechalem do pracy a wiec zaryzykowalem - mialem nadzieje ze sie nic nie stanie. Silnik sie troche nagrzał, wy i zał z powrotem (silnik) i już bylo dobrze. Niewiem dlaczego tak sie stało, mysle ze powodem tego byla minusowa temp -16. Co o tym myslicie. A i zaznacze ze to sie pojawilo pierwszy raz.

DSC00131.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzilem od razu plyn - jest

a był w ogóle wymieniany ??

auto stoi pod chmurką ??

proponuje wymienić jego część, w związku z wysokimi temperaturami nie rozrzedzaj za bardzo koncentratu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn byl od razu wymieniony po kupnie samochodu (jakies 10 miesiecy temu). Wymieniałem rozrzad z pompa wody i wtedy wymieniłem. Wlany byl bodajże G12 i rozcienczony prawidłowo. Powinien wytrzymac jakies -30 - -40 st C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gęstość płynu do tego nic nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to normalne .... plyn w nizszych temperaturach w niewielkim stopniu zmniejsza swoja objetosc ... u mnie po 5 dniach nie odpalania i stania na mrozie bylo to samo... pochodzil troche na wolnych obrotach i kontrolka po ponownym odpaleniu przestała mrygac.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok - zima się skończyła... problem ten zginął ale teraz mam też niezłą zagadkę!

 

Czasami jak zmienie temperature w komputerze, podwyzsze albo zmniejsze opada mi wskazowka na zegarze wskazujacym temp silnika, znajduje się nad predkosciomierzem (jest wszystko ok! temp wskazuje tyle ile trzeba 90, nagle wskazowka opada i lezy sobie o tak.... sobie i tak czasami moge przejechac ze 100km a ona dalej sobie leży...)

 

Czy miał ktoś podobny problem?

Jak go rozwiązać, to wina jakiegoś czujnika? czy problem innej natury... - Zazwyczaj nie lubię jak coś mi nie działa, nawet jak to jest taki pierdoł.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Edytowane przez mIcHaLos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem. Wymieniłem samodzielnie czujnik temp. płynu cłodniczego i OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok - zima się skończyła... problem ten zginął ale teraz mam też niezłą zagadkę!

 

Czasami jak zmienie temperature w komputerze, podwyzsze albo zmniejsze opada mi wskazowka na zegarze wskazujacym temp silnika, znajduje się nad predkosciomierzem (jest wszystko ok! temp wskazuje tyle ile trzeba 90, nagle wskazowka opada i lezy sobie o tak.... sobie i tak czasami moge przejechac ze 100km a ona dalej sobie leży...)

 

Czy miał ktoś podobny problem?

Jak go rozwiązać, to wina jakiegoś czujnika? czy problem innej natury... - Zazwyczaj nie lubię jak coś mi nie działa, nawet jak to jest taki pierdoł.

 

Z góry dzięki za pomoc!

 

Na dzień dobry zrób self test zegarów(VAG)-dowiesz się czy jest wszystko w porządku ze wskaźnikiem temp.Jeżeli będzie OK to zmień czujnik temperatury.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czujnik wymieniony i wskazówka dalej się kładzie... ;/

 

Ma ktoś na to jakieś lekarstwo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik wymieniony i wskazówka dalej się kładzie... ;/

 

Ma ktoś na to jakieś lekarstwo ?

 

A to co Ci pisałem powyżej najpierw zrobiłeś?Domniemam że nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryk gdzie zrobią taki test podzespołów? Tylko Aso, czy w normalnym jakimś warsztacie? Ile mniej wiecej kosztuje taka przyjemnosc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryk gdzie zrobią taki test podzespołów? Tylko Aso, czy w normalnym jakimś warsztacie? Ile mniej wiecej kosztuje taka przyjemnosc ?

 

Każdy kto ma kabel i VAG'a Ci to zrobi :) Popytaj u siebie w regionie na forum to napewno ktoś Ci pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączę się do tematu. Od wczoraj coś mi sfankuje wskazówka od temp. wczoraj jechałem i normalnie mi ładnie temperaturę pokazywało, i po jakimś czasie mi spadła dojechałem do domu i wyłączyłem i posłem spać. Rano odpaliłem ładnie sie nagrzał i jest git. Wracam do domu temp. ładnie pokazuje i po jakiejś chwili wskazówka mi opadła. I nie wiem co sie dzieje ze ładnie pokazuje temperaturę 90 stopni i po chwili spada i nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dołączę się do tematu. Od wczoraj coś mi sfankuje wskazówka od temp. wczoraj jechałem i normalnie mi ładnie temperaturę pokazywało, i po jakimś czasie mi spadła dojechałem do domu i wyłączyłem i posłem spać. Rano odpaliłem ładnie sie nagrzał i jest git. Wracam do domu temp. ładnie pokazuje i po jakiejś chwili wskazówka mi opadła. I nie wiem co sie dzieje ze ładnie pokazuje temperaturę 90 stopni i po chwili spada i nic

Na początek self test zegarów VAG'iem,dowiesz się czy zegary są OK.Daj znać jak wyszedł test.To jest pierwsza rzecz jaką powinieneś zrobić,bo możesz niepotrzebnie zacząć wymieniać ;) bo może to być także czujnik temp.lub termostat.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie mogę założyć nowego tematu więc ew. proszę moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego wątku.

 

Wymieniłem czujnik temperatury i przy większych prędkościach spada ona do 80 stopni jeśli na chwilkę się zatrzymam do rośnie do 90 czy to normalne?

zauważyłem ostatnio że mam taki oto element przytopiony na rogach (zaznaczony na foto)

 

12390143847.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Pytatanie czy ma to wpływ na temp. silnika?

Drugie pytanie zauważyłem także że na biegu jałowym delikatnie obroty skaczą ale jest to praktycznie nie wyczuwalne dopiero jak się dobrze przyglądniemy na strzałę obrotomierza.

Może być ten element powodem?

 

Czekam na pomoc i z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności