vagmania Zgłoś #1 Napisano 24 Lutego 2009 Witam jaka najlepiej kupic navi zeby dzialala kierownica wielofunkcyjna i wyswietlacz na zegarach?Wczesniej nie bylo zadnej navi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekserwus Zgłoś #2 Napisano 24 Lutego 2009 Navi MFD wersja D bo do wersji G nie podłączysz licznika Fis jak go masz bo potrzebny tuner TMC a do wersji D nie potrzeba tego tunera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vagmania Zgłoś #3 Napisano 24 Lutego 2009 czyli najlepiej wersja D podlacze tam bez problemu duzy fis i wielofunkcje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekserwus Zgłoś #4 Napisano 25 Lutego 2009 tak jak ci napisałem kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #5 Napisano 25 Lutego 2009 dobra a do "D" można dołożyć TMC??? Przy okazji czym rózni sie D od np. G??? Noi jeszcze jedno jak jest z tymi licznikami kazdy jeden z dużym fisem podepne pod D bez problemu?? bo słyszałem że są rózne liczniki i nie do każdego sie da... chodzi o to czy ten który był połączony z wersją navi G za pomoca TMC można podpiąć pod D bez TMC ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefano Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2009 ... chodzi o to czy ten który był połączony z wersją navi G za pomoca TMC można podpiąć pod D bez TMC ??? Mozna, za pomoca trzech kabelków pomiedzy navi a licznikiem, bez dodatkowego tunera TMC. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekserwus Zgłoś #7 Napisano 26 Lutego 2009 Trzeba licznik przekodować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #8 Napisano 26 Lutego 2009 przekodować tzn.??? normalnym kabelkiem z allegro da sie to zrobić??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekserwus Zgłoś #9 Napisano 26 Lutego 2009 Poprzez VAG trzeba kody zmienić żadna filozofia ale ja ci w tym nie pomogę bo tylko patrzałem jak mi to kolega robi nawet nie wiem jak tak mu szybko palce chodził Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #10 Napisano 26 Lutego 2009 czyli ogólnie ujmując wersja navi "D" obsłuży kazdy licznik z dużym fisem oraz kierownice wielofunkcyjną, przy czym mozna też do niej podpiąć TMC aczkolwiek nie jest to konieczne. W takiem razie czym "D" rózni się od "G" i "A1" ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
David Zgłoś #11 Napisano 26 Lutego 2009 W takiem razie czym "D" rózni się od "G" Niechciał bym Cię wprowadzić w błąd ale z tego co wiem D od G różni się kilkoma dodatkowymi funkcjami oraz prędkością pracy. G posiada pamięć ostatnich celów czyli ,,TOP 10,, oraz słownik przy wpisywaniu nazw miast,ulic oraz ich numeracji. Podobno także szybciej chodzi. Nie jestem pewny czy D posiada ww. funkcje ale G napewno ponieważ sam taką posiadam. Jeżeli się myle niech ktoś mnie poprawi. Napewno była już mowa o tym gdzieś na forum poszukaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olop Zgłoś #12 Napisano 26 Lutego 2009 Czy ktoś mógł by krok po kroku opisać proces kodowania licznika VAG-iem w celu możliwości wyświetlania informacji na fisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #13 Napisano 26 Lutego 2009 Czy ktoś mógł by krok po kroku opisać proces kodowania licznika VAG-iem w celu możliwości wyświetlania informacji na fisie ??xxx - Additional equipment +01 - Brake pad warning +02 - Seatbelt warning +04 - Washer fluid level warning +16 - Radio/Navigation Do dwóch pierwszych cyfr dodajesz 16 i po bulu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefano Zgłoś #14 Napisano 27 Lutego 2009 Zapomniałes podać +08 - MFA. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekserwus Zgłoś #15 Napisano 27 Lutego 2009 Kolego quli ja jestem po takiej przeróbce z małej navi MCD na MFD-D i jak podłączyłem ją po raz pierwszy tez mi licznik Fis nie chodził i sterowanie w kierownicy więc zacząłem i teraz wszystko chodzi, na sam początek kup http://www.allegro.pl/item562660176_promocja_adapter_plug_play_montaz_w_10_min.html żeby uruchomić nawigacje później kup kostkę taką z 4 pinami http://www.allegro.pl/item568787622_wtyczki_kostki_mini_iso_zolta_i_zielona_oryginalne.html, trzy piny z zielonej kostki pin 8,9,10 podłączasz do licznika na pin 30,31,32 ( z 8 na 30,z 9 na 31,z 10 na 32 przekodować licznik i Fis działa, czwarty pin z zielonej kostki pin 11 podłączasz do modułu Multifunkcji na pin 5 ( moduł sterowania kierownicy znajdziesz pod kierownicą po lewej stronie jak zdemontujesz półkę dolną wtedy wypinasz ten moduł robisz tak j/w napisałem ci i kodujesz na nowo kierownice i wszystko działa, nie pamiętam tylko jak połączyć przewody z koski czerwonej którą miałem wcześniej podłączoną MCD ale przeszukasz forum i znajdziesz cos, na kodowaniu się nie znam bo mi to koleś robił nie potrzeba ci tunera TMC żeby to wszystko ruszyło bo z tego co wiem wersja G jak ją podłączysz to sterowanie w kierownicy będziesz miał ale licznik Fis nie ruszy bo będziesz musiał mieć ten tuner TMC a to dodatkowy koszt do 500 zł a u nas nie działa TMC nawet nie wiem czy byś słuchał informacji drogowych w innym kraju jak nie znasz język jest to ci nie potrzebne kolego. Jak zacząłem to wszystko robić to w pewnym momencie już chciałem się wycofać i założyć MCD na nowo bo się na słuchałem tyle ile to maggi trzeba ale jest to proste myślę ze po tym co opisałem to nie jeden kolega podłączy navi w parę minut a nie jak ja przez tydzień siedziałem przy tym bo nie wiedziałem Pozdrawiam i kto chce licznik fis i sterowanie w kierownicy to niech się zabiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgiwerr Zgłoś #16 Napisano 26 Marca 2009 A ja mam pytanko. Chcem sobie zakupić NAVI bo teraz mam zwykle radyjko.jaka wersje kupic najlepiej.Bo rozumiem ze kazde NAVI czyta plyte z muza. i co potrzeba oprocz NAVI-jakie kable i cala reszta.dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barthez Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2009 mcgiwerr, dziwne pytania zadajesz skoro masz w tym temacie na nie odpowiedz, poczytaj od poczatku do końca ten wątek to sie zorientujesz. Najpierw sie okres jaką navi chcesz kupić MCD czy MFD, bo ta pierwsza czyta AudioCD ta druga nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgiwerr Zgłoś #18 Napisano 26 Marca 2009 OKI juz luknolem.Chcialbym MFD !! Ale czy mozna do nie podlaczyc jakas zmieniareczke czy cos?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barthez Zgłoś #19 Napisano 26 Marca 2009 pewnie, nawet adapterek na mp3 możesz podłączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrex Zgłoś #20 Napisano 2 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam Kolegów Forumowiczów! Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem nawigacji MFD wersja G. (NAV HW: 1002/36416). Mam ten sam problem, co wielu z Was: nici z FIS! Opis Kolegi mirekserwus daje mi o tyle niewiele, że sam nie znam się na tym ani trochę, a nie chciałbym niczego zepsuć… . Nie chcę rezygnować z zalet wersji G, nie chcę również kupować drogiego tunera TMC… Chcę po prostu znów cieszyć się napisami na moim ślicznym dużym FIS’ie. Poprzednio miałem w moim Passacie (z października 2004, 3BG, kombi) nawigację MCD i tam wszystko pięknie śmigało… Czy może ktoś z Was zna fachowca z prawdziwego zdarzenia z okolic Szczecina, który potrafi podłączyć FIS do wersji G bez TMC? Z góry wielkie DZIENKS! Edytowane 2 Kwietnia 2009 przez piotrex czcionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach